آزمایشات موشکی کره‌شمالی و ادامه مانورهای مشترک کره‌جنوبی و آمریکا


آزمایشات موشکی کره‌شمالی و ادامه مانورهای مشترک کره‌جنوبی و آمریکا

در حالی که تنش‌ها بر سر برنامه‌های اتمی و موشکی کره شمالی تشدید شده، کره جنوبی و آمریکا امروز دوشنبه مانورهای مشترک شبیه ساز رایانه‌ای را آغاز کرده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در پی انتشار گزارش هایی که نشان می دهد علی رغم تحریم های سازمان ملل، کره شمالی بیش از 270 میلیون دلار درآمد کسب کرده است، کره جنوبی و آمریکا از امروز دوشنبه مانورهای شبیه ساز رایانه‌ای نظامی را آغاز کردند.

مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی تاکید کرده است که مانورهای مشترک سئول و واشنگتن کاملا ماهیت دفاعی دارد و با هدف افزایش تنش در شبه جزیره کره نبوده است.

وی در سخنانی در جمع وزرای کابینه گفت: اصلا هیچ انگیزه‌ای برای افزایش تنش نظامی در شبه جزیره کره وجود ندارد، چرا که این مانورها به صورت سالیانه برگزار می شود و ماهیت دفاعی دارد.

رئیس جمهور کره جنوبی تصریح کرد: کره شمالی نباید تلاش های ما برای حفظ صلح را بزرگنمایی کند و نباید دست به اقدامات تحریک کننده‌ای بزند که شرایط را در منطقه بدتر کند، آن هم به بهانه مانورهای نظامی آمریکا و کره جنوبی.

مانورهای مشترک آمریکا و کره جنوبی تا 31 اوت ادامه خواهد یافت و شامل شبیه سازی های رایانه‌ای با هدف آمادگی برای مقابله با حملات احتمالی هسته‌ای کره شمالی است.

آمریکا نیز این مانورهای نظامی مشترک با کره جنوبی را "دفاعی" ارزیابی کرده است. میشل توماس سخنگوی ارتش آمریکا در سخنانی تاکید کرد: این مانور برای آمادگی در برابر اتفاقات بزرگ است و ما باید از کره جنوبی حفاظت کنیم.

کره شمالی برگزاری چنین مانورهایی را آمادگی برای اشغال این کشور توصیف کرده و بارها موشک های خود را برای مقابله با این مانورها شلیک کرده است.

شورای امنیت 5 اوت قطعنامه جدید تحریم های کره شمالی را تصویب کرد که بر اساس آن درآمد صادراتی 3 میلیارد دلاری این کشور تا یک سوم کاهش خواهد یافت.

اظهارات تهدیدآمیز رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی بار دیگر موجب تشدید تنش در منطقه شده است. آمریکا حدود 28500 نیروی نظامی در کره جنوبی مستقر کرده است. حدود 17500 نظامی آمریکایی در مانورهای اخیر شرکت می کنند. این تعداد در مانورهای نظامی سال گذشته به بیش از 25 هزار نفر رسیده بود.

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه در سخنانی تاکید کرد که کاهش تعداد نظامیان آمریکایی که در این مانورها شرکت دارند، به علت تنش با پیونگ یانگ نبوده بلکه به این دلیل بوده است که به تعداد کمتری پرسنل نظامی نیاز است.

نظامیانی از کشورهای استرالیا، کانادا، کلمبیا، دانمارک، نیوزلند، هلند و بریتانیا نیز در این مانور شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج