راهنمای اخذ ویزای کشورها با پاسپورت ایرانی – قاره اقیانوسیه


قاره اقیانوسیه (Oceania) شاید سخت ترین قاره دنیا برای مسافرت ما ایرانی ها باشه. درسته که تعدادی از کشورهای اقیانوسیه به ایرانی ها اجازه میدند بدون ویزا بهشون سفر کنند ولی از اونجایی که خیلی کوچک هستند و پروازهاشون به یکی از دو کشور استرالیا و نیوزلند هست بنابراین رفتن به اونها باید از طریق این دو کشور و در نتیجه داشتن ویزای استرالیا یا نیوزلند...

قاره اقیانوسیه (Oceania) شاید سخت ترین قاره دنیا برای مسافرت ما ایرانی ها باشه. درسته که تعدادی از کشورهای اقیانوسیه به ایرانی ها اجازه میدند بدون ویزا بهشون سفر کنند ولی از اونجایی که خیلی کوچک هستند و پروازهاشون به یکی از دو کشور استرالیا و نیوزلند هست بنابراین رفتن به اونها باید از طریق این دو کشور و در نتیجه داشتن ویزای استرالیا یا نیوزلند باشه. نکته دیگری که سفر به اونجا رو سخت میکنه پروازهای گرون قیمت کشورهای اقیانوسیه هست.

با اینکه تمام تلاشم رو کردم با استفاده از منابع انگلیسی و سایت یاتا تا جایی که میتونم اطلاعات دقیقی بهتون ارائه بدم ولی ممکنه اشتباهاتی وجود داشته باشه. ضمنا لیست این کشورها ممکنه هر از گاهی و با مرور زمان تغییر کنه. هر تغییری دیدم و یا شما متوجه شدید و از طریق کامنت ها اطلاع دادید، اینجا اعمال خواهد شد. در آخر هم دوباره روشی که خودتون بتونید آخرین شرایط نیاز داشتن یا نداشتن ویزا برای یک کشور رو چک کنید نوشتم.

کشورهای قاره اقیانوسیه بدون ویزا برای دارندگان پاسپورت ایرانی

۱. ساموا (Samoa)

کشور ساموا در وسط اقیانوس آرام از دو تا جزیره آتشفشانی تشکیل شده و به قول دوستم باید با ذره بین روی نقشه جستجو کرد تا پیداش کرد. ساموا جزوی از مجمع الجزایر میکرونزی هست که در زمره کشورهای قاره اقیانوسیه محسوب میشه. هر چقدر از زیبایی این کشور کوچک بگم کم گفتم. ما ایرانی ها میتونیم بدون نیاز به ویزا به مدت ۶۰ روز به ساموا سفر کنیم. فقط باید بلیط برگشت داشته باشیم و برای شب اول اقامت هم هتل رزرو کنیم. البته جواب دادن به سوال های ساده و تکراری مامور مرزبانی هم بخشی از پروسه هست ?

پروازهای ورودی ساموا از کشورهای نیوزلند، استرالیا، فیجی و آمریکا هست.

راهنمای اخذ ویزای کشورها با پاسپورت ایرانی –  قاره اقیانوسیهراهنمای اخذ ویزای کشورها با پاسپورت ایرانی –  قاره اقیانوسیه ساموا خیلی بیشتر از انتظارم زیبا و دوست داشتنی بود

۲. ایالات فدارل میکرونزی (Federated States of Micronesia)

شهروندان ایران می تونند بدون ویزا به این کشور وسط اقیانوس آرام به مدت ۳۰ روز سفر کنند.

پروازهای ورودی میکرونزی از استرالیا، آمریکا (هونولولو) و فیلیپین هست.

۳. پالائو (Palau)

این کشور کوچک از ۵۰۰ جزیره در اقیانوس آرام تشکیل شده و جزو قاره اقیانوسیه هست. پالائو که جزوی از مجمع الجزایر بزرگ میکرونزی هم هست به ایرانی ها اجازه میده بدون ویزا به مدت ۳۰ روز به این کشور سفر کنند.

اکثر پروازها به پالائو از آمریکا بویژه جزیره هونولولو هست.

۴. جزایر کوک (Cook Islands)

کشوری شامل ۱۵ جزیره در جنوب اقیانوس آرام و جزو مجمع الجزایر پولی نزی که جمعیتش ۲۱ هزار نفره. با پاسپورت ایرانی میشه به مدت ۳۱ روز بدون نیاز به ویزا به جزایر کوک سفر کرد. جزایر کوک پروازهایی به نیوزلند، استرالیا، فیجی و آمریکا داره.

این کشور رابطه عجیبی با نیوزلند داره و من آخرش متوجه نشدم میزان استقلالش چقدره.

۵. نیووی (Niue)

یک جزیره ۲۰۰۰ نفره در وسط اقیانوس آرام که مساحتش ۳ برابر جزیره کیش هست. با پاسپورت ایرانی میشه ۳۰ روز بدون ویزا به نیووی سفر کرد فقط یادتون باشه هفته ای یک یا دو پرواز از نیوزلند به این کشور هست و قیمت بلیط رفت و برگشت از نیوزلند به کشور نیووی هم از ۲ میلیون تومان شروع میشه.

نیووی هم رابطه عجیبی با نیوزلند داره و با اینکه مستقله کاملا به نیوزلند وابستگی داره.

کشورهای اقیانوسیه با شرایط ویزا در بدو ورود یا ویزای فرودگاهی برای ایرانیان

۱. تووالو (Tuvalu)

کشور تووالو که از تعدادی جزیره تشکیل شده و جزو مجمع الجزایر پولی نزی در جنوب اقیانوس آرام هست چهارمین کشور کوچک دنیاست و کل جمعیتش هم به ده هزار نفر نمیرسه! دارندگان پاسپورت ایرانی می تونند در بدو ورود به تووالو ویزای ۱ ماهه دریافت کنند. ویرای تووالو ارزون نیست و قیمتش ۱۰۰ دلاره.

ایرفیجی از کشور فیجی چندین پرواز در هفته به تووالو داره.

سایر کشورهای قاره اقیانوسیه

۱. استرالیا (Australia)

استرالیا جزو ویزاهای خیلی سخت برای ایرانی هاست. در مطلب راهنمای سفر استرالیا: ویزای توریستی و مراحل درخواست ویزا در مورد ویزای استرالیا نوشتم.

راهنمای اخذ ویزای کشورها با پاسپورت ایرانی –  قاره اقیانوسیهراهنمای اخذ ویزای کشورها با پاسپورت ایرانی –  قاره اقیانوسیه کوالای دوست داشتنی

۲. نیوزلند (New Zealand)

هرچقدر ویزای استرالیا سخت باشه نیوزلند یک مرحله از اون هم جلوتره. پروسه درخواست ویزای نیوزلند هم مشابه ویزای استرالیا آنلاین هست. ان شاالله مفصل در مورد ویزای نیوزلند می نویسم.

راهنمای اخذ ویزای کشورها با پاسپورت ایرانی –  قاره اقیانوسیهراهنمای اخذ ویزای کشورها با پاسپورت ایرانی –  قاره اقیانوسیه زیبایی طبیعت نیوزلند جزو اولین ها در دنیاست

۳. پاپوآ گینه نو (Papua New Guinea)

نزدیکترین سفارت پاپوآ گینه نو به ایران در هند و چین هست. البته از اونجایی که پروازهای زیادی از استرالیا به این کشور هست شاید بد نباشه برای ویزای پاپوآ گینه نو از استرالیا اقدام کرد.

۴. فیجی (Fiji)

فیجی نه توی ایران سفارت داره و نه میشه بصورت آنلاین برای ویزای فیجی اقدام کرد. نزدیکترین سفارت فیجی به ایران، امارات و هند هست.

۵. جزایر سلیمان (Solomon Islands)

نزدیکترین سفارت جزایر سلیمان به ایران که بشه برای ویزای جزایر سلیمان اقدام کرد اندونزی و مالزی هست.

۶. وانواتو (Vanuatu)

تنها سفارت وانواتو در آسیا که میتونیم برای ویزای وانواتو اقدام کنیم، سفارتش در چین هست.

۷. کیریباتی (Kiribati)

تنها سفارت کیریباتی در دنیا سفارتش در تایوان هست. چند تا دفتر نمایندگی هم در کشورهای بزرگ اقیانوسیه داره. من موندم کشوری که یک سفارت در دنیا داره واسه چی برای ایرانی ها ویزا کیریباتی می خواد!

۸. تونگا (Tonga)

برای دریافت ویزای تونگا میتونیم به نزدیکترین سفارتش در چین مراجعه کنیم.

۹. جزایر مارشال (Marshall Islands)

سفارت های جزایر مارشال در آسیا در کشورهای کره جنوبی، ژاپن و تایوان هست. کشور ۵۰ هزار نفری جزایر مارشال فقط به شهروندان ۳۳ کشور اجازه میده بدون ویزا به اونجا سفر کنند و برای ۵۵ کشور هم ویزای فرودگاهی صادر میکنه. بقیه کشورها هم مثل ما باید قبل از سفر ویزای جزایر مارشال رو تهیه کنند.

۱۰. نائورو (Nauru)

سفارت نائورو در تایوان و کنسولگری نائورو در تایلند نزدیک ترین جاهایی هست که ما ایرانی ها میتونیم برای دریافت ویزای نائورو اقدام کنیم. جالبه بدونید تقریبا شهروندان همه کشورهای دنیا برای ورود به کشور یازده هزار نفری نائورو به ویزا نیاز دارند.

چندین جزیره در اقیانوس آرام هستند که گاهی به اشتباه به عنوان کشور قلمداد میشند ولی در عین حال که مقداری خودمختاری دارند عملا جزو خاک یک کشور قدرتمند هستند:

کالدونیای جدید (New Caledonia): بخشی از کشور فرانسه پلی نزی فرانسه (French Polynesia): بخشی از کشور فرانسه گوام (Guam): بخشی از کشور آمریکا ساموای آمریکایی (American Samoa): بخشی از کشور آمریکا جزایر ماریانای شمالی (Northern Mariana Islands): بخشی از کشور آمریکا والیس و فوتونا (Wallis and Futuna): بخشی از کشور فرانسه جزیره نورفولک (Norfolk Island): بخشی از کشور استرالیا توکلائو (Tokelau): بخشی از کشور نیوزلند جزایر پیتکرن (Pitcairn Islands): بخشی از کشور انگلستان

اگر قصد دارید خودتون اطلاعات به روز از ویزا و ملزومات پزشکی کشوری که قصد سفر دارید به دست بیارید، وبسایت یاتا ( IATA ) یا همون انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی، بهترینه که قاعدتا هرچند ساعت باید اطلاعاتش به روز رسانی بشه. فقط کافیه به قسمت پاسپورت و ویزای سایت یاتا برید، مقصدتون، اطلاعات پاسپورت و یک سری مشخصات دیگه رو وارد کنید و اون بهتون میگه برای سفر به ویزا نیاز دارید یا در فرودگاه میتونید اون رو دریافت کنید یا نه.

راهنمای اخذ ویزای کشورها با پاسپورت ایرانی –  قاره اقیانوسیهراهنمای اخذ ویزای کشورها با پاسپورت ایرانی –  قاره اقیانوسیه با پر کردن اطلاعات این فرم آنلاین میتونید از شرایط ویزا برای کشور مقصد مطلع بشید

شما هم اگر تجربه ای در زمینه کشورهای قاره اقیانوسیه خصوصا اون کوچولوهایی که کمتر ایرانی بهش سفر میکنه دارید با من و مخاطبان سفرنوشت از طریق کامنت های پایین صفحه به اشتراک بزارید.

اسفند ۱۳۹۵

مطالب مرتبط

انواع ویزا و تعاریف اولیه که باید قبل از سفر بدانیم راهنمای اخذ ویزای کشورها با پاسپورت ایرانی – قاره آسیا راهنمای اخذ ویزای کشورها با پاسپورت ایرانی – قاره اروپا راهنمای اخذ ویزای کشورها با پاسپورت ایرانی – آمریکای جنوبی و مرکزی راهنمای اخذ ویزای کشورها با پاسپورت ایرانی – قاره آفریقا راهنمای اخذ ویزای شینگن هلند - تجربه شخصی
ویزا سفرنامه اقیانوسیه ساموا میکرونزی پالائو جزایر کوک نیووی تووالو استرالیا نیوزلند گینه نو فیجی جزایر سلیمان وانواتو کیریباتی تونگا جزایر مارشال نائورو IATA

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی