8 راهکار امنیتی ساده برای دخترانی که تنها سفر میکنند


دخترای زیادی هستن که توی این چند سال دیدمشون و دوست داشتن تنهایی سفر کنن و یکی از مشکلاتشون در این راه، ترس ها و نگرانی های تنها سفر کردن و امنیت بوده. خوب تقریبا حق دارن و من همیشه دوست داشتم به روشهای مختلف مثل دادن اطلاعات مناسب و روایت کردن داستان آدمهای مشابه و ارتباط دادن آدمهای همفکر و روش های دیگه این مشکل رو حل کنم.

دخترای زیادی هستن که توی این چند سال دیدمشون و دوست داشتن تنهایی سفر کنن و یکی از مشکلاتشون در این راه، ترس ها و نگرانی های تنها سفر کردن و امنیت بوده. خوب تقریبا حق دارن و من همیشه دوست داشتم به روشهای مختلف مثل دادن اطلاعات مناسب و روایت کردن داستان آدمهای مشابه و ارتباط دادن آدمهای همفکر و روش های دیگه این مشکل رو حل کنم. اینبار میخوام برخی نکات رو که در اینترنت دیدم و توسط آدمای با نجربه تر نوشته شده رو به زبان شیرین فارسی دوباره نشر کنم

8 راهکار امنیتی ساده برای دخترانی که تنها سفر میکنند

8 راهکار امنیتی ساده برای دخترانی که تنها سفر میکنند ۱- ورزشکار باشید

اگر بخاهید یک کوله بدوش واقعی بشید، باید این واقعیت رو قبول کنید که ممکنه مجبور باشید هر روز با یک کوله تقریبا سنگین مسافت های زیادی رو راه برید و بگردید. قبل از اینکه راهی جاده ها بشید، تمرینات منظم ورزشی رو شروع کنید. این کار نه تنها باعث میشه شما بتونید کیفیت سفرهای خودتون رو به خاطر کمتر خسته شدن بالا ببرید، بلکه باعث میشه بتونید در مقابل حملات و خطرات احتمالی، از خودتون بهتر دفاع کنید. یادتون باشه که داشتن توانایی در هر زمینه ای، اعتماد به نفس شما رو هم بالاتر میبره. شما حتی در طول سفر هم میتونید تمرینات رو ادامه بدین. سفر کردن، سالم ترین روش زندگی نیست و اینکه شما بتونید در طول سفر و در جاده ها، تناسب اندام خودتون رو حفظ کنید و همیشه رو فرم باشید، باعث میشه همیشه حس بهتر و انرژی بیشتری داشته باشید

۲- داشتن حلقه تقلبی

در خیلی از شهرها و کشورهای دنیا، برای اینکه از دست پیشنهاد های خاص مردها رها بشید، میتونید از یک راهکار ساده استفاده کنید … داشتن یک حلقه ازدواج تقلبی ! این کار باعث میشه اونها فکر کنن شما ازدواج کردید و با شما رفتاری متفاوت نشان بدهند.

۳- لباس مناسب بپوشید

هیچ چیز به اندازه پوشیدن یک لباس نیمه عریان یا جذاب یا بدن نما نمیتونه مرد ها رو به سمت خانم ها جذب کنه ! همه ما میدونیم که این خیلی باحاله که ما همیشه در بهترین لباس ها باشیم و جذاب دیده بشیم، اما باید قبلش این رو در نظر بگیریم که کجا هستیم و شرایط چجوریه. مثلا اگر قرار هست یک پیاده روی در شب داشته باشید، اون هم در جایی که برای شما به عنوان توریست نا آشنا هست، حتما در انتخاب نوع لباس دقت کنید.

۴- جلب توجه نکنید

شبیه چیزی که در مورد لباس پوشیدن گفته شد، باید در مورد رفتار و کارهایی که انجام میشه هم دقت کرد تا باعث جذب کردن آدم های ناخواسته نشیم. مثلا در مکان های عمومی بلند حرف نزنیم، جواهرات گران قیمت استفاده نکنیم، با خرج کردن پول زیاد و نشون دادن اونها تظاهر نکنیم و از استفاده کردن از لوازم الکترونیک گران قیمت پرهیز کنیم. همه اینها چیزای باحالیه، اما شما به عنوان یک دختر که تنها سفر میکنید، باید از جذب کردن آدمها و شخصیتهای غیر قابل اعتماد احتناب کنید.

۵- هشیار باشید

قرار نیست که همیشه مثل یک جاسوس ، در حال بررسی همه چیز در طول سفر باشید، که خودش میتونه باعث بشه لذت کمتری ببرید، اما باید در حد معقول مراقب اطرافتون باشید، بدونید چه آدمهایی اطراف شما هستند، چه اتفاقاتی داره میوفته و چه چیزهایی همراهتون دارید. مثلا اگر کسی در خیابان شما رو متوقف کرد، مراقب باشید که برنامه خاصی نداره یا جیب بر یا کیف قاپ نیست. یا مثلا اگر کیسه و کیف و کوله در یک ایستگاه اتوبوس یا قطار همراه خودتون دارید، همشون رو در کنار هم قرار بدید و خودتون هم همواره در کنارشون باشید. معمولا خانم های تنها بیشتر مورد هدف قرار میگیرن تا مردها. یک تجربه شخصی هم در مورد سفر اخیر خودم به روسیه بگم. ما ۲۰ نفر بودیم و یک بار در اتوبوس ۶۰۰ دلار از کیف یکی از آقایان دزدی شد و یک بار دیگر به دلیل بی احتیاطی، در کسری از دقیقه، دوربین یکی از خانم ها در یک کافه کنار خیابان سرقت شد. پس بهتره بیشتر مراقب باشید، مخصوصا در جاهای شلوغ و توریستی.

۶- بیش از حد ننوشید

ممکن هست به هر دلیلی اقدام به مصرف نوشیدنی های الکلی کنید. یادتون باشه اگر در این کار زیاده روی کنید، ممکنه راه رو برای هر گونه اتفاقی باز کنید. بهترین کار این هست که حتی در صورت انجام این کار، حد تعادل رو رعایت کنید و حتی المقدور از قبول کردن نوشیدنی هایی که افراد غریبه به شما تعارف میکنند خودداری کنید.

۷- با گروه قدم بزنید

اگر قرار هست در شهر قرم بزنید یا برای گردش بروید، سعی کنید به یک گروه ملحق بشید یا حداقل یک نفر دیگر با شما همراه بشه. اگر شما در هاستل های خوب و مطمئن اقامت داشته باشید، احتمال اینکه بتونید دوستانی برای این کار پیدا کنید زیاد هست. هیچ وقت فراموش نمیکنم که بهترین خاطرات من از استانبول مربوط به گشت هایی بودن که با هم هاستلی های خودم داشتم. قطعا اگر تنها گشت میزدم، همه اون لحظات رو از دست میدادم؛ و حتی ممکن بود حتی به عنوان یک پسر تنها، خطر بیشتری من رو تهدید کنه.

۸- با اعتماد به نفس باشید

وقتی شما از خودتون مطمئن باشید و با اعتماد به نفس راه برید و در مکان های عمومی حاظر بشید، آدمهای کمتری به خودشون اجازه میدن برای شما خطر ایجاد کنن. قطعا این حس به راحتی از طرف شما به سمت دیگران منتقل میشه، بدون اینکه خودتون بدونید. این مهمترین دلیلی هست که باعث میشه به دخترانی که تصمیم دارن به تنهایی برای مدت ها طولانی سفر کنن، پیشنهاد بشه که در دوره های دفاع شخصی هم شرکت کنن. حتی اگه قرار باشه خطر خاصی هم شما رو تهدید نکنه و جای امن سفر کنید، باز هم داشتن این اعتماد به نفس شما کمک میکنه. وقتی شما با اعتماد به نفس ره میرید، کمتر شبیه یک توریست دیده میشید، و در نهایت کمتر مورد هدف قرار میگیرید.

در انتها، من هم با نویسنده اصلی این مقاله هم نظر هستم که، سفر کردن نباید برای مرد و زن فرق داشته باشه، اما سفر های زیاد به نقاط مختلف دنیا با اختلافات فرهنگی بسیار، باعث میشه به این نگرش برسیم که هنوز واقعیت از ایده آل های ما فاصله زیادی داره. سفر برای خانم ها متفاوت است از سفر برای آقایون. خانم ها باید احتیاط بیشتری داشته باشن، اما به این معنی نیست که مخفی یا حذف بشن. فقط کافیه موارد بالا و برخی موارد مشابه رو رعایت کنید تا سفرهای امن تر و بهتر به عنوان یک دختری که تنها سفر میکنه داشته باشید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان