از کجا بفهمیم لپ تاپ ما قابلیت ارتقاء سخت افزاری دارد یا نه؟


از کجا بفهمیم لپ تاپ ما قابلیت ارتقاء سخت افزاری دارد یا نه؟

آیا می توانم سخت افزار لپ تاپ خود را ارتقاء دهم؟ از کجا بفهمیم لپ تاپ ما قابلیت ارتقاء سخت افزاری دارد اینها سوالاتی است که بعد از گذشت چند سال از داشتن یک لپ تاپ به ذهن فرد خطور می کند. امروز می خواهیم با یک آموزش ساده، این سوال را پاسخ دهیم. شاید بسیاری از کاربران معمولی اطلاع نداشته باشند که در یک لپ تاپ امکان...

آیا می توانم سخت افزار لپ تاپ خود را ارتقاء دهم؟ از کجا بفهمیم لپ تاپ ما قابلیت ارتقاء سخت افزاری دارد اینها سوالاتی است که بعد از گذشت چند سال از داشتن یک لپ تاپ به ذهن فرد خطور می کند. امروز می خواهیم با یک آموزش ساده، این سوال را پاسخ دهیم.

شاید بسیاری از کاربران معمولی اطلاع نداشته باشند که در یک لپ تاپ امکان تغییر اجزا مختلفی مثل پردازنده، رم، فضای ذخیره سازی و حتی کارت های وای فای و بلوتوث وجود دارد، این امکان شاید در همه لپ تاپ ها وجود نداشته باشد، این مسئله در نهایت به طراحی شرکت سازنده بر می گردد.

برای همه شما شاید پیش آمده که با گذشت چند سال از عمر لپ تاپ، کم کم شاهد می شویم که به هنگام انجام فعالیت های مدرن و سنگین، دستگاه حالت کند و سنگینی به خود می گیرد. این مسئله می تواند به واسطه کم بودن میزان رم دستگاه و یا قدیمی بودن هارد درایو دستگاه شما باشد، که سرعت چرخش آن دیگر کفاف فعالیت های امروزی را نمی دهد. این زمان، زمانی است که شما احتمالا به فکر ارتقا می افتید، البته لازم نیست که نسبت به تعویض خود لپ تاپ اقدام کنید، اگر لپ تاپ شما امکان ارتقا سخت افزاری داشته باشد، با تغییر قطعات عمری دوباره و جانی تازه می گیرد.

متاسفانه بر خلاف کامپیوتر های دسکتاپ که از صفر تا صد قابل تغییر و ارتقا هستند، لپ تاپ ها به واسطه نازک تر شدن، بیش از پیش به دستگاه هایی غیر قابل ارتقا تبدیل می شوند که با محدودیت ها مختلفی در تعویض قطعات روبرو هستند.

معمول ترین ارتقا سخت افزاری که بر روی لپ تاپ ها می توان انجام داد، ارتقا رم و حافظه ذخیره سازی اطلاعات است. تعویض HDD کهنه و کند با SDD های جدید و سریع، سرعت خارق العاده ای را به سیستم شما به هنگام باز کردن اپلیکیشن ها و بارگذاری صفحات می دهد. اگر رم نصب شده بر روی دستگاه شما ۴GB است، ارتقا به نمونه های ۸GB و یا ۱۶GB راندمان کاری شما و توان مولتی تسکینگ دسنگاه را به شدت افزایش می دهد.

راحت ترین راه برای مشاهده قطعات قابل ارتقا در لپ تاپ، مراحعه به سایت شرکت سازنده است. اما راه حل دیگری هم برای فهمیدن این موضوع وجود دارد:

استفاده از Crucial RAM/SSD Checker

شرکت Crucial یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان RAM و SSD در جهان است، که نرم افزار کاربردی را برای بررسی وجود امکان ارتقا سخت افزاری لپ تاپ، توسعه داده است. بدین منظور کافی است:

ابتدا به وب سایت شرکت Crucial مراجعه کنید.

سازنده لپ تاپ خود را انتخاب کنید.

حال خانواده ای که لپ تاپ شما بدان تعلق دارد را انتخاب کنید.

مدل دقیق لپ تاپ خود را انتخاب کنید.

حال بر روی گزینه Find upgrade کلیک کنید.

این ابزار نتایجی از قبیل اینکه چه مدل RAM را لپ تاپ شما پشتیبانی می کند و یا اینکه امکان نصب SSD در دستگاه شما وجود دارد را نمایش می دهد. این ابزار تولیدات برند Crucial را نمایش می دهد، اما با آگاهی از نوع قطعه ای که در لپ تاپ شما قابل ارتقا است می توانید از قطعات هر سازنده ای استفاده کنید.

منبع

برای ورود به کانال تلگرام روژان کلیک کنید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سخت افزار

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی