تایم لپس طبیعت زیبای کشور گرجستان | فیلم


تایم لپس طبیعت زیبای کشور گرجستان | فیلم

اگر هیچ تصویری از گرجستان در ذهن خود ندارید، بهتر است بدانید که گرجستان آمیزه ای از بهترین تجربه های گردشگری را برای شما خلق می کند. گرجستان با مردم صمیمی و خوش قلب، روستاهای زیبا، جنب و جوش شبانه در تفلیس و سواحل و طبیعی جذاب باتومی روبرو شوید. گرجستان طیف وسیعی از جاذبه و محصولات تفریحی و گردشگری را به شما ارائه می دهد.
به لحاظ موقعیتی گرجستان هم در اورپا و هم در آسیا واقع است اما مردم گرجستان خود را به عنوان بالکن اروپا معرفی می کنند و به دنبال عضویت در اتحادیه اروپا می باشند و این توصیف واقعاً درست است؛ به نظر من بالکن جذاب ترین و زیبا ترین بخش ساختمان است.

در صورتی که بتوانید با روح مردم و طبیعت گرجستان ارتباط برقرار کنید، منحصربفرد ترین تجربه زندگی تان را رقم خواهید زد. سفری به انسانیت و مهربانی که می تواند اثرات زیادی بر روحیه شما بگذارد.

تنوع آب و هوایی واقعا در این کشورشگفت انگیز است. رشته کوههای میان مرز گرجستان و روسیه همچون سدی در برابر سرمای وحشتناک روسیه است . شما میتوانید وسایل اسکی خود را بردارید و ساعت ها اسکی کنید و هرگاه خسته شدید در ساحل شنا کنید .

دوسوم کشور گرجستان کوهستانی است . زیبا ترین سواحل دریای سیاه نیز در این سرزمین قرار دارد . گلستانی معروف در منطقه آجارا وجود دارد که در آن گیاهان متعددی از نقاط گوناگون جهان جمع آوری شده، رشد و نمو میکنند. در این باغستان گیاه استرالیایی در کنار گیاه آفریقایی و آمریکایی در حال رشد و نمو می باشد و این بخوبی اثبات مینماید که شرایط اقلیمی این منطقه کاملا خاص و ویژه می باشد ..

هیچ واژه ای نمی تواند طبیعت گرجستان را توصیف کند
وقتی برای اولین بار در مسیر تفلیس- باتومی کوه های قفقاز را می بینید، مبهوت خواهید شد. شاید باور نکنید، در افق های دور دست، سکوت، خورشید و کوه های زیبا را تجربه خواهید کرد.
یکی از مکان های فراموش نشدنی طبیعت گرجستان پارک ملی توشتی (Tusheti) می باشد. این پارک ملی در دامنه های قفقاز واقع است و شما را یاد طبیعت اسکاتلند می اندازد، و شاید حتی زیباتر و منحصر به فرد تر. باور نمی کنید که چنین مکان جادویی تقریباً بکر و آرام مانده است. بهتر است از زیاد از آن تعریف نکنیم، تا همینطور دست نخورده باقی بماند!
بلند ترین قله اروپا به نام البروس با ارتفاع ۵۶۴۲ در گرجستان قرار دارد. نام این قله با نام قله البرز هم ریشه است و هر دو شکلی از یک واژه ایرانی هستند. لازم به ذکر است که در کوه های قفقاز قله های دیگری نیز وجود دارد که ارتفاع آنها بیش از ۵۰۰۰ متر است. اگر اهل کوه نوردی هستید، به راحتی می توانید از تفلیس با چند ساعت رانندگی به پای این کوه برسید. این تجربه را به هیچ وجه از دست ندهید.

مردم گرجستان در قلب شما جای می گیرند
مردم گرجستان در عرض چند ثانیه آشنایی، به گونه ای با شما برخورد می کنند، گویی از اعضای خانواده آنها هستید. آنها مردم خوش قلبی هستند و ارتباط گرمی با شما برقرار می کنند و احترام و علاقه خاصی برای یکدیگر قائلند. آنها از هر فرصتی برای شادی استفاده می کند. موسیقی از مهمترین بخش های زندگی عامیانه آنها می باشد و برای نوازنده های خیابانی و اعضای ارکستر سمفونیک به یک اندازه احترام قائلند.

بازارهای محلی سنتی با انواع خوراکی ها، میوه ها و سبزیجات
بازارهای سنتی را می توانید در همه جای شهر ببینید. سبزیجات و میوه های رنگی، نان و گوشت های متنوع و هر چیزی که هوس آن را بکنید. این بازارها معماری سنتی و بومی دارند و حتی اگر چیزی نمی خواهید بخرید، بازدید از آنها را به شما توصیه می کنیم. هیچیک از کالاها برچسب قیمت ندارند و شما باید با فروشنده چانه بزنید. در بسیاری از مواقع فروشنده ها، خانم های پیر با لباس های سنتی می باشند که حتی یک لغت انگلیسی هم نمی دانند اما آنها با روش های جالبی با شما تعامل برقرار می کنند.
شاید چیزهایی که هیچوقت در فروشگاه های بزرگ زنجیره ای شهر خود ندیده باشید، در این فروشگاه های سنتی ببینید و این یکی از ویژگی های منحصربفرد تفلیس می باشد. تمامی سبزیجات موجود در این بازارها، بومی گرجستان و بسیار تازه می باشند.

تایم لپس طبیعت زیبای کشور گرجستان | فیلم

تایم لپس طبیعت زیبای کشور گرجستان | فیلم

تایم لپس طبیعت زیبای کشور گرجستان | فیلم

تایم لپس طبیعت زیبای کشور گرجستان | فیلم

(۱۰۷)


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری