ارزیابی بخش های مختلف اینترنت اشیا


ارزیابی بخش های مختلف اینترنت اشیا

اینترنت چیزها یا چیزنت (به انگلیسی: Internet of Things) (مخفف انگلیسی: IoT) که گاهی در زبان انگلیسی اینترنت اشیا هم برای این کلمه استفاده می‌شود، به طور کلی اشاره دارد به بسیاری از چیزها شامل اشیا و وسایل محیط پیرامون‌مان که به شبکه اینترنت متصل شده و بتوان توسط اپلیکیشن‌های موجود در تلفن‌های هوشمند و تبلت کنترل و مدیریت شوند. اینترنت چیزها به...

اینترنت چیزها یا چیزنت (به انگلیسی: Internet of Things) (مخفف انگلیسی: IoT) که گاهی در زبان انگلیسی اینترنت اشیا هم برای این کلمه استفاده می‌شود، به طور کلی اشاره دارد به بسیاری از چیزها شامل اشیا و وسایل محیط پیرامون‌مان که به شبکه اینترنت متصل شده و بتوان توسط اپلیکیشن‌های موجود در تلفن‌های هوشمند و تبلت کنترل و مدیریت شوند. اینترنت چیزها به زبان ساده، ارتباط سنسورها و دستگاه‌ها با شبکه‌ای است که از طریق آن می‌توانند با یکدیگر و با کاربرانشان تعامل کنند. این مفهوم می‌تواند به‌ سادگی ارتباط یک گوشی هوشمند با تلویزیون باشد و یا به پیچیدگی نظارت بر زیرساخت‌های شهری و ترافیک. از ماشین لباسشویی و یخچال گرفته تا پوشاک مان؛ این شبکه بسیاری از دستگاه‌های اطراف ما را در بر می‌گیرد.

در اینفوگرافیک «روند توسعه اینترنت اشیا تا سال ۲۰۲۰» پیش بینی شده است که تعداد دستگاه های متصل به اینترنت تا سال ۲۰۲۰ به بیش از ۵۰ میلیارد دستگاه در جهان افزایش پیدا خواهد کرد. در ادامه با ارزیابی و پیش بینی بخش های مختلف اینترنت اشیا، بیشتر آشنا خواهید شد.

ارزیابی بخش های مختلف اینترنت اشیا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...