در روزگاری زندگی می کنیم که جراحی ها و فرآیندهای پزشکی زیبایی روز به روز در حال رونق گرفتن است و همه ساله تعداد افراد زیادی برای زیبا تر شدن خود به کلینیک های زیبایی مراجعه می کنند. بخشی از جراحی ها و فرآیندها مربوط به زیبایی پوست و برخی از آن ها مربوط به زیبایی سایر اجزای بدن است.

نکات ضروری که باید در مورد بوتاکس بدانید

بوتاکس

در این مقاله قصد داریم تا به بررسی یکی از روش های زیبایی پوست و جوان سازی بپردازیم یعنی بوتاکس. با مقاله نکات ضروری که باید در مورد بوتاکس بدانید همراه باشید.

بوتاکس چه کار می‌کند؟

عملی که بوتاکس انجام می دهد، حرکت دادن بخشی از صورت مانند عضله های پیشانی، قسمت خم، دورچشم و… می باشد، به صورتی که این نواحی را کاملا فلج نموده و باعث می شود که دیرتر پیر و چروکیده شوند.
هرچند کسانی که یک سری بیماری (که در ادامه درباره آن ها صحبت خواهیم کرد) داشته باشند نمی توانند از تزریق ژل و بوتاکس برای زیبایی صورت خود استفاده کنند، اما این روش زیباسازی عوارض آن چنانی ندارد و لازم نیست نگران باشید.

نکات ضروری که باید در مورد بوتاکس بدانید

تزریق بوتاکس

یکی از ترس هایی که افراد، قبل از تزریق بوتاکس در یک کلینیک زیبایی با آن مواجه می شوند، این است که عوارضی مانند خون مردگی بعد از بوتاکس آن ها را می‌ترساند در صورتی که این ترس درست نیست و نباید نگران باشند چون موقتی ست و به زودی از بین می رود.

توصیه‌هایی برای بعد از تزریق ژل و بوتاکس

چنان چه از تزریق بوتاکس برای زیبایی صورت خود استفاده کرده اید، رعایت چند نکته را بایستی مدنظر داشته باشید. برای مثال یک سری مواد خوراکی را که شامل ادویه، آسپرین، سیر و انواع دواهای نباتی ست، متوقف کنید.

به هیچ نباید تا چند روزی سرتان را ماساژ بدهید. به هر بهانه ای که باشد، این کار بایستی متوقف گردد. اگر چنان چه باردار هستید و یا در حال شیر دادن به فرزند خود می باشید، از تزریق بوتاکس به کل خودداری کنید. این کار به شدت برای شما ضرر دارد و ممکن است به کودک شما آسیبی وارد شود.

نکات ضروری که باید در مورد بوتاکس بدانید

بعد از بوتاکس

توصیه می کنیم برای تزریق بوتاکس به کلینیک وارسته بروید. ضمنا حواستان باشد که بعد از تزریق بوتاکس، به ورزش های آبی روی نیاورید. این ممکن است به شما آسیب هایی جبران ناپذیر وارد کند. به جای رفتن به استخر، شکلک دربیاورید (!!!) چون اثر مناسبی بر روی تاثیر دارو خواهد گذاشت.

افرادی که از دوا و داری ضدانعقاد همانند وارفارین استفاده مینمایند، بایستی پیش از ۷ روز از زمان تزریق ژل و بوتاکس، دارو را مصرف نکنند. نگران تزریق بوتاکس نباشید اگر جزو اشخاصی هستید که دارای بیماری زمینه ای کنترل شده میباشند، اما همواره با دکتر خود در ارتباط بوده و نظر او را درباره ی تزریق بوتاکس بپرسید.

از آن جایی که بعد از تزریق بوتاکس اگزما در صورت ممکن است که سیستم ایمنی را فعال نماید، افرادی که دچار عارضه‌ی اگزمای پوستی هستند بایستی تا زمان غیر فعال شدن مریضی خود صبر کنند.

منبع: www.beautymagazine.ir