همیشه معروف باش، سعید...!


...

همیشه"معروف" باش، سعید...!

همیشه"معروف" باش، سعید...!از آن زمانی که بردن یک گیم از تیم والیبال کره جنوبی نقطه عطفی در والیبال کشورمان به حساب آمد زمان زیادی نگذشته که بخواهیم فراموشش کنیم.

مهدی بذرافکن:آن سالهاوالیبال ما- که تیم درجه دوم یا شاید هم درجه سوم آسیا محسوب می شد- عادت کرده بود به باخت های سه بر صفر برابر تیم های درجه اول آسیا؛ چین، کره جنوبی، ژاپن و...
اما وقتی توانستیم به کره جنوبی آبرومندانه ببازیم، یعنی یک گیم را ببریم! انگار همه چیز تغییر کرد و ما فهمیدیم که می شود تیم قدرتمندی مثل کره را هم برد!

حالا یک دهه که نه، کمتر، از آن زمان گذشته والیبال ایران هیچ حریفی را در آسیا در قدوقامت و اندازه های خود نمی بیند که بخواهد از آنان هراسی داشته باشد.

حالا والیبال ایران یکی از قدرتهای برتر جهان است که برزیل و ایتالیا و لهستان و کوبا و...هر چه تیم های قدرتمند دم دستش می رسد حتی در خانه خودشان شکست می دهد.

نمی دانم اسمش را می شود چه چیزی گذاشت؛ پیشرفت خیره کننده، معجزه یا هر چیز دیگری، اما مهم این است که این اتفاق فرخنده روی داده و والیبال ایران در جهان نام و آوازه ای باشکوه برای خود دست و پا کرده است.

همیشه"معروف" باش، سعید...!

خیلی راه دور نمی رویم، تا همین 10 سال پیش کدام اهل و اهالی والیبال فکر می کرد والیبال ایران به چنین جایگاهی در دنیا دست یابد، کدام اهل و اهالی والیبال فکر می کرد روزی بازیکنی از والیبال با قراردادی همطراز با فوتبالیست های مطرح به یک تیم بزرگ اروپایی بپیوندد؟

حالا اما سعید معروف با رقمی بیشتر از یک میلیون دلار به تیم روبین کازان روسیه پیوسته و نام خود را به عنوان لژیونری ارزشمند مطرح کرده است.

درباره سعید معروف و ارزش های فنی و اخلاقی اش، خصوصا این دومی حرفهای خوبی در چنته داریم.
قابلیت های فنی اش را که در لیگ جهانی دیده ایم، مانده برخی خصلت های اخلاقی که کمتر کسی می داند؛ مثلا کارهای خیریه اش؛کارهایی که اتفاقا طوری انجام می دهد که احدی متوجه نشود. او با واسطه این کارهای خیریه را انجام می دهد؛ کمک مالی به پرورشگاه ها، خرید جهیزیه و...

سعید معروف را دوست داریم؛ کاپیتان تیم ملی والیبال کشورمان که شخصیتی کاریزماتیک دارد. به قول هم تیمی هایش بمب روحیه است. خونسرد است. در بدترین شرایط وقتی تیم زیر فشار است کارهایی انجام می دهد که ورق را به سمت پیروزی بر می گرداند.

سعید معروف الماس والیبال ایران است؛از سعید عزیز می خواهیم همیشه همین گونه "معروف" باشد...



+ 12
همیشه"معروف" باش، سعید...! - 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه والیبال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا