لین باکس یک کسب و کار هوشمند در صنعت غذایی


لین باکس یک کسب و کار هوشمند در صنعت غذایی

لین باکس به عنوان یک کسب و کار هوشمند در صنعت غذایی قصد دارد روش غذا خوردن نیروی کار را تغییر دهد. Loading the player... var playerInstance_32701 = jwplayer("jwppp-video-32701"); playerInstance_32701.setup({ file:...

لین باکس به عنوان یک کسب و کار هوشمند در صنعت غذایی قصد دارد روش غذا خوردن نیروی کار را تغییر دهد.

Loading the player...

اگر از مردم درباره «دستگاه خودکار فروش محصولات سالم» بپرسید احتمالاً یک « دستگاه فروش خودکار » به ذهنشان می‌آید که به جای شکلات و تنقلات، شکلات رژیمی می‌فروشد و انسان ها را به سمت روش غذا خوردن نامناسبی هدایت می کند، چون غذاها به اندازه کافی تازه نیستند. اما در واقع «لین باکس» بیشتر شبیه یک یخچال کوچک است که در اتاق استراحت کارکنان در محل کارشان قرار گرفته و با غذاهای تازه و سالم پر شده است.

درآمد این کسب و کار هوشمند

شرکت لین باکس در بوستون واقع شده و فقط دو سال قدمت دارد. سین باتلر مسئول توسعه سازمانی در شرکت لین باکس بیان می‌کند برخلاف بیشتر «دستگاه‌های فروش خودکار» درآمد لین‌باکس از طریق پرداخت شارژ ماهانه توسط کارفرمایان و تشویق کارکنان به استفاده از غذاهای سالم درون لین‌باکس و هدایت به داشتن روش غذا خوردن سالم به دست می‌آید.

موجودی کالای هر یک از دستگاه‌ها در زمان واقعی و بلادرنگ مدیریت می‌شود تا ضایعات به حداقل برسد. بیش از ۲۰۰ دستگاه موجود، حداقل یک روز در میان مجدداً پر می‌شوند و قیمت غذاهای موجود در دستگاه از قیمت خرده‌فروشی بازار کمتر است تا از فروش محصولات اطمینان حاصل شود.

لین باکس یک کسب و کار هوشمند در صنعت غذایی

تغییر روش غذا خوردن با لین باکس

در برخی محل‌های کاری که برای رسیدن به یک رستوران یا جایی که بتوان از آن غذا خرید ، حداقل ۱۵ دقیقه رانندگی کردن نیاز دارد، این کسب و کار به خوبی رونق دارد.

باتلر ادامه می‌دهد:

«در حالی که کارفرمایان به کارکنان خود کمک‌هزینه غذا پرداخت می‌کنند، کارکنان خوشحال‌تر هستند و این امر، مدیران اجرایی پرمشغله، مدیران منابع انسانی و مدیران امور رفاهی را قادر می‌سازد تا به جای تمرکز بر مسائل حاشیه‌ای بر کار خود تمرکز کنند. «معمولاً در مکان‌هایی که کارفرما به نوعی برنامه تأمین غذایی کارکنان را متعهد شده است، برای انتخاب غذای مناسب و تأمین‌کنندگان مناسب با یک آشفتگی و سردرگمی روبرو هستیم؛ مثلاً اگر بنا باشد در برنامه غذایی کارکنان به جای تنقلات میوه و غذا ارائه شود، مشکل تاریخ مصرف پیش می‌آید، از طرفی بسیاری از کارکنان نمی‌‌دانند باید چه غذایی سفارش دهند تا روش غذا خوردن مناسبی را انتخاب کرده باشند و یا روش مناسب برای گرفتن سفارش غذای کارکنان وجود ندارد. اگر این کارفرماها لین‌باکس را انتخاب کنند، ما به جای آنها مراقبت تمام این مسائل هستیم. ما حتی برای برخی مشتریانمان سرویس تحویل میوه هم داریم. لین باکس سیستمی است که روش غذا خوردن کارکنان را تغییر می دهد و باعث می شود از غذاها و میوه های تازه استفاده کنند»

از آنجایی که قیمت غذاهای لین‌باکس از قیمت خرده‌فروشی بازار ارزان‌تر است، کارکنان با علاقه از آن استقبال می‌کنند. موجودی غذاهای موجود در لین‌باکس بر اساس نوع فروش آن مدیریت می‌شود و به سرعت تمام شده و مجداً پر می‌شود.

باتلر ادامه می‌دهد:

«برای مثال ماست ایسلندی سیگی را در نظر بگیرید، قیمت آن در فروشگاه‌های بزرگ برابر دو دلار است در حالی که شما می‌تواند آن را از لین‌باکس به قیمت یک دلار و ده سنت بخرید. می‌توانید یک سالاد یا ساندویچ را به قیمت سه دلار و بیست و پنج سنت از لین‌باکس بخرید در حالی که در اغذیه‌فروشی باید حداقل ۸ دلار بپردازید؛ بنابراین با توجه به این رویکرد، اتلاف غذا در لین‌باکس بسیار اندک و میزان فروش بالاست.»

در محیط‌های کاری که شما امکان بیرون رفتن از محل کار برای خرید غذا و غذا خوردن نداشته باشید؛ یا در جاهایی که باید برای رسیدن به اغذیه‌فروشی ۱۵ دقیقه رانندگی کنید؛ و یا در جاهایی که شما اصلاً فرصت ترک میز خود برای خرید و صرف غذا را ندارید؛ و یا در سازمان‌هایی که با توجه به محدودیت فضا و یا تعداد کم کارکنان جایی تحت عنوان کافه‌تریا پیش‌بینی نشده است، لین‌باکس می‌تواند بسیار راهگشا و کمک‌حال باشد. با توجه به همین شرایط است که ایده لین‌باکس به سرعت در حال رشد است.

باتلر ادامه می‌دهد:

«زمانی که ما کار خود را شروع کردیم، تصورمان این بود که بازار هدف ما شرکت‌های فناوری اطلاعات در جاهایی مانند نیویورک و سانفرانسیسکو خواهند بود، اما اکنون برای ما کاملاً مشخص شده است که در محل‌هایی که یک کارمند باید برای تهیه و صرف غذا ۱۵ دقیقه رانندگی کند، و یا در کارخانجات تولیدی، و یا حتی در کارخانجات فرآوری ماهی، لین‌باکس بسیار خوب جواب داده است. بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها هستند که کافه‌تریای ۲۴ ساعته ندارند و یا اصلاً کافه‌تریا ندارند در حالی که کارکنان نیاز دارند تا به سرعت به یک غذای خوب و سالم دسترسی داشته باشند زیرا روش غذا خوردن مناسب تاثیر مستقیم بر سلامتی آنها دارد و با تغذیه مناسب می توانند با انرژی بیشتری کار کنند.»

ما در حال توانمند کردن کارکنان به شیوه‌ای بامزه هستیم تا به ما بگویند که دقیقاً چه چیزی می‌خواهند.

لین باکس چطور کار می کند

باتلر می‌گوید در حالی که ساخت یک «دستگاه خودکار فروش» که محصولات فاسدشدنی می‌فروشد که باید مرتباً حداقل یک روز در میان مجدداً پر شود ممکن است بسیار منطقی به نظر نرسد، لین‌باکس این کار را از طریق ایجاد یک سیستم فوق‌ پاسخگو عملی کرده است.

لین باکس یک کسب و کار هوشمند در صنعت غذایی

تغییر روش غذا خوردن با لین باکس

در ابتدا کارکنان می‌توانند از طریق یک اپلیکشن موبایل در مورد آنچه دوست دارند در لین‌باکس محل کارشان فروخته شود، اعلام نظر کنند، از طرفی به منظور کاهش میزان ضایعات و اتلاف غذا، هرکدام از دستگاه‌های لین‌باکس به یک صفحه لمسی مجهز است که اطلاعات دستگاه را به دفتر مرکزی لین‌باکس ارسال می‌کنند تا در هر لحظه به طور دقیق مشخص باشد میزان موجودی دستگاه چقدر است و چه محصولی به فروش رفته است. قدم ابتکاری بعدی ما که در فاز آزمایشی است این است که هریک از کارکنان به کمک اپلیکیشن موبایل خود بتواند آنچه را که دوست دارند در لین‌باکسشان به فروش برسد به ما اعلام کنند. باتر می‌گوید: « ما در حال توانمند کردن کارکنان به شیوه‌ای بامزه هستیم تا به ما بگویند که دقیقاً چه چیزی می‌خواهند.»

شرکت لین‌باکس در حال حاضر حدود ۳۰۰ محصول مختلف دارد، در حالی که هر دستگاه لین‌باکس (با گنجایش ۲۰ فوت مکعب) عموماً می‌تواند حدود ۶۰ محصول را در خود جای دهد. این محصولات شامل انواع غذاهای اصلی، ساندویچ، سالادها، دسرها، نوشیدنی‌ها و تنقلات می‌شوند.

باتلر می‌گوید:

«غذاهای رایجی مانند سالاد، ساندویچ و ماست در دستگاه عرضه می‌شوند اما در کنار آنها برخی محصولات دیگر نیز مانند شکلات وجود دارند.»

لین باکس یک کسب و کار هوشمند در صنعت غذایی

تغییر روش غذا خوردن با لین باکس

ما بر مبنای مدل فرانشیز کار نمی‌کنیم

باتلر در مورد مدل کسب و کار هوشمند لین‌باکس می‌گوید: «ما بر مبنای مدل فرانشیز کار نمی‌کنیم. فکر نمی‌کنم کسی بتواند با استفاده از دستگاه‌های خودکار فروش و عرضه محصولاتی مشابه ما، کسب درآمد کند. کار ما با دستگاه‌های خودکار فروش فرق دارد زیرا ما با محصولات به سرعت فاسدشدنی سر و کار داریم. در حال حاضر ۲۰۰ دستگاه لین‌باکس خود را – که در مین، نیوهمپشایر، کنتیکت، ماساچوست و ردآیلند قرار دارند از طریق مرکز توزیع خود مرتباً پر می‌کنیم. قصد داریم به زودی دومین مرکز توزیع خود را با هدف گسترش دامنه فعالیت لین‌باکس افتتاح کنیم. برای این کار درصدد هستیم در سال ۲۰۱۶ تعداد قابل توجهی نیروی انسانی جدید جذب نماییم.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام