مدیتیشن، مراقبه و هاله درمانی ارتباطی به یوگا ندارند


مدیتیشن، مراقبه و هاله درمانی ارتباطی به یوگا ندارند

به گزارش سایت ورزش بانوان؛ امروز مصادف با 21 ژوئن «روز جهانی یوگا» گفتگویی را با حسین قیاسی دبیر انجمن این رشته ورزشی تقریبا زنانه ترتیب دادیم که ماحصل این گفتگو پیش روی شماست: ورزش بانوان: برای گرامیداشت «روز جهانی یوگا» انجمن چه تدابیری اندیشید؟ قیاسی: صبح امروز به همین مناسبت مراسمی در بوستان تمدن برگزار شد. در این همایش که با...

به گزارش سایت ورزش بانوان؛ امروز مصادف با ۲۱ ژوئن «روز جهانی یوگا» گفتگویی را با حسین قیاسی دبیر انجمن این رشته ورزشی تقریبا زنانه ترتیب دادیم که ماحصل این گفتگو پیش روی شماست:

ورزش بانوان: برای گرامیداشت «روز جهانی یوگا» انجمن چه تدابیری اندیشید؟

قیاسی: صبح امروز به همین مناسبت مراسمی در بوستان تمدن برگزار شد. در این همایش که با حضور ۹۰ درصدی بانوان همراه بود، مربیان و دوست‌داران یوگا حضور داشتند و به تمرین برخی حرکات این رشته پرداختند. برخی هم مراسم را به بعد از افطار موکول کرده‌اند که در برج آزادی پیگیری خواهد شد. کمیته سایر استان‌ها نیز در این روز مراسمی برگزار کردند.

ورزش بانوان: کمی از یوگا برای مخاطبان ما بگویید.

قیاسی: یوگا باعث بالا رفتن انعطاف و دامنه حرکت مفاصل می‌شود که شامل تمرکز هم می‌باشد اما اینکه گفته می‌شود فقط یک رشته تمرکزی است، صحت ندارد. تمام ورزش‌ها تمرکز بالا می‌طلبند. با تمرین و ممارست در این رشته ورزشی می‌توان عضلات را تحت کنترل گرفت. به عنوان مثال در ژیمناستیک فرد یک حرکتی را به سرعت انجام می‌دهد و از آن می‌گذرد اما در یوگا باید در همان حالت استقرار پیدا کند و به همان شکل به حالت قبل بازگردد.

ورزش بانوان: با توجه به استقبال بانوان از این رشته “آیا یوگا واقعا باعث لاغری می‌شود؟”

قیاسی: کسی که قصد دارد وزنش را کاهش دهد دوومیدانی را انتخاب کند نه این رشته را. چون با انتخاب یوگا در مدت زمان کمی ناامید خواهد شد. مگر اینکه به سراغ یوگای قدرتی برود که کار هرکسی نیست؛ باید از قبل تمرین داشته باشد و صبر پیشه کند. البته اگر کسی تناسب اندام دارد با پیگیری مداوم یوگا قطعا این تناسب اندام یا فیتنس را حفظ خواهد کرد.

ورزش بانوان: آیا به استاندارد بودن تمام مراکز آموزش یوگای تخصصی در سطح شهرها می‌توان اعتماد کرد؟

قیاسی: متاسفانه هستند کسانی که این رشته را درست و اصولی آموزش نمی‌دهند و این افراد سودجو ظلم زیادی به این رشته کردند.

ورزش بانوان: آیا استانداردی برای تشخیص این موضوع وجود دارد؟

قیاسی: یوگا یعنی تمرین آساناها به همراه تکنیک‌های تنفسی و تغذیه. اما مدیتیشن، مراقبه، هاله درمانی هیچ‌کدام به این رشته ارتباطی ندارند.

به گزارش ورزش بانوان؛ آساناها اغلب حرکات کششی هستند و با مکث و تنفس عمیق انجام می‌شوند. به همین دلیل در هنگام انجام آساناها برخلاف تمرینات ورزشی معمول، اسید لاکتیک زیادی در ماهیچه‌ها جمع نمی‌شود.

ورزش بانوان: آیا یوگا یک ورزش تکمیلی است؟

قیاسی: اگر هر ورزشکاری کنار رشته ورزشی‌اش که به صورت حرفه‌ای در آن فعالیت دارد به این رشته هم بپردازد قطعا نتیجه بسیار بهتری خواهد گرفت. تیمور غیاسی، ورزشکار سابق رشته پرش ارتفاع که دو مدال طلای آسیایی در کارنامه دارد، تاثیر ورزش یوگارا در کسب مدالش زیاد می‌دانست. در همین راستا پیشنهاداتی به کمیته ملی المپیک داده شد تا ملی‌پوشان تمام رشته‌های ورزشی به یوگا هم بپردازند. اما هنوز نتیجه‌ای نگرفته‎ایم.

برای دیدن ویدئوی آموزشی این رشته اینجا کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش بانوان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غوغای عشق