خستگی‌ناپذیری و تواضع دو ویژگی مهم رئیس جمهور شهید بود


خستگی‌ناپذیری و تواضع دو ویژگی مهم رئیس جمهور شهید بود

دکتر عاملی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در برنامه صبح بخیر ایران خستگی‌ناپذیری و تواضع را دو ویژگی مهم رئیس جمهور شهید خواند.

به گزارش بهداشت نیوز دکتر سید سعیدرضا عاملی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در برنامه صبح بخیر ایران شبکه سوم سیما در گفت‌وگویی با تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهانشان اظهار کرد: آقای رئیسی شخصیت مومن و مخلص بود و ایمان عمیقی در شخصیت ایشان وجود داشت، همواره تلاش می‌کرد این اخلاص ادامه داشته باشد، این روحیه هم به او کمک می‌کرد.

وی ادامه داد: خصوصیت مهم دیگر آیت‌الله رئیسی خستگی‌ناپذیری ایشان بود. به یاد دارم که در مراسم رونمایی از سند مهندسی فرهنگی در آذربایجان شرقی، ساعت 3.5 صبح به تهران رسیدیم، همگی به منزل رفتیم اما ایشان ساعت 7.5 صبح به خوزستان رفتند. گاهی فشار کم‌خوابی را در چهره ایشان می‌دیدیم، اگر خسته نباشید می‌گفتیم بلافاصله پاسخ می‌دادند که نه خسته نیستم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ویژگی دیگر آیت‌الله رئیسی را تواضع وی خواند و ادامه داد: ایشان در مقابل مردم خاضع بود. هر وقت ملاقات داشتیم، همواره خودشان منتظر دیدار بودند و این روحیه در کمتر رئیس جمهوری دیده می‌شود. روز در ملاقات با ایشان مشاهده کردم که مبلمان اتاق را عوض کردند می‌گفتند که می‌خواهد دم در و رو به قبله باشد.

دکتر عاملی گفت: روز دوشنبه و سه‌شنبه هفته گذشته کنگره جهانی امام رضا(ع) داشتیم. در افتتاحیه مقام معظم رهبری صحبت 20 دقیقه‌ای با دست‌اندرکاران داشتند، آقای رئیسی گفتند که حرف‌های اصلی را ایشان زده‌اند دیگر لزومی ندارد که در افتتاحیه حضور داشته باشد، ایشان را راضی کردیم در اختتامیه کنگره حضور یابند، آمدند و سخنرانی داشتند و پس از آن به زیارت امام رضا(ع) رفتند. پس از بازگشت به تهران ملاقات ایشان رفتم و تشکر کردم، گفتند کاری نکردم، قصد داشتم ثبت خدمت به آستان رضا(ع) را تجدید کنم.

وی اضافه کرد: روحیه ایشان در احترام به مقام معظم رهبری ستودنی بود، هر جا در شورای عالی در مورد مصوبه‌ای نظری داشتند، آقای رئیسی آن رویکرد را ادامه می‌دادند، نبود ایشان جای تاسف دارد. البته خداوند فقدان ایشان را در نظام جمهوری اسلامی اران جبران می‌کند ما این دُرّ گرانبها را از دست دادیم.

منبع: شورای عالی انقلاب فرهنگی


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

زیبایی واقعی خواهر یوزارسیف بیرون سریال ! + عکس های جذاب نسرین نکیسا