نظر رئیس مجلس ازبکستان درباره شهید رئیسی


نظر رئیس مجلس ازبکستان درباره شهید رئیسی

رئیس مجلس قانون‌گذاری ازبکستان گفت یاد و خاطره درخشان رئیس‌جمهور ایران که سهم بزرگی در توسعه همکاری‌ها و مشارکت بلندمدت بین ۲ کشور داشت، همیشه در قلب مردم ما باقی خواهد ماند.

«نورالدین اسماعیل جان‌اف»، رئیس مجلس قانون‌گذاری جمهوری ازبکستان با حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان، ضمن امضای دفتر یادبود به مقام شامخ شهیدان والامقام کشورمان ادای احترام کرد.

به دنبال گشایش دفتر یادبود یاد و خاطره به مناسبت شهادت رئیس جمهور شهید ایران، وزیر امور خارجه و سایر همراهان ایشان، اسماعیل جان اف رئیس مجلس قانون گذرای جمهوری ازبکستان ضمن حضور در سفارت و گفتگو با «محمدعلی اسکندری» سفیر ایران، مراتب همدری خود، مجلس قانونگذاری و مردم ازبکستان را با دولت، مجلس و ملت ایران ابراز کرد.

وی گفت: یاد و خاطره درخشان رئیس جمهور رئیسی که سهم بزرگی در توسعه همکاری‌ها و مشارکت بلندمدت بین ازبکستان و ایران داشت، همیشه در قلب مردم ما باقی خواهد ماند.

وی گفت: این حادثه، فاجعه بزرگ و دردناک برای دولت و ملت ازبکستان نیز بوده است.

وی همچنین گفت: من در سه بار ملاقات با رئیس جمهور رئیسی متوجه شدم که ایشان سیاستمداری میهن پرست و مردم دوست است که برای خاک و نام ایران خود را فدا کرده است. ایشان را مبارزی یافتم که برای آبادانی و پیشرفت کشورش هرکاری می توانست انجام داد.

وی ضمن ابراز همدردی و ابراز تسلیت صمیمانه تاکید کرد که در مجلس تکریم پیکر شهیدان در تهران در روز چهارشنبه به همراه وزیر امور خارجه به عنوان نمایندگان دولت جمهوری ازبکستان شرکت خواهند کرد.

در این نشست «علیشیر قادراف» رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ازبکستان به همراه چند تن از نمایندگان مجلس قانون گذاری این کشور جهت امضای دفتر یادبود ‌و ادای احترام به مقام شامخ شهدای نیز حضور داشتند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سریعترین راه درمان دیابت