زلنسکی حق نمایندگی اوکراین در خارج از کشور را ندارد


زلنسکی حق نمایندگی اوکراین در خارج از کشور را ندارد

ویکتور مدودچوک سیاستمدار اپوزیسیون اوکراینی و رئیس شورای جنبش "اوکراین دیگر" گفت، از بیست و یکم ماه مه، ولادیمیر زلنسکی حق نمایندگی اوکراین در عرصه بین المللی را ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، ویکتور مدودچوک سیاستمدار اپوزیسیون اوکراینی و رئیس شورای جنبش "اوکراین دیگر" گفت، از بیست و یکم ماه مه، ولادیمیر زلنسکی حق نمایندگی اوکراین در عرصه بین المللی را ندارد.
مدودچوک در پاسخ به این پرسش که آیا زلنسکی می تواند پس از 21 ماه مه نماینده اوکراین در صحنه بین المللی باشد، گفت: "سوال این نیست که آیا او می تواند یا نه، بلکه این است که او حق ندارد این کار را انجام دهد."
به گفته وی، زلنسکی "دیگر نماینده اوکراین نیست، امضای او در اسناد مطلقاً هیچ معنایی ندارد، زیرا هیچ نیروی قانونی ندارد."
وی خاطرنشان کرد که در دوران زلنسکی، اوکراین از نظر اقتصادی و سیاسی حیات خود را از دست داد و "از 21 ماه مه 2024، زلنسکی مشروعیت خود را از دست داد."
دوره مسئولیت زلنسکی 20 ماه مه به پایان رسید. انتخابات ریاست جمهوری اوکراین در سال 2024 به دلیل حکومت نظامی و بسیج عمومی لغو شد. زلنسکی گفت که اکنون "زمان مناسبی" برای انتخابات نیست.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که مساله مشروعیت زلنسکی پس از انقضای اختیارات وی به عنوان رئیس جمهور باید توسط سیستم های سیاسی و حقوقی خود اوکراین پاسخ داده شود. رهبر روسیه یادآور شد که قانون اساسی کشور همسایه "گزینه هایی دارد" که باید توسط دادگاه قانون اساسی این جمهوری ارزیابی شود.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اخبار مهم بورس امروز و یک هفته اخیر