نیروگاه بندرعباس با حداکثر توان در مدار تولید قرار گرفت


نیروگاه بندرعباس با حداکثر توان در مدار تولید قرار گرفت

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از افزایش آمادگی و توان عملی این نیروگاه، با حداکثر تولید عملی برق پس از اتمام تعمیرات اساسی واحد یک بخار، در تابستان امسال خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری سلامت(طبنا)داریوش محمودی" با اشاره به آمادگی حداکثری واحدهای نیروگاهی، هدف تعمیرات اساسی واحد شماره یک بخار را رفع موانع تولید در جهت بالا بردن راندمان و افزایش تولید و آمادگی برای پیک تابستان عنوان کرد و گفت: طبق برنامه زمان‌بندی مدت‌زمان انجام تعمیرات، با به مدار آمدن این واحد، ۲۷۰ مگاوات‌ساعت انرژی به شبکه سراسری افزوده شد و این نیروگاه با حداکثر توان عملی، در مدار تولید قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته تعداد چهار هزار و ۲۰۰ قطعه مورد نیاز نیروگاه توسط متخصصان داخلی ساخته شده است، از نوسازی سیستم کنترل مدیریت مشعل‌های بویلر واحد یک بخار (BMS)، برای نخستین بار با صرفه‌جویی ارزی دو میلیون دلاری، تعویض موردی لوله‌های معیوب کندانسور با صرفه جویی یک میلیون دلاری با افزایش ۱۰ درصدی راندمان کندانسور، طراحی، ساخت و تعویض باندلهای اکنومایزر با افزایش راندمان بویلرخبر داد.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس افزود: در برنامه عملیاتی واحد یک بخار نیروگاه بندرعباس‌، هیدروتست و رفع نشتی از باندلهای کلدریهیت، تعویض( لوله‌های S شکل انتهای باندلهای هات‌ریهیت و لوله‌های معیوب متصل به هدر خروجی هات‌ریهیت (، سندبلاست لوله‌های سوپرهیت و هات‌ریهیت ، تعوبض لوله‌های معیوب، بازسازی هدرباکس بویلر و تعبیه عایق‌های سرامیکی، انجام تست غیر مخرب المانها ساخت کلیه باندلهای اکنومایزر، خم کاری و ساخت لوله‌های متصل به هدرهای اکنومایزر انجام شد.
محمودی بیان داشت: در بخش توربین و ژنراتور نیز براساس برنامه زمان‌بندی‌شده تعمیرات اساسی تعویض موردی پره‌های ردیف آخر توربین LP ، ساخت قطعات توربین شامل سیل‌های لابیرنتی چرخ کورتیس، سیل گلند LP سمت گاورنر، سیل‌های لابیرنتی نازل بلاک توربین، سیل گلند سمت اکسایتور، سیل لابیرنتی توربین HP، اصلاح و بازسازی رینگ ثابت کورتیس، بابیت ریزی یاتاقان‌های توربین و ژنراتور و تعویض سیل بابیتی ژنراتور، تعمیرات اصلاحی روتور ژنراتور، اجرای پروژه کنترل سطح هیترها با موفقیت انجام شد.

مدیرعامل نیروگاه اضافه کرد: تعویض اکسپنشن ها و بازسازی بدنه بویلر ، تعویض دمپرهای ورودی به G.R.Fan ، تعویض دمپر خروجی G.R.Fan ، تعویض لوله‌های اکنومایزر بویلر ، اکسپنشن کراس آور طبقه ششم،اورهال کامل مشعل‌ها، ساخت و ترمیم دیفیوزر مشعل‌ها، مونتاژ و جوشکاری مسیر گاز داخل باکس مشعل‌ها، برشکاری و جوشکاری خط لوله گاز ۳۰ اینچ خروجی از ایستگاه گاز به سمت بویلر واحد، عملیاتی شد و به پایان رسید.

محمودی با اشاره به دستاوردها و اقدامات این نیروگاه در طی یکسال گذشته، بیان داشت: تعمیرات اساسی واحدها که از اوایل آذرماه سال گذشته آغاز شده بود، با انجام ۴۲۰ هزار نفر ساعت کار تعمیراتی و با به مدار آمدن واحد شماره یک بخار و شماره یک گازی به اتمام رسید.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس اضافه کرد: ۹۰ درصد مشکلات نیروگاه و عملیات تعمیرات آن توسط پرسنل جهادگر این مجموعه انجام می‌شود و این نیروگاه سهم بسزایی در تولید برق استان هرمزگان داشته است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تمهیدات شهرداری منطقه 19 در راستای برپایی مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام (ره)