گسترش تب دنگی در کشورهای اروپایی


گسترش تب دنگی در کشورهای اروپایی

یک نشریه آلمانی از گسترش تب دنگی در اروپا و بخصوص مناطق توریستی خبر داد.

روزنامه فرانکفورتر روند شای در مطلبی به گسترش تب کنگی در جهان و همچنین در بین کشورهای اروپایی پرداخته و نوشت: تب دنگی به سرعت در حال گسترش است و بسیاری از مقاصد سفر و توریستی از جمله در اروپا را تحت تاثیر قرار داده و ایتالیا با بیشترین موارد در اروپا روبرو است.

در ادامه این گزارش آمده است: ویروس دنگی در سراسر جهان در حال افزایش است. کارشناسان نسبت به عفونت های بیشتر هشدار می دهند.

تب دنگی به عنوان یک ویروس معمولی استوایی توصیف می شود، اما مدت هاست که این بیماری تنها در کشورهای جنوبی یافت نمی شود. سال‌هاست که پشه‌های ببر آسیایی (Aedes albopictus) و بنابراین ناقلان موسوم به "تب سنگ شکن استخوان" در اروپا نیز گسترش یافته‌اند. مسافران همچنین ویروس دنگی را به آلمان هم می آورند.

طبق گزارش موسسه گرمسیری، موارد در حال حاضر در سراسر جهان برای مثال در جزیره بالی اندونزی در حال افزایش است . بزرگترین و جدی ترین شیوع تا به امروز در برزیل در پایان ماه مارس ثبت شده است.

به گفته وزارت بهداشت ملی این کشور از ابتدای سال جاری میلادی، 1.9 میلیون مورد عفونت احتمالی با ویروس دنگی در این کشور آمریکای جنوبی ثبت شده است.

باران‌های شدید و دمای بالای چند ماه گذشته احتمالاً محرک افزایش شدید آن خواهد بود. پشه تب زرد (Aedes aegypti) می تواند در این شرایط به خوبی رشد کند. تغییرات آب و هوایی نیز دلیل گسترش حشرات در کشورهای اروپایی است.

گسترش تب دنگی در کشورهای اروپایی

سرویس هشدار زودهنگام بحران A3M قبلاً در مورد به اصطلاح "عفونت های خودکار" با این ویروس مرگبار هشدار داده است و خواستار هوشیاری خاصی شده است. مارسل کنراد، تحلیلگر A3M به پورتال گردشگری fvw.de گفت: "وضعیت در جنوب اروپا قطعا نگران کننده است." ترکیبی از پشه ناقل، تعداد کافی حامل ویروس در جمعیت و شرایط آب و هوایی مناسب، محیطی ایده آل برای گسترش تب دنگی ایجاد می کند.

سازمان بهداشت جهانی WHO اعلام کرده است، شیوع دنگی به ویژه در کشورهای محبوب تعطیلات مانند کرواسی، پرتغال، اسپانیا، فرانسه و ایتالیا رخ می دهد. سال گذشته 82 مورد در ایتالیا گزارش شد که بیشترین مورد در اروپا بود.

موسسه رابرت کخ (RKI) آلمان اعلام کرد، ویروس دنگی "شایع ترین ویروس بیماریزای انسانی است که توسط پشه ها در سراسر جهان منتقل می شود." این بیماری در درجه اول با علائم آنفولانزا همراه است که حدود سه تا 15 روز پس از گزش توسط پشه ببر آسیایی آلوده شروع می شود.

بر این اساس با توجه به فصل تعطیلات، مردم محلی و مسافران می توانند با استفاده مداوم و منظم از مواد دافع پشه، مانند اسپری، از خود در برابر گزش توسط پشه ببر آسیایی محافظت کنند. علاوه بر این، لباس های بلند باید در فضای باز در مناطق آسیب پذیر خاص پوشیده شود. خطر ابتلا به تب دنگی در اتاق‌های دارای تهویه مطبوع به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد، زیرا طبق اطلاعات RKI، پشه‌ها از این اتاق‌ها اجتناب می‌کنند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس زن جذاب و زیبای صادق بوقی ! / تا حالا ندیده اید !