سامسونگ از لپ‌تاپ‌های سری گلکسی بوک 4 اج با تراشه اسنپدراگون X Elite رونمایی کرد


سامسونگ از لپ‌تاپ‌های سری گلکسی بوک 4 اج با تراشه اسنپدراگون X Elite رونمایی کردتوسط امیرکیوان گوهری / خرداد ۱, ۱۴۰۳ / 2 دقیقه برای مطالعه سامسونگ از سری جدید لپ‌تاپ‌های ویندوزی خود بر پایه...

سامسونگ از لپ‌تاپ‌های سری گلکسی بوک 4 اج با تراشه اسنپدراگون X Elite رونمایی کرد
توسط / / 2 دقیقه برای مطالعه

سامسونگ از سری جدید لپ‌تاپ‌های ویندوزی خود بر پایه معماری ARM رونمایی کرد. این سری گلکسی بوک 4 اج نامگذاری شده و مجهز به تراشه اسنپدراگون X Elite کوالکام است. گلکسی بوک 4 اج در دو مدل 14 و 16 اینچی عرضه شده و از قابلیت حمل‌پذیری چشمگیری برخوردار است.

نسخه 14 اینچی این لپ‌تاپ تنها 1.16 کیلوگرم وزن داشته و ضخامت آن معادل با 10.9 میلی‌متر (0.43 اینچ) است. مدل 16 اینچی با وجود وزن 1.55 کیلوگرمی و ضخامت 12.3 میلی‌متری (0.48 اینچی) در مقایسه با برادر کوچک‌تر خود اندکی سنگین‌تر و ضخیم‌تر است. تصاویر تبلیغاتی مربوط به این لپ‌تاپ اخیرا در فضای مجازی منتشر شده است.

هر دو مدل گلکسی بوک 4 اج مجهز به نمایشگرهای لمسی آمولد بوده و این پنل‌ها با وجود رزولوشن 3K (معادل 2880×1800 پیکسل) و نرخ نوسازی 120 هرتزی تصاویری خیره‌کننده را به معرض نمایش می‌گذارند. این نمایشگرها دارای روشنایی استثنایی 400 نیتی برای محتوای SDR و 500 نیتی برای محتوای HDR هستند. بعلاوه این پنل‌ها به منظور آرامش هرچه بیش‌تر چشم کاربران از فناوری نرخ نوسازی متغیر (VRR) پشتیبانی می‌کنند. قابلیت پوشش‌دهی 120 درصدی فضای رنگی DCI-P3 و پشتیبانی از فرامین لمسی 10 نقطه‌ای سایر قابلیت‌های نمایشگر گلکسی بوک 4 اج را تشکیل می‌دهند.

سری گلکسی بوک 4 اج مجهز به 16 گیگابایت حافظه رم بوده و این موضوع، سهولت در اجرای امور مولتی تسکینگ را تضمین می‌کند. نرخ شارژدهی باتری برای مدل‌های 14 و 16 اینچی به‌ترتیب برابر با 55.9 و 61.8 وات ساعت است.

هر دو مدل با مجموعه‌ای از پورت‌های مختلف شامل دو پورت USB 4.0، یک پورت HDMI 2.1 و جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون روانه بازار می‌شوند. نسخه 16 اینچی علاوه بر پورت‌های مذکور از یک درگاه USB 3.2 Type-A و کارتخوان حافظه میکرو اس‌دی نیز بهره خواهد برد.

سامسونگ گلکسی بوک 4 اج از روز 18 ژوئن (29 خرداد ماه) در برخی بازارهای منتخب شامل فرانسه، آلمان، ایتالیا، کره‌جنوبی، اسپانیا، بریتانیا و ایالات‌متحده عرضه خواهد شد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...