گذرگاه‌های زمینی عملی‌ترین راه برای رساندن کمک به غزه


گذرگاه‌های زمینی عملی‌ترین راه برای رساندن کمک به غزه

آنروا اعلام کرد اسکله شناوری که آمریکا ادعا می‌کند برای کمک به غزه ایجاد کرده است، راه مناسبی برای رساندن کمک‌های بشردوستانه نیست.

گذرگاه‌های زمینی عملی‌ترین راه برای رساندن کمک به غزه

به گزارش راهبرد معاصر، آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که گذرگاه‌های زمینی عملی‌ترین و مؤثرترین راه برای رساندن کمک به نوار غزه است.

براساس گزارش القدس العربی، آنروا در بیانیه‌ای کوتاه در حساب کاربری خود در پلتفرم X گفت: در حالی که از ورود اولین محموله‌ها به اسکله شناور جدید استقبال می‌کنیم، با این حال مسیر‌های زمینی عملی‌ترین، مؤثرترین، کارآمدترین و ایمن‌ترین راه برای ارائه کمک هستند.

در این بیانیه آمده است که تنها ۶۹ کامیون از ۶ ماه مه وارد جنوب غزه شده اند، این درحالی است که دائما بر لزوم بازگشایی گذرگاه‌ها و دسترسی ایمن به آنها برای جلوگیری از ادامه شرایط فاجعه بار انسانی تاکید شده است.

آنروا روز دوشنبه گزارش داد که بیش از ۸۱۰۰۰۰ نفر طی دو هفته گذشته از رفح در جنوب نوار غزه آواره شده‌اند. آنروا روز دوشنبه در پستی در صفحه فیس بوک خود اعلام کرد که آوارگی در غزه ادامه دارد و هر بار که خانواده‌ها آواره می‌شوند، زندگی آنها در معرض خطر جدی قرار می‌گیرد.

این سازمان افزود: مردم مجبور هستند همه چیز را به دنبال امنیت رها کنند، اما منطقه امنی وجود ندارد. این درحالی است که اکنون آتش بس است.

منطقه جنگ‌زده با جمعیت ۲.۲ میلیون نفر بیش از هر زمان دیگری به کمک‌های بشردوستانه متکی است. ویرانی پس از ۷ ماه بمباران از سوی رژیم صهیونیستی، بازرسی‌های سخت‌گیرانه و محدودیت در گذرگاه‌ها ورود کمک‌ها به نوار غزه را از هر زمان دیگری سخت‌تر کرده است./ باشگاه خبرنگاران


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چرا کبد چرب در کودکان زیاد شده است؟