تحلیل بنیادی سدشت / سقوط درآمد‌ صنایع سیمان دشتستان در فروردین‌ماه


تحلیل بنیادی سدشت / سقوط درآمد‌ صنایع سیمان دشتستان در فروردین‌ماه

بررسی گزارش ماهانه شرکت سیمان دشتستان در فروردین سال جاری، حاکی از آن است که تناژ فروش سدشت، با سقوط معناداری همراه بوده است. این موضوع سبب شد تا درآمد ماهانه شرکت نیز نزولی شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، با وجود افت قیمت سهام سدشت طی هفته‌های اخیر، داده‌های تاریخی قیمت سهام صنایع سیمان دشتستان نشان از رشد 100 درصدی قیمت این نماد در بازه یک سال گذشته دارد. اما وضعیت تولید، فروش و درآمدی شرکت طی این بازه زمانی، چگونه بوده است؟

بررسی گزارش فعالیت ماهانه سیمان دشستان در اولین ماه از سال 1403 نشان می‌دهد روند افزایشی تولید داخلی که از ابتدای دی‌ماه آغاز شده بود، پایان یافته است. مقدار تولید داخلی شرکت در این ماه نسبت به ماه گذشته یعنی اسفند‌ماه حدود 29.3 درصد کاهش داشته و از 56 هزار تن به 39.6 هزار تن رسیده است. از سوی مقابل باید گفت تناژ تولید داخلی سدشت در مقایسه با فروردین سال گذشته رشد اندک 8.5 درصدی را تجربه کرده است.

تولید داخلی سدشت

تناژ تولید خارجی صنایع سیمان دشتستان اما بر خلاف بخش داخلی، افت محسوسی را تجربه نکرده است. مجموع تولید خارجی سیمان دشتستان در فروردین‌ماه امسال، 112.7 هزار تن بوده که نسبت به تناژ تولید اسفند‌ماه، هزار و 197 تن کاهش یافته است. رشد تولید خارجی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، از معدود نکات مثبت گزارش ماهانه سدشت است.

تولید خارجی سدشت

سقوط تناژ فروش داخلی سیمان دشتستان

در حالی که صنایع سیمان دشتستان در اسفند‌ماه، بیش از 59 هزار و 200 تن فروش داخلی ثبت کرده بود، در فروردین‌ماه این میزان به سطح 29 هزار و 826 تنی کاهش یافت. همچنین فروش داخلی شرکت، افتی 13 درصدی را نسبت به فروردین 1402 متحمل شده است.

فروش داخلی سدشت

در بخش فروش خارجی نیز سدشت روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد. روند نزولی فروش خارجی در فروردین نیز ادامه یافت. در حالی که در اسفند‌ماه، صنایع سیمان دشتستان، بیش از 52.6 هزار تن فروش خارجی به ثبت رسانده بود، این میزان در فروردین‌ماه با افت 71 درصدی در سطح 15.4 هزار تنی قرار گرفت.

فروش خارجی سدشت

افت محسوس درآمد سدشت

همان‌طور که گفته شد تناژ فروش سیمان دشتستان در فروردین‌ماه امسال نزولی شده است. این موضوع سبب شد تا درآمد شرکت نیز در این ماه پایین بیاید. به نحوی که مبلغ فروش ماهانه سدشت از 123.8 میلیارد تومان با کاهش بیش از 60 درصدی به 49.1 میلیارد تومان رسیده است.

درآمد ماهانه سدشت

باید گفت درآمد ماهانه سیمان دشتستان نسبت به بهمن سال گذشته بیش از 48 درصد رشد کرده که ناشی از افزایش تناژ فروش و نرخ فروش شرکت بوده است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قاطعیت دولت سیزدهم در برخورد با مونتاژکاران متخلف