لیزر موهای زائد از چه سنی برای دختران مجاز است؟


لیزر موهای زائد از چه سنی برای دختران مجاز است؟

از موثرترین روش ها برای از بین بردن موهای زائد بدن، لیزر است. رشد موهای زائد مخصوصا در افراد جوان و نوجوان، باعث کاهش اعتماد به نفس آنها می شود و از آنجایی که به زیبایی و ظاهر خود اهمیت می دهند، از خدمات لیزر استفاده می کنند. اما...

۳۳c83209-8a3a-4f76-82f2-1ff18782aab2

از موثرترین روش ها برای از بین بردن موهای زائد بدن، لیزر است. رشد موهای زائد مخصوصا در افراد جوان و نوجوان، باعث کاهش اعتماد به نفس آنها می شود و از آنجایی که به زیبایی و ظاهر خود اهمیت می دهند، از خدمات لیزر استفاده می کنند. اما لیزر موهای زائد از چند سالگی بهتر است انجام شود؟ آیا لیزر موهای زائد با محدودیت سنی همراه است؟ بهترین سن برای لیزر موهای زائد بدن چه سنی است؟ اگر شما هم این سوالات را دارید، با ما در ادامه همراه باشید تا به سوالات شما پاسخ دهیم.

لیزر موهای زائد از چند سالگی مجاز است ؟

دستگاه های لیزر با توجه به تاثیرگذاری عالی که در رفع موهای زائد بدن دارند، پر استفاده شده اند. این دستگاه ها می توانند با نفوذ اشعه لیزر به لایه های زیرین پوست، فولیکول ها را که محل رشد مو هستند را تخریب کنند. با تخریب فولیکول ها، موها نیز توان رشد نخواهند داشت و بدین ترتیب، موهای زائد بدن ریزش پیدا می کنند.

با توجه به محبوبیت لیزر، بسیاری از افراد در سن کم نیز تمایل دارند از این خدمات زیبایی استفاده کنند اما لیزر موهای زائد از چند سالگی بهتر است؟ به عقیده بسیاری از متخصصان پوست و مو، لیزر موهای زائد بهتر است که از سن بالای ۱۸ سال شروع شود زیرا در سن کمتر از ۱۸ سال که دوره بلوغ است، ترشح هورمون ها متعادل نیست و به دلیل این امر، موهای زائد بدن به تثبیت نرسیده اند. بنابراین با از بین بردن موهای زائد با لیزر در سن پایین، احتمال رویش مجدد آنها وجود دارد.

چرا لیزر موهای زائد بدن محدودیت سنی دارد؟

منظور از محدودیت سنی برای لیزر موهای زائد بدن، در جواب دهی آن است. اگر لیزر موهای زائد قبل از سن بلوغ یا در دوره بلوغ انجام شود، احتمال رویش مجدد موها وجود دارد زیرا در این سنین، سطح هورمون ها به پایداری نرسیده است و امکان کاهش و افزایش سرعت رشد موهای زائد بدن وجود دارد.

عوامل موثر بر جواب دهی لیزر موهای زائد بدن در سنین مختلف

جواب دهی لیزر موهای زائد بدن در سنین جوانی تا پیری، تحت تاثیر چند عامل است از جمله آنکه :

نوع و رنگ پوست فرد

نوع و رنگ پوست شما عاملی موثر در نتایج لیزر است زیرا باید متناسب با پوست، از دستگاه لیزر مناسب استفاده شود. پوست شما می تواند روشن تا تیره باشد و دستگاه های لیزر نیز بر اساس انواع پوست ها، در انواع مختلف تولید می شوند.

ناحیه تحت لیزر

میزان اثرگذاری لیزر بر قسمت های مختلف بدن یکسان نیست به طوری که موهای زائد بعضی از بخش های بدن، سریع تر جواب می دهند اما لیزر موهای زائد بعضی دیگر از قسمت های بدن نیاز به تعداد جلسات بیشتری دارد. معمولا موهای ضخیم و مشکی، زودتر از بین می روند.

سن زیباجو

سن زیباجو، عاملی بسیار موثر در جواب دهی لیزر موهای زائد بدن است. افراد با سن ۱۸ تا ۴۰ سال، بهترین نتایج را از لیزر می بینند اما با افزایش سن که موها سفید و نازک می شوند، تاثیرگذاری لیزر کمتر است.

پیگیری منظم جلسات لیزر

برای رسیدن به نتایج ایده آل از لیزر موهای زائد، باید جلسات را به طور منظم پیگیری کنید و در فواصل زمانی مشخص شده توسط کلینیک، برای لیزر مراجعه کنید. تعداد جلسات لیزر حدود ۸ تا ۱۰ جلسه می باشد و فواصل زمانی هر جلسه نیز بین ۳۰ تا ۴۰ روز است.

عوارض لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد بدن اگر در یک کلینیک زیبایی معتبر و تحت نظر پزشک انجام شود، عوارض خطرناکی نخواهد داشت و عوارض جانبی آن محدود به قرمزی، التهاب و تورم پوست خواهد بود. افراد ممکن است حین لیزر، کمی احساس درد داشته باشند که برای آنها به تشخیص پزشک، از کرم های بی حسی استفاده می شود مخصوصا برای افراد با سن کم که آستانه تحمل درد کمتری دارند، کرم بی حسی به کار می رود.

اگر لیزر موهای زائد را در مراکز نامعتبری مثل سالن های زیبایی انجام دهید، احتمالا به یکی از عوارض زیر مبتلا خواهید شد :

  • ایجاد تیرگی و لکه های روشن بر روی پوست
  • ایجاد جای زخم و اسکار بعد از لیزر بر روی پوست
  • سوختگی
  • ایجاد تاول
  • بروز حساسیت های پوستی
  • ایجاد کبودی
  • بروز عفونت
  • ایجاد آکنه های متورم
  • بروز فولیکولیت
  • و…

برای انتخاب یک مرکز لیزر مناسب و معتبر که دارای دستگاه های روز دنیا و تکنسین های آموزش دیده باشند پیشنهاد میکنیم به سایت khooba.com مراجعه نمایید در این سایت علاوه بر خدمات لیزر سایر خدمات زیبایی هم معرفی میشود.

لیزر موهای زائد در سنین بالا

0c5acfab-7dc7-4521-be44-4fc48e94337b

از محدودیت های لیزر برای افراد با سن بالاست زیرا لیزر برای موهایی که دارای رنگدانه است، موثر است در نتیجه افراد با سن بالا که موهای سفید زیادی دارند، نمی توانند از لیزر نتیجه فوق العاده ای ببینند. این روش از بین بردن موهای زائد بدن، برای افراد با سن کمتر از ۶۰ سال مناسب است مخصوصا خانم ها در این محدوده سنی به دلیل تغییرات هورمونی و دوران یائسگی، موهای زائد تیره و ضخیم دارند.

تعداد جلسات لیزر موهای زائد بدن

افراد در هر سنی از نوجوان تا میانسال که قصد لیزر موهای زائد بدن خود را دارند، باید چند جلسه لیزر کنند تا تاثیرگذاری آن را ببینند. تعداد جلسات لیزر موهای زائد بدن در افراد مختلف، با توجه به شرایط زیر متفاوت است :

  • سن زیبا جو : افراد با سن بالای ۱۸ سال و کمتر از ۴۰ سال، بهترین کاندید لیزر مو هستند.
  • نوع دستگاه : هر دستگاه لیزر، اثرگذاری متفاوتی دارد و نوع دستگاه می تواند در کاهش و افزایش جلسات لیزر موثر باشد.
  • تغییرات هورمونی : افرادی که مشکلات هورمونی دارند، ابتدا باید برای درمان خود اقدام کنند و سپس می توانند از روش لیزر برای حذف موهای زائد بدن شان استفاده کنند. تعداد جلسات لیزر برای این دسته از افراد، معمولا بیشتر است.
  • آقایان با توجه به نوسانات هورمونی بالا، نیازمند تعداد جلسات لیزر بیشتری هستند.

موارد منع لیزر موهای زائد بدن

صرف نظر از سن زیباجو، بعضی از افراد برای همیشه و یا به مدت محدود، امکان استفاده از خدمات لیزر موهای زائد را ندارند. این دسته از افراد، عبارتند از :

  • افراد دارای کلوئید پوستی زیرا استفاده از دستگاه لیزر بر روی گوشت اضافه کلوئید، باعث ایجاد عوارض پوستی شود.
  • افراد با مشکل پرمویی (هیرسوتیسم) که در اثر مشکلات هورمونی ایجاد می شود. این دسته از افراد، موهای سیاه و کلفت در نواحی مختلف صورت و شکم دارند.
  • افراد دارای کهیر و کسانی که پوست ‌های حساس دارند، با استفاده از دستگاه لیزر دچار حساسیت شدید، خارش، قرمزی و التهاب پوست می شوند.
  • کسانی که دارای خالکوبی در ناحیه تحت لیزر هستند، نمی توانند لیزر کنند زیرا علاوه بر احتمال آسیب دیدن پوست، رنگ تتو نیز کمرنگ می شود.
  • افراد با مشکل ترومبوفلبیت هم امکان استفاده از خدمات لیزر درمانی را ندارند زیرا احتمال لخته شدن خون وجود دارد.
  • افراد دارای پوست برنزه به دلیل افزایش ملانین در سطح پوست، لیزر بر روی موهای زائد آنها، تاثیرگذاری کمتری دارد.
  • کسانی که داروهای ضد انعقاد خون مصرف می کنند، مجاز به لیزر موهای زائد بدن خود نیستند.
  • افرادی دارای هرپس (زگیل) باید پس از درمان زگیل ها برای لیزر موهای زائد اقدام کنند.
  • خانم های باردار برای استفاده از خدمات لیزر موهای زائد، محدودیت دارند.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مرد تبریزی زنش را با سیم شارژر خفه کرد / جنایتی که خود قاتل به پلیس زنگ زد + جزییات