چگونه مانند حرفه ای ها تولید محتوا کنیم؟


چگونه مانند حرفه ای ها تولید محتوا کنیم؟

این روزها، بخش مهمی از روتین زندگی مردم را سوشال‌مدیا تشکیل می‌دهد. امروزه اکثر افراد بخش زیادی از زمان خود را در اینستاگرام، یوتیوب و سایر شبکه های اجتماعی می گذرانند؛ بنابراین این پلتفرم‌ها محل بسیار خوبی برای تبلیغ و راه‌اندازی بیزینس‌های...

این روزها، بخش مهمی از روتین زندگی مردم را سوشال‌مدیا تشکیل می‌دهد. امروزه اکثر افراد بخش زیادی از زمان خود را در اینستاگرام، یوتیوب و سایر شبکه های اجتماعی می گذرانند؛ بنابراین این پلتفرم‌ها محل بسیار خوبی برای تبلیغ و راه‌اندازی بیزینس‌های مختلف هستند. شما با تولید محتوای حرفه ای در پلتفرم‌های گوناگون می‌توانید در مدت بسیار کوتاهی، شاهد پیشرفت چشمگیر کسب‌وکار خود باشید.

سوشال‌مدیا راهکارهای متعددی را برای تعامل با دیگران، اشتراک‌گذاری اطلاعات و ارتباط با سایر برندها به ما ارائه می‌دهد. به همین خاطر با استفاده از استراتژی‌های حرفه‌ای، می‌توان موفقیت‌های بزرگی کسب نمود. اگر مایل هستید در این مورد بیشتر بدانید، مقاله ما را از دست ندهید.

حرفه ای ها از چه منابعی برای تولید محتوا استفاده می کنند؟

اگر شما هم به بحث تولید محتوا علاقه مند هستید و در این زمینه فعالیت دارید، باید بدانید که برای ساخت محتوای جذاب منابع آماده بسیار زیادی وجود دارد که کار شما را بسیار ساده تر و سریع تر می کند، برای ساخت ویدیو های جذاب و تصاویر گرافیکی حرفه ای از نرم افزار های مختلفی مانند، فتوشاپ، افترافکت، پریمیر، داوینچی ریزالو و … استفاده می شود و نکته مهم در استفاده از این ابزار ها این است که، منابع آماده و از پیش طراحی شده بسیار زیادی برای این نرم افزار ها وجود دارد که استفاده از آن ها بسیار ساده و سریع است.

اگر شما هم از این نرم افزار ها در فرایند تولید محتوا استفاده می کنید ،بهتر است بدانید، که تمامی فایل ها و ابزار های آماده و از قبل طراحی شده این نرم افزار ها را می توانید به راحتی از سایت های مانند سایت CGkok.com دانلود کنید. این ابزار های آماده باعث افزایش کیفیت کاری شما و صرفه جوی در زمان و هزینه ها خواهد شد.

محتوای جذاب و کاربرپسند

تولید محتوای جذاب به صورت مستمر، کار راحتی نیست، به‌ویژه هنگامی که برای دستیابی به اهداف بازاریابی خود به انتشار پست‌های روزانه احتیاج داشته باشید. در شبکه‌های اجتماعی مختلف بیش از 3.8 میلیارد کاربر وجود دارد و این رقم هر روز افزایش می‌یابد؛ بنابراین صاحبان مشاغل با استفاده از تکنیک‌های مناسب می‌توانند مشتریان زیادی برای خود ایجاد نمایند.

نوشتن متن‌های طولانی معمولاً بی‌فایده است؛ زیرا مخاطبان برای خواندن آن وقت نمی‌گذارند؛ بنابراین زحمات شما بی‌ارزش می‌شود. به همین خاطر بهتر است تولید محتوا به صورت عکس یا ویدئو را جایگزین متن کنید. شما از طریق عکس و ویدئو می‌توانید خیلی سریع اصل مطلب را به کاربران انتقال دهید. این کار را می‌توانید با ابزارهای آماده‌ای که سایت سیجی کوک ارائه می‌کند، انجام دهید. سیجی کوک به تولید انواع بنر، پوستر و عکس‌های گوناگون در مناسبت‌های مختلفی همچون روز پدر، روز پزشک، ولنتاین و… می‌پردازد. نمونه کارهای باکیفیت این مجموعه در لینک دانلود طرح های لایه باز PSD فتوشاپ قرار دارد.

آشنایی با پروژه آماده پریمیر

پریمیر یکی از بهترین و حرفه ای ترین نرم افزار های تدوین است، که بسیار از تولید کننده گان محتوا از این نرم افزار برای ساخت ویدیو های خود استفاده می کنند، یک ویژگی خوب این نرم افزار وجود منابع آماده پسیار زیاد در قالب پروژه های آماده پریمیر است.

پروژه آماده پریمیر در واقع یک فایل نهایی و از قبل طراحی و تدوین شده از یک ویدیو حرفه ای است، استفاده از آن بسیار ساده و سریع است، و نیاز به دانش بالای در پریمیر ندارد، به همین دلیل حتی اگر با پریمیر آشنایی زیادی ندارید می توانید از پروژه های آماده برای ساخت ویدیو استفاده کنید، برای آشنایی بیشتری می توانید از لینک دانلود پروژه آماده پریمیر اسلایدشو ، نمونه های از اسلایدشو حرفه ای و جذاب برای پریمیر را دانلود کنید.

آشنای با پروژه آماده افترافکت

افترافکت یکی از حرفه ای ترین و جذاب ترین نرم افزار های ساخت ویدیو در دنیا است، به صورت پیش فرض کار با این نرم افزار نیازمند دانش و تجربه کار با آن است، اما باید بدانید پروژه های آماده بسیار زیادی برای این نرم افزار وجود دارد که فقط کافی است، پروژه را در افترافکت باز کرده، تصاویر، متن ها، رنگ ها و موسیقی را تغییر داده و از آن خروجی بگیرید، که این فرایند اصلا نیاز به دانش بالای در افترافکت ندارد و هر کسی به راحتی با استفاده از پروژه های آماده افترافکات می تواند به راحتی ویدیو حرفه ای تولید کند.

می توانید برای آشنایی بیشتر با پروژه های آماده افترافکت از لینک دانلود پروژه آماده افتر افکت اسلایدشو تعدادی از اسلاید شو های آماده ساخته شده با افترافکت را دانلود کنید و فقط با جایگزینی تصاویر و متن ها به راحیت یک ویدیو جذاب برای پروژه خود ایجاد کنید.


چطور تولید محتوای حرفه ای انجام دهیم؟

تولید محتوای خوب به یک برنامه‌ریزی دقیق و جامع نیاز دارد که بر اساس اصول اصلی تولید محتوا ایجاد شده باشد و به آن عمل شود. اکنون به مراحلی اشاره می‌کنیم که انجام آن‌ها برای تولید محتوای حرفه ای و باارزش ضروری است:

تعیین و شناسایی مخاطب هدف

پستی که شما قرار است برای مادران دارای فرزند تولید نمایید با پستی که برای متخصص یک حوزه تولید می‌کنید، تفاوت دارد. بهتر است هنگام تولید محتوا گروه خاصی را مدنظر قرار دهید و ایده‌های جدیدی را برای جذب آن‌ها پیاده نمایید. جلب‌توجه طیف خاصی از کاربران به شما کمک می‌کند تا کار خود را با تمرکز بیشتری انجام دهید.

تعیین هدف خود از تولید محتوا

چنانچه از صاحبان مشاغل هستید، ممکن است هدف خاصی از تولید محتوا داشته باشید. به طور مثال، بخواهید تعداد افرادی که برند شما را می‌شناسند، بیشتر شود تا از این راه درآمد شما افزایش یابد. مورد ضروری که وجود دارد، تعیین کمیت است تا بدانید به آن‌ها دست می‌یابید یا خیر. مثلاً اگر هدف از ایجاد محتوا کسب 200 کامنت و 2000 بازدید باشد، پس از رسیدن به این مقدار باید هدف دیگری برای خود مشخص نمایید.

درک صحیح محدودیت‌ها برای تولید محتوا

آیا ابزارهای لازم برای تولید ویدئو مانند چراغ و میکروفون در دسترستان است؟ آیا تلاش می‌کنید در اولین گام کار را با یک محتوای متنی آغاز نمایید؟ شما باید کار خود را با هر بخشی که در آن بهترین هستید، شروع کنید و سپس نمونه‌های دیگری از محتوا را در تولیدات خود قرار دهید. این موضوع را می‌توانید از واکنش فالوورها نسبت به محتوا بدانید.

تولید محتوای حرفه ای و باکیفیت

هنگامی که درباره بازاریابی صحبت می‌کنیم، همیشه کیفیت نسبت به کمیت ارجحیت دارد. شما باید با یک برنامه دقیق و درست بر اساس چارچوب‌هایی که تعیین کرده‌اید، پیش بروید. دو پست ارزشمند و جذاب بسیار بهتر از ده پست سطح متوسط، شما را به اهدافتان نزدیک می‌کنند.

تطابق محتوا با اهدافی که در بلندمدت دارید، اهمیت زیادی دارد. در این راه می‌توانید به‌سادگی از مجموعه‌هایی کمک بگیرید که در ارائه تولید محتوای حرفه ای حرف اول را می‌زنند. به طور مثال سایت سیجی کوک ضمن طراحی انواع ابزارهای آماده برای پست‌ها و استوری‌های اینستاگرام می‌تواند در تولید محتوای این پلتفرم حسابی به کارتان بیاید.

مشخص‌کردن پلتفرم‌هایی که بازخورد بهتری دارند

تنوع در تعداد پلتفرم‌های موجود در سوشال‌مدیا، هرگز به این معنا نیست که باید در همه آن‌ها فعالیت نمایید. محتوایی که شما می‌سازید ممکن است در پلتفرم‌هایی مانند تیک‌تاک و اینستاگرام بسیار مفید باشد؛ اما برای فیس و بوک یا توییتر چندان مناسب به نظر نرسد؛ بنابراین نباید وقت خود را روی پلتفرم‌هایی که بازخوردی برایتان ندارند، بگذارید.

آماده‌کردن چند محتوا

شما می‌توانید پس از راه‌اندازی صفحه، چندین محتوای مختلف برای خودتان تولید کنید و آن‌ها را کم‌کم برای مخاطبان بگذارید. بدین ترتیب فشاری روی شما وجود ندارد که لازم باشد هر هفته یا هر ماه درگیر تولید محتوا باشید. می‌توانید کار را با محتوایی شروع کنید که به معرفی برند شما می‌پردازد.

زمان‌بندی برای تولید انواع محتوا

برخی از صاحبان مشاغل می‌خواهند هر روز محتوای جدیدی به کاربران نشان دهند، درحالی‌که عده‌ای دیگر ممکن است بخواهند هفته‌ای یکبار این کار را انجام دهند. برای این موارد پاسخ صحیحی وجود ندارد؛ اما نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که بین محتواهای مختلفی که ارائه می‌کنید، زیاد مخاطبانتان را منتظر نگذارید. از طرفی نیز بهتر است با حرکات کوچک شروع کنید و در ابتدا دو بار در ماه به تولید محتوا بپردازید و سپس، کمی به این موضوع سرعت بدهید.

استفاده از کلمات کلیدی مناسب و محبوب کاربران

برای دستیابی به اهداف بلندمدت خود باید بتوانید از چالش‌های مختلفی که پیشروی شما قرار می‌گیرد، به‌سلامت عبور کنید. ارائه ایده‌های جدید و تولید محتوای حرفه ای در بلندمدت کار دشواری است. شما با تحقیق بر روی کلمات کلیدی می‌توانید به سلیقه مخاطبان خود پی ببرید و بدانید آن‌ها به دنبال چه مواردی هستند. به این ترتیب می‌توان محتواهایی تولید کرد که به نیازهای آنان به‌درستی پاسخ دهد و آن‌ها را به‌سوی شما جذب نماید.

توجه به ترندهای روز

ترندهای روز و موضوعات مختلف بر اساس اتفاقات گوناگونی که رخ می‌دهد، به صورت مستمر در حال تغییر هستند. امکان ندارد از قبل بدانید که در فلان زمان چه موضوعی ترند روز خواهد شد. شما باید سیستم کارآمدی داشته باشید که قبل از ناپدیدشدن ترندها بتواند از آن‌ها نهایت استفاده را ببرد و به جذب مخاطبان جدید و نگه‌داشتن مخاطبان قدیمی کمک کند.

سخن پایانی تولید محتوای حرفه ای

چنانچه بر اساس نکاتی که در این مقاله ذکر کردیم، عمل نمایید مطمئن باشید به‌مرورزمان نتایج حیرت‌انگیزی می‌گیرید. هنگامی که از بیرون به تولید محتوا فکر می‌کنیم، کار بسیار ساده‌ای به نظر می‌رسد؛ اما وقتی از دید شغل به آن نگاه می‌کنید، دریچه‌های متفاوتی به روی شما باز می‌شود. برای کسب موفقیت در این حرفه باید وقت زیادی بگذارید، مطالب جدید یاد بگیرید و حوصله به خرج دهید. یادگیری مطالب جدید و همچنین به‌روزرسانی اطلاعات به صورت مستمر، شما را در این امر یاری می‌کند. اگر در مورد این مقاله سؤالی دارید می‌توانید آن را با ما در میان بگذارید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نکات کلیدی برای مراقبت از پوست در برابر آفتاب و گرما