دومین جلسه استماع شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل برگزار شد+جزئیات


دومین جلسه استماع شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل برگزار شد+جزئیات

اقتصادنیوز: دومین جلسه استماع دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه برای پیگیری شکایت آفریقای جنوبی علیه جنایت نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه برگزار شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در دومین جلسه استماع دیوان بین‌المللی دادگستری برای پیگیری شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی، هیات آفریقای جنوبی امروز تاکید کرد: "ما در این دادگاه شکایت کردیم زیرا معتقدیم که در غزه نسل‌کشی رخ داده است."

نماینده هیات آفریقای جنوبی گفت: ما به خاطر اینکه هم‌پیمان جنبش حماس هستیم در دیوان بین‌المللی دادگستری علیه رژیم صهیونیستی شکایت نکردیم بلکه در راستای اجرای قوانین‌ بین‌المللی شکایت کردیم.

وی افزود: اگر رژیم اسرائیل ادعا می کند که حماس مرتکب جنایت جنگی شد باید ببیند که خودش چه کارهایی در نوار غزه انجام داده است.

نماینده آفریقای جنوبی گفت: اسرائیل تلاش می‌کند آنچه در نوار غزه رخ می‌دهد را تغییر دهد و تصویری مغایر با واقعیت را جلوه دهد.

هیات آفریقای جنوبی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی قصد دارد در نوار غزه مرتکب نسل‌کشی شود و این امر روشن و ثابت شده است. ما خواهان آزادی اسرای فلسطینی و همچنین اسرای صهیونیست در غزه هستیم.

نماینده این هیات همچنین گفت: فرار رژیم صهیونیستی از مجازات و محاکمه از چندین دهه پیش در سرزمین‌های اشغالی وجود دارد. امیدواریم که دیوان بین‌المللی دادگستری حکمی صادر کند که مانع بحرانی شدن اوضاع در غزه شود.

از سوی دیگر نماینده رژیم صهیونیستی در این دادگاه مدعی شد که آفریقای جنوبی خلاف واقعیت را می‌گوید و در نوار غزه نسل‌کشی رخ نداده است.

نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین هم در این دادگاه گفت: شهرک‌نشینان صهیونیست در برابر چشمان نیروهای امنیتی این رژیم به کمک‌های انسانی حمله‌ور می‌شوند و مانع رسیدن آن‌ها به غزه می‌شوند.

وی همچنین گفت: رژیم اسرائیل اجازه نمی‌دهد که آژانس بین المللی کمک رسانی به فلسطین (آنروا) فعالیت خود در نوار غزه را انجام دهد.

هیأت آفریقای جنوبی روز گذشته (پنجشنبه) نیز در اولین جلسه استماع دیوان بین المللی دادگستری در لاهه اعلام کرد که نسل کشی رژیم صهیونیستی وارد مرحله جدید و وحشتناکی شده است و پرتوریا از این دیوان می خواهد تا دستور توقف حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه را صادر کند.

دیوان بین‌المللی دادگستری در ماه ژانویه طی حکمی به رژیم اسرائیل دستور داده بود تا تمام تلاش خود را برای جلوگیری از انجام نسل ‌کشی به عمل آورده و امکان ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند. با این حال، دیوان از صدور دستور آتش‌بس خودداری کرده بود.

آراء دیوان بین المللی دادگستری به عنوان بازوی قضایی سازمان ملل از نظر قانونی لازم‌الاجرا است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...