زلنسکی: با وضعیت نظامی دشواری روبرو هستیم


زلنسکی: با وضعیت نظامی دشواری روبرو هستیم

رئیس‌جمهور اوکراین هشدار داد ارتش کشورش با وضعیت نظامی «بسیار دشواری» در آن منطقه روبرو است. او همچنین گفت که کی‌یف نیرو‌های کمکی بیشتری را روانه این منطقه کرده است.

ارتش روسیه از جمعه گذشته توانسته ۲۷۸ کیلومتر مربع از اوکراین را به تصرف خود درآورد.

به گزارش تسنیم، خبرگزاری فرانسه می‌گوید محاسباتش بر مبنای داده‌های «موسسه مطالعات جنگ» نشان می‌دهد ارتش روسیه در فاصله ۹ تا ۱۵ ماه مه توانسته ۱۰۷ مایل مربع (معادل با ۲۷۸ کیلومتر مربع) از خاک اوکراین را به تصرف خود درآورد.

این پیشروی در پی حمله زمینی غافلگیرکننده روسیه به منطقه خارکیف در شمال شرق اوکراین که از جمعه گذشته آغاز شده صورت گرفته و بزرگترین تصرف ارضی روسیه در یک تک‌عملیات از اواسط دسامبر ۲۰۲۲ به شمار می‌رود.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین هم امروز پنجشنبه هشدار داد ارتش کشورش با وضعیت نظامی «بسیار دشواری» در آن منطقه روبرو است. او همچنین گفت که کی‌یف نیرو‌های کمکی بیشتری را روانه این منطقه کرده است.

همزمان فرمانده ارتش اوکراین روز پنجشنبه مدعی شد که توانسته جلوی پیشروی روسیه در بخش‌هایی از این منطقه را بگیرد. کی‌یف علاوه بر این نیرو‌های روسیه را به کشتن غیرنظامیان در سرزمین‌هایی که طی یک هفته پیش تصرف کرده متهم کرده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ترامپ: قاضی ظالم بود، درخواست تجدیدنظر می‌دهم