سندرز: حمله به رفح باید حکم پایان حمایت آمریکا از اسرائیل باشد


سندرز: حمله به رفح باید حکم پایان حمایت آمریکا از اسرائیل باشد

سناتور دموکرات ورمونت از دولت بایدن خواست تهاجم اسرائیل به رفح را پایان همه کمک‌های نظامی آمریکا به این رژیم تلقی کند.

سندرز: حمله به رفح باید حکم پایان حمایت آمریکا از اسرائیل باشد

به گزارش راهبرد معاصر، برنی سندرز، سناتور دموکرات آمریکایی از ایالت ورمونت، بامداد شنبه اعلام کرد که اگر اسرائیل بخواهد عملیات نظامی را در شهر جنوبی رفح در غزه انجام دهد، باید تمام کمک‌های نظامی ایالات متحده به کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل خاتمه یابد.

سناتور سندرز در بیانیه‌ای گفت: در طول سال‌ها، ایالات متحده ده‌ها میلیارد دلار کمک نظامی به اسرائیل ارائه کرده است. ما باید کاملاً واضح بگوییم: تهاجم به رفح باید به معنای پایان دادن به همه کمک‌های نظامی آمریکا به دولت (کابینه) راست‌گرا و افراطی نتانیاهو باشد.

سندرز در پایان گفت: ما نمی‌توانیم در این فاجعه انسانی همدست باشیم.

پیش از این، سناتور مستقل آمریکایی هشدار جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر توقف ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی در صورت انجام حمله گسترده به رفح را «گامی خوب» توصیف کرد و گفت: معتقدم تا زمانی که نتانیاهو به این جنگ ویرانگر ادامه می‌دهد، نباید حتی یک سکه هم دریافت کند. از اینکه می‌بینم بایدن شروع به حرکت کرده خوشحالم.

پیش از این، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفته بود اگر اسرائیل عملیات گسترده‌ای را در رفح انجام دهد، واشنگتن ارسال سلاح به آن را متوقف می‌کند. همچنین، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا هفته گذشته مدعی شد که واشنگتن به دلیل برنامه اسرائیل برای حمله به رفح ارسال مهمات سنگین به این رژیم را به حال تعلیق درآورده است./ باشگاه خبرنگاران


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!