امارات مصمم به تقویت روابط با ایران است


امارات مصمم به تقویت روابط با ایران است

وزیر مشاور در امور خارجی امارات عربی متحده در دیدار معاون وزیر خارجه ایران گفت که امارات مصمم به تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران است.

امارات مصمم به تقویت روابط با ایران است

به گزارش راهبرد معاصر؛ علیرضا بیکدلی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه با خلیفه شاهین، وزیر مشاور در امور خارجی امارات عربی متحده ملاقات و درباره تقویت همکاری‌های کنسولی دو کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.
بیکدلی در این دیدار تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب سیاست همسایگی به گسترش همه جانبه روابط متقابل با همسایگان اولویت می‌دهد و ر این راستا تعاملات مردمی موجب تحکیم پیوندهای همسایگی است و نشست‌های کنسولی با هدف تسهیل این پیوندها و حل و فصل مشکلات مربوط به اتباع دو کشور برگزار می‌شود.
وزیر مشاور در امور خارجی امارات نیز گفت: امارات مصمم به تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران است و از گسترش همکاری‌های کنسولی استقبال می‌کند.
علیرضا بیکدلی معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه همچنین در ابوظبی با عبدالله النعیمی، وزیر دادگستری امارات عربی متحده دیدار کرد.
در این ملاقات با استقبال از گسترش همه جانبه روابط و برگزاری دهمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی دو کشور پس از گذشت ۱۰ سال، درباره موضوعات حقوقی و قضایی مربوط به اتباع دو کشور تبادل نظر و رایزنی شد.
بیکدلی تسهیل در امور اتباع را از نمادهای سیاست همسایگی و موجب تحکیم مناسبات خواند.
عبدالله النعیمی نیز در این دیدار با تاکید بر اراده مقامات دو کشور برای گسترش روابط برادرانه فیمابین، از امضای موافقتنامه انتقال محکومان به حبس حمایت کرد./فارس


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پیام تسلیت شیخ سلمان به مهدی تاج در پی شهادت ابراهیم رئیسی و همراهانش