دومای روسیه میشوستین را به عنوان نخست وزیر تأیید کرد


دومای روسیه میشوستین را به عنوان نخست وزیر تأیید کرد

دومای روسیه در جلسه علنی خود، پیش نویس قطعنامه در مورد تایید میخائیل میشوستین به عنوان نخست وزیر فدراسیون روسیه را تصویب کرد.

به گزارش اسپوتنیک، 375 نماینده به تایید میشوستین به عنوان نخست وزیر رای موافق و 57 نماینده رای ممتنع دادند. هیچ رای مخالفی وجود نداشت.
در مرحله بعد، رئیس جدید کابینه باید حداکثر یک هفته پس از انتصاب خود، پیشنهادهایی را در مورد ساختار دستگاه های اجرایی فدرال به رئیس جمهور ارائه کند. نخست وزیر ظرف 14 روز، نامزدهای معاونان نخست وزیر و وزرای فدرال را - به استثنای روسای بلوک نظامی و امنیتی و وزارت امور خارجه که رویه خاصی برای آنها اعمال می شود - برای تصویب به دومای کشوری روسیه ارائه می دهد.
مجلس نمایندگان حداکثر تا یک هفته در مورد نامزدهای معرفی شده توسط رئیس دولت تصمیم گیری می کند. افراد تایید شده توسط دوما از سوی رئیس جمهور فدراسیون روسیه به این سمت های وزارت منصوب می شوند.
لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیته امور بین‌الملل دوما قبلاً گفته بود ، ممکن است دو جلسه علنی برای تأیید اعضای دولت روسیه لازم باشد.
روسای وزارت دفاع، سرویس امنیت فدرال، وزارت کشور، وزارت دادگستری، وزارت اوضاع اضطراری و وزارت امور خارجه پس از مشورت با مجلس شورای فدراسیون توسط شخص رئیس جمهور منصوب می شوند. پیش از این گزارش شده بود که ممکن است شورای فدراسیون در 15 ماه مه جلسه فوق العاده برای بحث در مورد نامزدهای بلوک نظامی و امنیتی کابینه وزیران برگزار کند.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پوتین اولویت های سیاست خارجی روسیه را اعلام کرد