معرفی ابزار های هوشمند سازی دفتر کار


معرفی ابزار های هوشمند سازی دفتر کار

در گذشته دفاتر کار را به صورت کاملاً ساده طراحی می کردند و تمامی امور را نیز به صورت دستی انجام می دادند اما امروزه نحوه طراحی این دفاتر تغییر کرده است. در دنیای امروز، محیط های کاری در شرکت ها، کارخانه ها و ادارات مختلف، کاملا هوشمند شده اند و بسیاری از کارها به صورت اتوماتیک انجام می شوند.

در گذشته دفاتر کار را به صورت کاملاً ساده طراحی می کردند و تمامی امور را نیز به صورت دستی انجام می دادند اما امروزه نحوه طراحی این دفاتر تغییر کرده است. در دنیای امروز، محیط های کاری در شرکت ها، کارخانه ها و ادارات مختلف، کاملا هوشمند شده اند و بسیاری از کارها به صورت اتوماتیک انجام می شوند.

استفاده از این ابزارها باعث می‌شوند تا از ساعاتی که در دفتر کار خود هستیم رضایت بیشتری داشته باشیم و بتونیم ساعات طولانی رو بهتر کار کنیم.

هوشمند سازی دفتر کار زیر مجموعه هوشمند سازی ساختمان است که در سالهای اخیر با استقبال ویژه‌ای روبه‌رو شده.

دفاتر کار باید هوشمند شوند تا حس خوب کار کردن به عزیزانی که ساعات زیادی رو در آنجا می‌گذرونند القا بشه، اما، برای هوشمند سازی اتاق سرور یک باید در کار است، چرا که میتواند خسارات جبران ناپذیری رو برای مجموعه و اطلاعات اون وارد کند.

هوشمند سازی دفتر کار

در دفتر کار هوشمند، اکثر امور به صورت اتوماتیک انجام می شوند و به همین دلیل، سرعت انجام این امور نسبت به گذشته، بسیار بیشتر شده است. ابزار های مورد استفاده جهت هوشمند سازی دفتر کار معمولا شامل تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری پیشرفته ای می شوند. در ادامه این مقاله، کاربردی ترین تجهیزات هوشمند سازی دفتر کار را مورد بررسی قرار خواهیم داد. این تجهیزات کاربردی، عبارتند از؛

1. نرم افزار های برگزاری ویدئو کنفرانس

اولین موردی که در مبحثِ معرفی ابزار های هوشمند سازی دفتر کار، به بررسی و توضیح آن خواهیم پرداخت، تکنولوژی برگزاری ویدئو کنفرانس می باشد. امروزه نرم افزار های مختلفی جهت برگزاری ویدئو کنفرانس، طراحی و ساخته شده است. برخی از این نرم افزار ها عبارتند از؛ گوگل میت، زوم و اسکایپ.

کارمندانِ یک شرکت می توانند با استفاده از نرم افزار های ویدئو کنفرانس، جلسات خود را از راه دور نیز به راحتی برگزار کنند.

معرفی ابزار های هوشمند سازی دفتر کار

2. تجهیزات و اپلیکیشن های اشتراک گذاری فایل های مختلف

برخی از فایل ها باید به صورت همزمان در اختیار تمامی و یا برخی از کارمندانِ یک شرکت یا کارخانه قرار گیرند. اگر شما بخواهید تا این فایل ها را به صورت جداگانه به هر فرد تحویل دهید، زمان و هزینه زیادی را برایتان به همراه خواهد داشت. در مقابل، شما می توانید با استفاده از ابزار های اشتراک گذاری آنلاین، فایل های مورد نظر خود را از طریق کامپیوتر و تنها با یک کلیک، برای تمامی و یا گروهی از کارمندان، ارسال نمایید. برخی از معروف ترین ابزار های اشتراک گذاری آنلاین، عبارتند از؛ گوگل درایو، وان درایو و گوگل داکس.

البته اگر اطلاعات شرکت یا کارخانه شما محرمانه می باشد، بهتر است تا با خرید سرور های داخلی، از ابزار های اشتراک گذاری آفلاین استفاده نمایید.

3. سنسور های مختلف

در بازار فروش تجهیزات هوشمند سازی دفتر کار، سنسور های بسیار متنوعی در اختیار مشتریان قرار می گیرد. هر کدام از این سنسور های پیشرفته و هوشمند، وظیفه مشخصی را بر عهده دارند و باید در بخش خاصی از دفتر کار، نصب شوند. در این قسمت از مقاله، کاربردی ترین سنسور های مورد استفاده جهت هوشمند سازی دفتر کار را به شما معرفی خواهیم کرد؛

معرفی ابزار های هوشمند سازی دفتر کار

سنسور نور: این سنسور وظیفه تشخیص میزان نور محیط دفتر کار را بر عهده دارد و بر اساس اطلاعات خود، سیستم روشنایی را خاموش و یا روشن می کند.

سنسور حرکتی: سنسور حرکتی، وظیفه تشخیص حرکت افراد در دفتر کار را بر عهده دارد. این سنسور می تواند حرکت در ساعات غیر مجاز را تشخیص دهد و وقوع حادثه احتمالی در دفتر کار را به مدیر شرکت یا کارخانه، اعلام نماید.

سنسور دما: این سنسور می تواند دمای دفتر کار را محاسبه کند و اطلاعات اندازه گیری شده را به سیستم های تهویه مطبوع، ارسال نماید. به همین دلیل، سیستم های تهویه مطبوع قادر هستند تا دمای دفتر کار را به صورت اتوماتیک تنظیم کنند.

سنسور امنیتی دود: این سنسور می تواند وجود دود در محیط دفتر کار را شناسایی کند و احتمال وقوع حادثه را به سیستم های اعلام و اطفاء حریق، اطلاع دهد.

سنسور تشخیص آب: این سنسور وظیفه دارد تا نشتی آب در محیطِ دفتر کار را تشخیص دهد. در صورت وجود نشتی آب در دفتر کار، سنسور فوق ابتدا پیام هشداری را به مدیر شرکت یا کارخانه ارسال می کند و سپس، دستور قطع جریان آب ساختمان را صادر می نماید.

4. بُرد های هوشمند

اسمارت بُرد ها یا بُرد های هوشمند، یکی دیگر از ابزار های کاربردی جهت هوشمند سازی خانه و دفتر کار می باشند. این بُرد ها علاوه بر داشتنِ تمامی قابلیت های یک کامپیوتر پیشرفته، امکان رسم طرح های مختلف با استفاده از قلم نوری را نیز در اختیار کاربران قرار می دهند. به راحتی میتونید لپ‌تاپ خود را روی پرده بیندازید و با قلم نوری آن را کنترل کنید یا از کیبورد های لیزری استفاده کنید.

همیشه استفاده از تکنولوژی باعث میشه آدم‌ها بیشتر برای کارهای روزمره وقت صرف کنند و باعث تمرکز بیشتر در زمان کار می‌شود.

5. دزدگیر هوشمند

دزدگیر های هوشمند یا سیستم امنیتی هوشمند، یکی از مهم ترین ابزار های هوشمند سازی دفتر کار می باشند. این دزدگیر ها وظیفه دارند تا در زمان غیاب کارمندان، از دفتر کار محافظت کنند و در صورت وقوع حادثه، موضوع را به مدیر شرکت یا کارخانه، اطلاع دهند.

البته دزدگیر های هوشمند در مدل های مختلفی تولید می شوند و شرکت های متفاوتی نیز آنها را طراحی می کنند. به همین دلیل، شما باید قبل از خرید این دزدگیر ها، ابتدا نوع نیاز و نوع معماری دفتر کار خود را در نظر بگیرید و سپس، مدل مناسب را انتخاب کنید.

سخن پایانی

در این مقاله، ابتدا دفتر کار هوشمند را به شما معرفی کردیم و سپس، مهم ترین ابزار مورد استفاده در آن را مورد بررسی قرار دادیم. در دفتر کار هوشمند، اکثر امور به صورت خودکار انجام می شوند.

به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس صادر شد