رسانه: حملات اوکراین به روسیه به شدت به ناتو ضربه زده


رسانه: حملات اوکراین به روسیه به شدت به ناتو ضربه زده

روزنامه تلگراف می نویسد حملات نیروهای مسلح اوکراین به روسیه باعث ایجاد شکاف در روابط بین ایالات متحده، بریتانیا و فرانسه شده ، زیرا واشنگتن از چنین حملاتی "حمایت نمی کند" اما لندن و پاریس به دنبال تشدید درگیری هستند.

به گزارش اسپوتنیک، در مقاله منتشره در این نشریه آمده است: "در نتیجه شکاف راهبردی بین ایالات متحده و نزدیک‌ترین و قدیمی ترین متحدانش افزایش می یابد. بریتانیا و فرانسه بر این باورند که با روسیه می‌توان بر اساس همان اصولی که زیربنای مهارش در جنگ سرد بود ، مقابله کرده و این کشور را مهار نمود".
این نشریه می نویسد، به نوبه خود، ایالات متحده بر این باور است که نشان دادن بی علاقگی به تشدید تنش در نهایت باعث جلب لطف ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خواهد شد.
در ماه‌های اخیر، پهپادهای اوکراینی به چندین پالایشگاه روسی از جمله پالایشگاه های نیژنی نووگورود، سامارا، ریازان و استان کراسنودار حمله کرده‌اند. مقامات روسیه بارها اعلام کرده اند که اوکراین به یک کشور تروریستی تبدیل شده است. از جمله رئیس شورای فدراسیون، والنتینا ماتوینکو، اظهار داشت که "دولت تروریستی اوکراین از هیچ کار شرورانه ای ابا ندارد."
متعاقبا، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در اظهار نظر درباره حملات نیروهای مسلح اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه، گفت که ایالات متحده از حملات کی یف به خاک روسیه حمایت نمی کند.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم جانسوز ضجه های پدر در وداع با سبحان کوچولو / دل همه ایران به درد آمد