رسانه: اسرائیل پس از شکست مذاکرات صلح، شهر رفح را گلوله باران کرد


رسانه: اسرائیل پس از شکست مذاکرات صلح،  شهر رفح را گلوله باران کرد

اسرائیل صبح روز جمعه پس از آنکه مذاکرات قاهره درباره آتش بس در غزه بدون دستیابی به توافق پایان یافت، حملات توپخانه ای جدیدی را به رفح در جنوب نوار غزه انجام داد.

به گزارش اسپوتنیک، در خبر منتشره توسط خبرگزاری فرانسه آمده است: "خبرنگاران خبرگزاری فرانسه در نوار غزه بامداد روز جمعه شاهد حملات توپخانه ای به رفح در مرز جنوبی این منطقه با مصر بودند، در حالی که شاهدان از حملات هوایی و درگیری در شهر غزه در شمال آن نیز خبر دادند.
روزنامه پولیتیکو روز پنجشنبه به نقل از منابع خود گزارش داد که مذاکرات بین اسرائیل و حماس از جمله به دلیل عملیات نظامی در رفح در جنوب نوار غزه به حالت تعلیق درآمده است. جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید گفت که علیرغم خروج ویلیام برنز، رئیس سیا، مذاکرات برای آتش بس در غزه ادامه دارد.
جنبش فلسطینی حماس روز سه شنبه از بازگشت هیئت خود به قاهره برای ادامه مذاکرات درباره آتش بس در نوار غزه خبر داد. روز دوشنبه، حماس اعلام کرد که با شرایط آتش بس سه مرحله‌ای و 42 روزه پیشنهادی میانجی‌گران مصر و قطر که شامل آزادی گروگان‌های اسرائیلی و توقف درگیری‌ها در نوار غزه می‌شود، موافقت کرده است و در انتظار واکنش اسرائیل است.
مشخص نیست که بیانیه حماس به پیشنهاد قبلی یا جدید میانجی ها اشاره دارد.
سه شنبه شب، نیروی زمینی ارتش اسرائیل در چارچوب عملیات ضد تروریستی وارد رفح شد و تانک های اسرائیلی کنترل عملیاتی ایست بازرسی رفح در نوار غزه را به دست گرفتند. گزارش شده است که 20 رادیکال فلسطینی کشته شدند.
عملیات در رفح در بحبوحه تلاش‌های میانجی‌گران برای سوق دادن طرف‌های درگیر در نوار غزه به توافق در مورد آتش‌بس در ازای آزادی گروگان‌های اسرائیلی انجام می‌شود. مانع، درخواست حماس مبنی بر ارائه تضمینی برای پایان کامل جنگ در نوار غزه و خروج نیروها از سوی اسرائیل بود. رهبری اسرائیل آماده آتش بس موقت در ازای آزادی گروگان ها است، اما از قصد خود برای دستیابی به تمام اهداف جنگ از جمله از بین بردن کامل پتانسیل های رزمی و سیاسی حماس امتناع نمی کند.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اعلام قیمت تضمینی جو