راه جدید به ارمنستان باز شد/ روسیه مردم گرجستان را شاکی کرد


راه جدید به ارمنستان باز شد/ روسیه مردم گرجستان را شاکی کرد

بازار ارز تهران امروز شاهد روند صعودی اغلب قیمت ها نسبت به روز گذشته است و هر درهم امارات 46 تومان گران و 16772 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، آخرین روز کاری هفته در حالی سپری شد که علاقه‌مندان به گردشگری و سفر به کشورهای همسایه ایران شاهد انتشار خبری جذاب درباره ایجاد یک مسیر تازه در کشور ارمنستان بودند. اتفاق مهمی که به عقیده کارشناسان می تواند به تسهیل تردد مسافران کمک کند.

براساس اعلام روزنامه ارمنی ماسیس پست، دولت ارمنستان اعلام کرده است که قصد دارد ۲۵۴ میلیون دلار از بانک اروپایی بازسازی و توسعه برای ساخت یک بخش ۲۴ کیلومتری از یک بزرگراه جدید به سمت مرز ایران، وام بگیرد. این جاده ۶۰ کیلومتری در استان جنوبی سیونیک که هم مرز با ایران است ساخته می‌شود و شهر‌های سیسیان و کاجاران را از طریق یک مسیر بسیار کوتاه‌تر متصل می‌کند و زمان سفر بین دو کشور همسایه را هم کوتاه خواهد کرد.

کار بر روی بخش جنوبی این جاده که هزینه آن از طریق وام بانک اروپایی بازسازی و توسعه تامین می‌شود در ۲۰۳۲ تکمیل خواهد شد. ارمنستان در اکتبر سال گذشته یک قرارداد ۲۱۵ میلیون دلاری به یک کنسرسیوم متشکل از دو شرکت ایرانی برای بهبود یک جاده ۳۲ کیلومتری که از مرز ایران و ارمنستان به گذرگاه کوهستانی کاجاران در بلندترین نقطه این کشور می‌رسد اعطا کرد.

حال که از جزئیات برنامه عمرانی جدید ارمنستان در نزدیکی خاک ایران مطلع شدیم؛ به آخرین قیمت درام ارمنستان و همچنین سایر ارزهای بازار تهران در آخرین روز کاری هفته نگاهی خواهیم انداخت.

قیمت درام ارمنستان امروز 20 اردیبهشت 1403

امروز قیمت درام ارمنستان در جریان مبادلات ارزی معامله گران ثبات را نسبت به روز گذشته تجربه کرد و بدون تغییرات کاهشی یا افزایشی، 158 تومان نرخ گذاری و خرید و فروش شد.

نرخ امروز منات آذربایجان در بازار

منات آذربایجان اما امروز را در حالی به پایان رسانده است که نسبت به روز پیش با افزایش قیمت 100 تومانی همراه شده است. هر منات عصر امروز و در پایان معاملات بازار ارز تهران، 36060 تومان مبادله شد.

نرخ برابری منات آذربایجان و دلار آمریکا هم امروز به 1.7 رسیده است.

آخرین قیمت لاری گرجستان در بازار

امروز قیمت لاری گرجستان هم در بازار ارز تهران به مانند منات شیب صعودی را در پیش گرفت و در نهایت بازار را با نرخ 23110 تومان به پایان رساند تا در مقایسه با روز پیش 60 تومان گران شده باشد.

اما امروز خبری دیگر درباره گرجستان حسابی در رسانه های جهان دست به دست شد؛ خبری که از اعتراض مردم این کشور به تصویب یک قانون حکایت داشت. طی روزهای اخیر مردم گرجستان در پی انتشار پیش‌نویس قانون بحث‌برانگیز در پارلمان این کشور به خیابان‌های تفلیس آمدند.

لایحه‌ای که به رهبری حزب رویای گرجستان به جریان افتاده است و «شفافیت نفوذ خارجی» نامیده می شود. به عقیده اکثر معترضان این لایحه از قوانین روسیه الهام گرفته شده و خطر محدود شدن آزادی رسانه‌ها در این کشور را گوشزد می کند. این در حالیست که طبق اعلام رسانه ها، سالومه زورابیشویلی»، رئیس‌جمهور گرجستان که قول وتو کردن این لایحه را داده است و در نهایت باید دید چه سرنوشتی برای این لایحه رقم خواهد خورد.

آخرین نرخ دینار عراق امروز

دینار عراق دومین ارزی است که هفته را بدون تغییر کاهشی یا افزایشی به پایان رسانده و ثبات قیمت را تجربه کرده است. هر دینار عراق عصر امروز و در زمان بسته شدن بازار ارز تهران به مانند روز پیش 46 تومان خرید و فروش شد.

قیمت امروز ریال عمان

امروز قیمت ریال عمان هم به مانند اغلب ارزهای مورد معامله قرار گرفته در بازار تهران سیر صعودی را در پیش گرفت و هفته را در شرایطی سپری کرد و به پایان رساند که 60 تومان گران شده و 23110 تومان ارزش گذاری و معامله شد.

نرخ امروز درهم امارات

سرنوشت ریال عمان امروز برای درهم هم صادق بود و واحد پول رسمی کشور امارات هم امروز افزایش قیمت را تجربه کرد. هر درهم 46 تومان گران و 16772 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

نرخ برابری درهم امارات و دلار آمریکا هم امروز در بازار ارز تهران به 3.67 رسیده است.

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار

امروز لیر ترکیه پس از دینار عراق و درام ارمنستان؛ سومین ارز بازار تهران است که ثبات قیمت را نسبت به روز گذشته تجربه کرده است. هر لیر در پایان روز پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403، به مانند روز پیش 1915 تومان قیمت گذاری شد.

آخرین قیمت بات تایلند

بازار همچنین امروز شاهد افزایش قیمت بات تایلند است که رشد چهار تومانی را تجربه کرد و 1661 تومان ارزش گذاری و مبادله شد.

قیمت امروز رینگیت مالزی

امروز رینگیت مالزی در جریان فعالیت معامله گران در بازار ارز 30 تومان گران شد تا در مقایسه با روز گذشته 12930 تومان نرخ گذاری شده باشد.

رینگیت مالزی

خلاصه معاملات بازار ارز تهران در روز پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 از روند صعودی عمده ارزها نسبت به روز پیش حکایت دارد و دینار عراق، لیر ترکیه و درام ارمنستان سه ارزی هستند که امروز ثبات قیمت را تجربه کرده و خلاف جریان آب شنا کردند.

منبع : اقتصادنیوز
به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

رئیس اتاق ایران: داغ شهادت رئیسی و همراهانش فراموش نخواهد شد