آغاز به کار فروشگاه بازی‌ Xbox تا دو ماه دیگر با عرضه بازی‌های Minecraft و Call of Duty: Mobile


آغاز به کار فروشگاه بازی‌ Xbox تا دو ماه دیگر با عرضه بازی‌های Minecraft و Call of Duty: Mobile

مایکروسافت چند سالی است که قصد دارد یک فروشگاه اختصاصی برای بازی‌های موبایلی ایجاد کند. به نظر می‌رسد تغییر سیاست‌های اپل و امکان نصب بازی‌های iOS از فروشگاه‌های متفرقه بالاخره مایکروسافت را به راه‌اندازی این فروشگاه ترغیب کرده است. این شرکت...

مایکروسافت چند سالی است که قصد دارد یک فروشگاه اختصاصی برای بازی‌های موبایلی ایجاد کند. به نظر می‌رسد تغییر سیاست‌های اپل و امکان نصب بازی‌های iOS از فروشگاه‌های متفرقه بالاخره مایکروسافت را به راه‌اندازی این فروشگاه ترغیب کرده است. این شرکت امروز زمان آغاز به کار این فروشگاه بازی‌های موبایلی که Xbox نام دارد را اعلام و اطلاعاتی در مورد آن منتشر کرد.

مایکروسافت امروز تایید کرد که فروشگاه اختصاصی بازی‌های موبایلی آن بزودی آغاز به کار خواهد کرد. قرار است این فروشگاه بازی‌های مبتنی بر دو سیستم عامل اندروید و iOS را در دسترس کاربران گوشی‌های همراه و هوشمند قرار دهد. مایکروسافت امروز ضمن تایید این موضوع، عنوان بازی‌هایی که قرار است در ابتدا از طریق آن در دسترس کاربران قرار بگیرد را هم معرفی کرد. این شرکت همچنین به تازگی اطلاعاتی در مورد زمان آغاز به کار این فروشگاه و نحوه رقابت آن با پلی استور اپل منتشر کرده است.

بنا به گزارش منتشر شده از سوی Theverge، خانم Sarah Bond از مدیران بخش Xbox مایکروسافت به تازگی در مصاحبه‌ای با بلومبرگ تایید کرده است که فروشگاه اختصاصی این شرکت برای عرضه بازی‌های موبایلی و مبتنی بر دو سیستم عامل اندروید و iOS از ماه جولای آغاز به کار خواهد کرد. این فروشگاه که در حال حاضر با عنوان Xbox Mobile Store معرفی شده است در ابتدا میزبان بازی‌های تولید شده توسط استودیوهای وابسته به مایکروسافت خواهد بود و قرار است در آینده دیگر بازی‌ها نیز به آن اضافه شوند.

مایکروسافت اعلام کرده است که در ابتدا از طریق این فروشگاه دو بازی Candy Crush و Minecraft در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. انتظار می‌رود در آینده بازی Call of Duty: Mobile نیز از طریق این فروشگاه منتشر شود. بنا به گفته این شرکت همچنین در ماه‌های آینده بازی‌های تولید شده توسط شرکای تجاری آن نیز به این فروشگاه اضافه خواهد شد.

این فروشگاه بازی همچنین در نخستین ماه‌‌های آغاز به کار خود تنها از طریق وب در اختیار کاربران خواهد بود؛ چرا که مایکروسافت معتقد است با این کار می‌توان از طریق تمامی دستگاه‌ها و در تمامی کشورها به این فروشگاه دسترسی پیدا کرد. این شرکت اعلام کرده است که با استفاده از نسخه‌های تحت وب می‌توان از قوانین محدود فروشگاه‌های بازی فاصله گرفت. به نظر می‌رسد منظور مایکروسافت از این فروشگاه‌ها، اپ استور است که در طی سال‌های اخیر با قوانین عجیب رقابت در حوزه انتشار بازی‌های مبتنی بر دستگاه‌های اپل را بسیار محدود کرده است.

به گفته مایکروسافت، Xbox Mobile Store قادر خواهد بود از طریق دستگاه‌های گوناگون در دسترس قرار بگیرد و ضمن حفظ هویت کاربران، بازی‌های گوناگون و مورد علاقه‌ آن‌ها را در کسری از زمان اختیار قرار دهد. این فروشگاه همچنین می‌تواند امتیازات، اطلاعات مربوط به مراحل طی شده و ذخیره بازی‌ها را هم در خود حفظ و دسترسی به آن‌ها را از طریق دستگاه‌های مختلف فراهم کند.

مایکروسافت در حال حاضر می‌تواند فروشگاه بازی خود را در قالب یک برنامه مجزا برای سیستم عامل اندروید منتشر کند. این برنامه توسط کاربران در تمامی نقاط جهان قابل استفاده خواهد بود. اما در سیستم عامل iOS داستان دیگری وجود دارد. در حال حاضر براساس قوانین اپل تنها در کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌توان برنامه‌ها و بازی‌های مبتنی بر این سیستم عامل را از طریق فروشگاه‌های متفرقه دانلود کرد. البته این قوانین شرایطی ویژه و سخت برای این فروشگاه‌ها در نظر گرفته است. مایکروسافت با استفاده از برنامه‌ای تحت وب می‌تواند بخش مهمی از این قوانین را دور بزند.

هنوز مشخص نیست که بازی‌های فروشگاه Xbox Mobile Store قرار است به چه صورتی به دست کاربران دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل iOS برسد. به نظر می‌رسد که سرویس‌های گیمینگ ابری قرار است بخشی از این پلتفرم باشند. برای آگاهی از این اطلاعات باید تا ماه جولای و آغاز به کار این فروشگاه مایکروسافت صبر کنیم.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تلفن هوشمند Galaxy A32 ارزان ترین گوشی 5G سامسونگ