اعلام مشخصات پیشرانه V16 جدید بوگاتی، تنفس طبیعی با طول یک متر!


پیشرانهٔ V16 جدید بوگاتی که ۷.۳ لیتر حجم دارد و با سه موتور الکتریکی همراه است، به‌تنهایی ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و تا ۹ هزار rpm دور می‌گیرد. بوگاتی به‌زودی پیشرانهٔ W16 خود را کنار خواهد گذاشت اما نگران نباشید زیرا یک نیروگاه جدید...

پیشرانهٔ V16 جدید بوگاتی که ۷.۳ لیتر حجم دارد و با سه موتور الکتریکی همراه است، به‌تنهایی ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و تا ۹ هزار rpm دور می‌گیرد.
اعلام مشخصات پیشرانه V16 جدید بوگاتی، تنفس طبیعی با طول یک متر!

اعلام مشخصات پیشرانه V16 جدید بوگاتی، تنفس طبیعی با طول یک متر!

بوگاتی به‌زودی پیشرانهٔ W16 خود را کنار خواهد گذاشت اما نگران نباشید زیرا یک نیروگاه جدید V16 در راه است. هایپرکار جدید بوگاتی ماه آینده با پیشرانهٔ عظیمی معرفی خواهد شد که حالا جزئیات جدیدی در مورد آن اعلام شده است. مدیرعامل بوگاتی ریمک «مت ریمک» در جریان کنفرانسی در لندن این مشخصات جدید را اعلام کرده است. این مهندس ۳۶ سالهٔ کروات گفته است هیولای شانزده سیلندر جدید بوگاتی تنفس طبیعی خواهد بود و از توربوشارژر استفاده نمی‌کند. این تفاوت قابل‌توجهی را با شیرون و ویرون و همین‌طور EB110 نشان می‌دهد که همگی به چهار توربوشارژر مجهز بودند.

اعلام مشخصات پیشرانه V16 جدید بوگاتی، تنفس طبیعی با طول یک متر!

همچنین به گفتهٔ ریمک، این موتور یک متر طول دارد که یعنی حدود ۴۰ سانتی‌متر از پیشرانهٔ W16 قبلی کشیده‌تر است. این نیروگاه که محصول گروه فولکس‌واگن بود، پس از پایان تولید رودستر میسترال و مدل مخصوص پیست بولاید، برای همیشه کنار گذاشته خواهد شد. قوای محرکهٔ جدید بوگاتی اما هیبریدی خواهد بود. تمام جزئیات رسمی که از این پیشرانه می‌دانیم همین است و از اینجا به بعد باید به گمانه‌زنی‌ها و گزارشات غیررسمی اکتفا کنیم. به ادعای مجلهٔ آلمانی اتو موتور اسپرت، این هیولای V16 با همکاری کاسورث ساخته شده و حجم عظیم ۸.۳ لیتری دارد. گفته شده این موتور تا ۹ هزار rpm دور می‌گیرد و در کنار سه موتور الکتریکی کار می‌کند که مجموع خروجی را به ۱۸۰۰ اسب بخار می‌رساند درحالی‌که موتور بنزینی به‌تنهایی ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

اعلام مشخصات پیشرانه V16 جدید بوگاتی، تنفس طبیعی با طول یک متر!

طبق این گزارشات، دوتا از موتورهای الکتریکی روی محور جلو نصب می‌شوند درحالی‌که سومی در عقب داخل گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه قرار می‌گیرد. گفته می‌شود موتور و گیربکس در کنار هم مجموعاً دو متر طول دارند. مهندسان بوگاتی همچنین یک پکیج باطری ۲۴.۸ کیلووات ساعتی را هم در نظر گرفته‌اند که امکان پیمودن تا ۶۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی فراهم می‌کند. به گفتهٔ مجلهٔ آلمانی، جانشین شیرون ظرف دو ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت و در کمتر از پنج ثانیه به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. شتاب صفر تا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت این ماشین کمتر از ۱۰ ثانیه طول می‌کشد و پس از ۲۵ ثانیه به ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. حداکثر سرعت هایپرکار جدید بوگاتی هم به‌صورت الکترونیکی روی ۴۴۵ کیلومتر بر ساعت محدود می‌شود.

اعلام مشخصات پیشرانه V16 جدید بوگاتی، تنفس طبیعی با طول یک متر!

اگر گزارش اتو موتور اسپرت درست باشد، از این خودرو قرار است تنها ۲۵۰ دستگاه ساخته شود درحالی‌که از شیرون ۵۰۰ دستگاه و از ویرون ۴۵۰ دستگاه ساخته شد. هرچند این هایپرکار ماه آینده رونمایی خواهد شد اما ظاهراً خریداران برای تحویل خودروی خود باید تا سال ۲۰۲۶ صبر کنند. قیمت شاهکار جدید بوگاتی هم حداقل ۳.۶ میلیون یورو اعلام شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سایپا آریا محصول جدید سایپا در راه بازار کشور + عکس