متن و حاشیه دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم


متن و حاشیه دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم

دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۴۵ نماینده راس ساعت ۸ صبح امروز - ۲۱ اردیبهشت ماه - در ۱۵ استان و ۲۲ حوزه انتخابیه آغاز شد.

دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح امروز - جمعه ۲۱ اردیبهشت - در ۲۲ حوزه انتخابیه آغاز شد.

به گزارش فرارو، پس از برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس در ۱۱ اسفند سال گذشته و راه‌یابی ۲۴۵ کاندیدا به مجلس، امروز - جمعه ۲۱ اردیبهشت - تکلیف ۴۴ کرسی باقیمانده در ۲۲ حوزه انتخابیه، از میان ۹۰ کاندیدای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مشخص می‌شود.

۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات وجود دارد که ۶۵ درصد آن مربوط به انتخابات الکترونیکی است.

بنابر روایت ایسنا، در مرحله اول انتخابات در حوزه انتخابیه تهران، ۱۴ کاندیدا وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر بعدی نیز به مرحله دوم راه یافتند تا تکلیف ۱۶ کرسی باقیمانده، مشخص شود.

حوزه‌های انتخابیه تبریز، شبستان، میانه، پارس‌آباد، سمیرم، لنجان، کرج، تهران، ورامین، بیرجند، مشهد، آبادان، رامهرمز، خدابنده، زنجان، شیراز، مرودشت، خرم‌آباد، قائمشهر، ملایر، کرمانشاه و گنبدکاووس، ۲۲ حوزه انتخابیه‌ای هستند که انتخابات در آن‌ها به دور دوم کشیده شده است.

در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود. متولدان ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۵ به قبل می‌توانند در مرحله دوم انتخابات مجلس شرکت کنند.

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۳۲
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۴۵

سخنگوی شورای نگهبان گفت: فرآیند رای گیری بصورت روان در حال انجام است و از ۸ صبح تا زمان ۱۸ زمان قانونی رای گیری است که در صورت نیاز این فرصت تمدید می‌شود.

توصیه ما این است که مردم رای گیری را به ساعات انتهایی موکول نکنند.

براساس گزارشی که دقایقی قبل گرفتم، مشکل خاصی تاکنون وجود نداشته است.

از ۲۲ حوزه‌ای که انتخابات در آن برگزار می‌شود ۸ حوزه که عمدتا از مراکز استان‌ها یا شهرهای بالای دو نماینده هستند، انتخابات بصورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۳۹

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: انتخابات در مرحله اول دقیق و مستحکم بود و در این مرحله نیز تا این ساعت که حضور مردم عالی بوده و نتایج در اسرع وقت خدمت مردم اعلام خواهد شد.

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۳۷

ستاد انتخابات اعلام کرد: رای‌دهندگان مرحلۀ دوم انتخابات مجلس با ارائۀ اصل یکی از ۵ مدرک هویتی می‌توانند رای دهند:

کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه، گواهینامۀ رانندگی، کارت پایان خدمت.

همچنین ارائه شماره ملی برای دارندگان شناسنامه‌های قدیمی الزامی است.

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۳۵

وزیر ارتباطات گفت: براساس آخرین آمار سامانه پایش حوزه‌های انتخابیه، ۹۹.۷ درصد دستگاه‌ها تا این ساعت بیش از یکبار وصل شدند و ۹۹ درصد استعلامات هم به شکل برخط انجام شده است.

این نشان می‌دهد زیرساخت‌های ارتباطی کشور برای انتخابات فراهم است.

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۳۳

فرماندار تهران گفت: تمام صندوق‌های اخذ رای در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و پردیس به صورت الکترونیکی است.

در کل حوزه انتخابیه تهران نزدیک به ۳۷۰۰ صندوق رای و در شهر تهران ۲۸۷۴ صندوق رای برای ثبت آرای مردم وجود دارد.

طبق قانون برای ثبت رای ۵ اوراق هویتی کارت ملی، گواهینامه، شناسنامه، گذرنامه و پایان خدمت برای اخذ رای مورد قبول است.

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۳۲

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: صرفه‌جویی در وقت و هزینه، سهولت رأی‌دهی، دقت بالا و امنیت خوب از مهمترین ویژگی‌های انتخابات الکترونیکی است.

ستاد انتخابات و وزارت کشور ظرفیت دارد تا در دوره آینده هم به سمت انتخابات الکترونیکی حرکت کند.

امنیت برگزاری انتخابات الکترونیکی بالاست و در این دستگاه، رای مخفی است و هیچکس نمی‌داند چه کسی به چه کسی رأی داده است.

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۲۱

قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل با حضور در مسجد امام علی(ع) شهرستان پردیس، در دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهر تهران که به صورت الکترونیکی برگزار شد، شرکت کرد و آرای خود را در ساعات اولیه صبح امروز(جمعه، ۲۱ اردیبهشت ماه) به صندوق رای انداخت.

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۲۰

وزیر کشور اظهار امیدواری کرد که مرحله دوم انتخابات مانند مرحله قبل باشکوه و با عظمت برگزار شود و مردم شریف ما در پای صندوق‌های رای نتایج گرانبهایی را با انتخاب ۴۵ نمایندگان مجلس شورای اسلامی به اتمام برسانند.

احمد وحیدی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه، همزمان با آغاز مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد که با حضور مردم در پای صندوق های رای کار ناتمام امروز به اتمام برسد.

متن و حاشیه دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۳۳

رهبر انقلاب پس از شرکت در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مرحلهٔ دوم انتخابات به‌اندازهٔ مرحلهٔ اول اهمیت دارد، اظهار داشتند: انتخابات فی نفسه کار اساسی و مهمی برای کشور برای مردم است انتخابات نشانه حضور مردم و اراده و تصمیم گیری مردم است بنابراین وظیفه ملی هر انسانی که مایل است کشور پیشرفت داشته باشد و کار کنند و به مقاصد بزرگ نزدیک شود این است که در انتخابات شرکت کند مرحله اول و دوم هیچ فرقی با یکدیگر ندارد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سخنگوی شورای نگهبان: انتخابات ریاست‌جمهوری ظرف 50 روز آینده برگزار می‌شود / منتخب بعدی ...