کنسول بازی ROG Ally X با ارتقای قابل توجه اجزای سخت افزاری از راه رسید


کنسول بازی ROG Ally X با ارتقای قابل توجه اجزای سخت افزاری از راه رسید

در حالی که این روزها همه منتظر معرفی کنسول دستی ROG Ally 2 هستند امروز شاهد رونمایی از محصول جدیدی با عنوان ROG Ally X بودیم که نسخه‌ای ارتقا یافته از کنسول ROG Ally است. کنسول جدید ROG Ally X با باتری قدرتمندتر و همچنین ظرفیت بهتری از حافظه رم...

در حالی که این روزها همه منتظر معرفی کنسول دستی ROG Ally 2 هستند امروز شاهد رونمایی از محصول جدیدی با عنوان ROG Ally X بودیم که نسخه‌ای ارتقا یافته از کنسول ROG Ally است. کنسول جدید ROG Ally X با باتری قدرتمندتر و همچنین ظرفیت بهتری از حافظه رم و ذخیره‌سازی همراه شده است تا بتواند بهتر از نسخه پیشین خود به اجرای بازی‌ها بپردازد.

سال گذشته بود که کنسول گیمینگ و دستی ROG Ally به عنوان نخستین محصول در این رده که به پردازنده‌های AMD Ryzen Z1 مجهز است معرفی و روانه بازار شد. این کنسول در آن زمان یکی از رقیبان جدی کنسول استیم دک بود؛ چرا که توانست اجرای بازی‌ها بر روی کنسول‌های دستی و مجهز به سیستم عامل ویندوز را بهبود ببخشد و با استفاده از نمایشگر دارای نرخ بروزرسانی متغیر بازی‌ها را بهتر از گذشته به نمایش درآورد. اکنون به جای معرفی نسخه‌ای جدید از این کنسول شاهد رونمایی از نسخه ارتقا یافته آن با عنوان ROG Ally X هستیم.

کنسول بازی ROG Ally X با ارتقای قابل توجه اجزای سخت افزاری از راه رسید

براساس گزارش Theverge، امروز نخستین جزییات رسمی از کنسول بازی ROG Ally X در دسترس قرار گرفت تا مشخص شود به جای دومین نسخه از کنسول ROG Ally، امسال تنها باید منتظر عرضه نسخه‌ای ارتقا یافته از آن باشیم. آنچه که سبب شده است نتوان از این محصول به عنوان دومین نسخه از کنسول ROG Ally یاد کرد استفاده مجدد از پردازنده Ryzen Z1 Extreme و همچنین نمایشگر 7 اینچی با نرخ بروزرسانی متغیر 48 تا 120 هرتزی است.

با این حال کنسول ROG Ally X در بخش باتری و همچنین ظرفیت حافظه رم و داخلی دچار تغییرات قابل توجهی شده است که بهبود کارایی و همچنین عملکرد در هنگام اجرای بازی‌ها را می‌توان از آن انتظار داشت. شرکت سازنده اعلام کرده است که در کنسول ROG Ally X با ارتقای بیش از 40 درصدی شارژدهی باتری روبرو خواهیم شد. اگرچه اطلاعات بیشتری در این مورد منتشر نشده است اما انتظار می‌رود بتوان با هربار شارژ چیزی در حدود 3 ساعت این کنسول را به کار گرفت. این زمان هم اکنون در کنسول ROG Ally تنها 1.5 ساعت است.

همچنین قرار است کنسول ROG Ally X از حافظه‌های اس اس دی M.2 2280 پشتیبانی داشته باشد تا کاربران بتوانند به منظور ارتقا و افزایش ظرفیت این کنسول محصولات جایگزین متنوع‌تری را در بازار پیدا کنند. کنسول ROG Ally هم اکنون از حافظه‌های اس اس دی M.2 2230 پشتیبانی دارد. همچنین قرار است در کنسول ارتقا یافته ROG Ally X با افزایش قابل توجه حافظه رم روبرو شویم؛ به گونه‌ای که این کنسول دارای بیش از 16 گیگابایت حافظه در این بخش باشد. با انجام این تغییرات هسته گرافیکی این کنسول به ظرفیت حافظه رم بیشتری دست خواهد یافت تا برای اجرای بهتر بازی‌ها به کار بگیرد.

کنسول بازی ROG Ally X با ارتقای قابل توجه اجزای سخت افزاری از راه رسید

یکی از معایب کنسول ROG Ally نزدیک بودن شیار حافظه SD Card آن به هیت سینک و محل خروج گرمای تولید شده توسط پردازنده و دیگر اجزای آن بود. قرار است در کنسول ROG Ally X این عیب با طراحی مجدد مادربرد برطرف شود تا از گرم شدن بیش از حد این کارت‌های حافظه جلوگیری شود. کنسول ROG Ally X در بخش ظاهری نیز تغییراتی خواهد داشت و قرار است بدنه آن به صورت کاملاً مشکی طراحی و تولید شود. دسته‌های کنترلی این کنسول نیز دارای تغییراتی خواهند بود تا امکان تعویض و تعمیر آن‌ها بهتر از قبل صورت بگیرد.

این تغییرات سبب خواهد شد که کنسول بازی ROG Ally X نسبت به نسخه پیشین خود دارای وزن بیشتری باشد؛ هرچند که هنوز اعلام نشده است این تفاوت چقدر خواهد بود. شرکت سازنده این کنسول همچنین امروز اطلاعاتی در مورد قیمت تمام شده آن منتشر و اعلام کرد که این کنسول با افزایش قیمت نسبت به محصول نسل قبل خود عرضه می‌شود. به این ترتیب باید برچسب قیمت بیش از 699 دلاری برای آن انتظار داشته باشیم.

این افزایش قیمت در حالی برای این کنسول در نظر گرفته شده است که Valve چندی پیش اعلام کرد قصد دارد کنسول ارتقا یافته Steam Deck OLED را با قیمت یکسانی نسبت به نسخه قبلی آن عرضه کند. این تصمیم در حالی گرفته شد که شاهد جایگزینی نمایشگر LCD این کنسول با نمایشگر OLED هستیم. قرار است معرفی رسمی کنسول گیمینگ ROG Ally X در تاریخ دوم ژوئن (13 خرداد) صورت بگیرد و در نیمه دوم سال جاری میلادی نیز شاهد عرضه آن باشیم. مطمئناً در این تاریخ اطلاعات کامل‌تر و جامع‌تری در مورد این کنسول بازی منتشر خواهد شد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

روش فعالسازی حالت تاریک در نرم افزار‌های مختلف تلفن همراه