دست بسته دلالان در بازار مسکن/ «خودنویس» قرارداد‌های اجاره را روان می‌کند؟


دست بسته دلالان در بازار مسکن/ «خودنویس» قرارداد‌های اجاره را روان می‌کند؟

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت نابسامان بازار اجاره مسکن، راه‌‎ اندازی سامانه خود نویسی وزارت راه و شهرسازی ابزاری مهم در ساماندهی این بخش و همچنین کاهش هزینه مستاجران عنوان کرد.

گروه راه و مسکن بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «صدیف بدری» عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون نقش سامانه خودنویس وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی بازار اجاره مسکن اظهار کرد: راه‌اندازی این سامانه خودنویس یک گام رو به جلو در حوزه مسکن از طریق آن موجر و مستاجر با رضایت خود بر سر مبلغ ودیعه مسکن توافق کرده و سپس آن اقدام به تنظیم قرارداد اجاره می‌کنند.

دست بسته دلالان در بازار مسکن/ «خودنویس» قرارداد‌های اجاره را روان می‌کند؟
این عضو کمیسیون عمران مجلس درباره مسائل حقوقی این سامانه هم گفت: مباحث حقوقی سامانه جای بحث دارد. در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی متعهد شده که مسائل این چنینی را حل کند. مسئولان این وزارتخانه پایبند شده‌اند که در صورت بروز هرگونه مشکل، مانع از تضییع حقوق هر یک طرفین دعوا شوند.


وی تاکید کرد: مطمئناً به هر اندازه که دست واسطه‌ها از بازار مسکن کوتاه شود به همان اندازه شرایط قیمت و معاملات این حوزه بهبود خواهد یافت. سامانه خودنویس دست سوداگران مسکن را می‌بندد؛ لذا، به واسطه این ویژگی پیش‌بینی می‌شود که موجران ومستاجران در فصل نقل و انتقال سال جاری استقبال خوبی از آن به عمل بیاورند.


بدری در پایان خاطرنشان کرد: حذف دلالان از معاملات بازار اجاره مسکن هزینه مستاجران را کاهش می‌دهد؛ به همین خاطر انتظار می‌رود که قیمت‌های درست و در عین حال واقعی برای ودیعه و اجاره‌بها توسط طرفین تعیین شود.


گفتنی است، «مهرداد بذرپاش» اخیرا در گفتگو با بازارنیوز اعلام کرده است که مدیران سامانه خودنویس در طول سال جاری امکان خرید و فروش مسکن را به این سامانه اضافه خواهند کرد.


پایان پیام//




قیمت اجاره سرسام آور در اروپا/نصف مردم آلمان خانه ندارند + اینفوگرافیک