هدف‌گذاری اپل برای فروش تبلت‌های جدید آیپد پرو در سال 2024 فاش شد


هدف‌گذاری اپل برای فروش تبلت‌های جدید آیپد پرو در سال 2024 فاش شدتوسط امیرکیوان گوهری / اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۳ / 2 دقیقه برای مطالعه جدیدترین گزارش موسسه تحقیقاتی TrendForce نشان می‌دهد که در...

هدف‌گذاری اپل برای فروش تبلت‌های جدید آیپد پرو در سال 2024 فاش شد
هدف‌گذاری اپل برای فروش تبلت‌های جدید آیپد پرو در سال 2024 فاش شد
توسط / / 2 دقیقه برای مطالعه

جدیدترین گزارش موسسه تحقیقاتی TrendForce نشان می‌دهد که در سال 2024 شرکت اپل بین 4.5 تا 5 میلیون دستگاه تبلت آیپد پرو با نمایشگر اولد را به بازار عرضه خواهد کرد. این آمار مربوط به مدل‌های 11 و 13 اینچی آیپد پرو جدید در کنار یکدیگر است.

بر این اساس انتظار می‌رود که میزان فروش آیپد پروهای مجهز به نمایشگر اولد در مقایسه با مدل‌های نسل قبلی با نمایشگرهای LCD و مینی LED کمتر باشد. موسسه TrendForce خاطرنشان می‌کند که علیرغم پیش‌بینی کاهش فروش، حرکت به سمت فناوری AMOLED در دستگاه‌هایی با اندازه متوسط به منزله یک نقطه عطف مهم در صنعت خواهد بود.

این گزارش پیش‌بینی می‌کند که فروش تبلت‌های مجهز به نمایشگر آمولد در سال 2024 به 9 میلیون دستگاه برسد. این رقم حدودا 7 درصد بازار تبلت‌ها را تشکیل می‌دهد. فارغ از پیش‌بینی‌های فروش، نوآوری فنی محض در پشت پرده نمایشگر مدل‌های جدید آیپد پرو چشمگیر به‌نظر می‌رسد.

اپل برای این تبلت‌ها از نمایشگرهای اولد پشت سر هم بهره گرفته است. این موضوع بدان معناست که غول کوپرتینویی با هدف افزایش میزان روشنایی نمایشگر، دو عدد پنل اولد را بر روی یکدیگر قرار داده است. میزان روشنایی تمام صفحه این نمایشگرها برای محتوای SDR برابر با 1000 نیت بوده و این رقم برای محتوای HDR به حداکثر 1600 نیت خواهد رسید.

هدف‌گذاری اپل برای فروش تبلت‌های جدید آیپد پرو در سال 2024 فاش شد

به گفته موسسه TrendForce استفاده از فناوری لایه‌ای پشت سر هم یک راهکار موقت حیاتی برای بهبود عملکرد و افزایش طول عمر نمایشگر است؛ تا زمانی که عملکرد فناوری اولد در آینده‌ای نزدیک بهبود پیدا کند.

این گزارش در ادامه می‌افزاید که اگرچه ساخت پنل‌های اولد خصوصا در این اندازه فرآیندی پیچیده و دشوار است؛ اما انتظار می‌رود که ظرفیت تولید و بازدهی این پنل‌ها پس از سال 2026 بهبود چشمگیری داشته باشد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جنگ بزرگ هوآوی و اندروید آغاز شد: سیستم عامل هارمونی روی 100 میلیون دستگاه به جای اندروید