انویدیا مشغول آزمایش کارت گرافیک 600 واتی GeForce RTX 50 برای گیمرها است


انویدیا مشغول آزمایش کارت گرافیک 600 واتی GeForce RTX 50 برای گیمرها است

بر اساس گزارش‌ها، انویدیا در حال آزمایش پردازنده‌های گرافیکی مختلفی بر پایه ریزمعماری Blackwell برای گیمرها است که مجموع مصرف آنها از ۲۵۰ وات شروع می‌شود و به ۶۰۰ وات می‌رسد. این تراشه‌ها برای استفاده در کارت‌های گرافیک گیمینگ سری GeForce RTX...

بر اساس گزارش‌ها، انویدیا در حال آزمایش پردازنده‌های گرافیکی مختلفی بر پایه ریزمعماری Blackwell برای گیمرها است که مجموع مصرف آنها از ۲۵۰ وات شروع می‌شود و به ۶۰۰ وات می‌رسد. این تراشه‌ها برای استفاده در کارت‌های گرافیک گیمینگ سری GeForce RTX 50 هستند.

رسانه Benchlife به نقل از منابع خود در صنعت سخت‌افزار مدعی شده انویدیا در حال آزمایش تراشه‌های گیمینگ Blackwell با مجموع مصرف (TGP) ۲۵۰ تا ۶۰۰ برای سری GeForce RTX 50 است. می‌بایست طراحی ۲۵۰ واتی یک کارت گرافیک گیمینگ باشد و طراحی ۶۰۰ واتی کارت‌های گرافیک رده بالا را هدف بگیرد.

آزمایش گرافیک 600 واتی Blackwell برای سری GeForce RTX 50

پیش‌بینی می‌شود تمرکز اصلی طراحی ۲۵۰ واتی Blackwell با توجه به عدم نیاز به کولرهای عظیم الجثه، بر روی راندمان انرژی و اشغال فضای کم باشد. چنین کارت گرافیکی می‌تواند برای سیستم‌های آمده نیز مناسب باشد. در طرف مقابل، گفته می‌شود طراحی ۶۰۰ واتی صرفاً با هدف آزمایش است و در نهایت در نسخه‌هایی با مصرف کمتر به خدمت گرفته می‌شود.

انویدیا مشغول آزمایش کارت گرافیک 600 واتی GeForce RTX 50 برای گیمرها است

در گذشته انویدیا نسخه ۹۰۰ واتی گرافیک Ada Lovelace AD102 را آزمایش کرده بود که هرگز مورد استفاده قرار نگرفت، بنابراین محصولات مورد بحث نیز می‌توانند صرفاً به منظور آزمایش باشند و مهندسان انویدیا از آنها برای بهینه‌سازی نرم‌افزار و سخت‌افزار خود استفاده کنند.

با در نظر گرفتن این واقعیت که کارت گرافیک فعلی GeForce RTX 4090 دارای طراحی ۴۵۰ واتی است، ۶۰۰ وات برای پرچمدار بعدی این کمپانی بیش از حد زیاد به نظر می‌رسد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

وقتی کاراکتر گربه چکمه‌پوش شرک زنده می‌شود!