ضربه ترامپ به نتانیاهو: دیگر رهبران اسرائیل می‌توانند کارهای بهتری انجام دهند


 ضربه ترامپ به نتانیاهو: دیگر رهبران اسرائیل می‌توانند کارهای بهتری انجام دهند

دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا و نامزد نهایی حزب جمهوری خواه در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری در یک مصاحبه با نشریه تایم مدعی شد، دیگر سیاستمداران و رهبران اسرائیل می‌توانند بهتر از نتانیاهو عمل کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا و نامزد نهایی حزب جمهوری خواه در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری در یک مصاحبه با نشریه تایم مدعی شد، دیگر سیاستمداران و رهبران اسرائیل می‌توانند بهتر از نتانیاهو عمل کنند.

دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای با تایم، به شدت از نتانیاهو، متحد نزدیک در دوره ریاست جمهوری سابق خود، انتقاد کرد. حمایت نخست‌وزیر اسرائیل در داخل اسرائیل در ماه‌های اخیر کاهش یافته و رای‌دهندگان اسرائیلی خواهان پاسخ‌گویی به این هستند که چگونه نیرو‌های اطلاعاتی و نظامی اسرائیل تدارکات حماس را برای واقعه ۷ اکتبر که منجر به تلفات گسترده در اسرائیلی‌ها مطلع نشدند.

نتانیاهو از رقیب اصلی سیاسی خود، بنی گانتز عقب است

علاوه بر این؛ یک نظرسنجی در سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد که نتانیاهو از رقیب اصلی سیاسی خود، بنی گانتز عقب است. گانتز که یکی از اعضای کابینه جنگی نتانیاهو است، خواستار برگزاری انتخابات در ماه سپتامبر شده است. این باعث شده است که نتانیاهو در تلاش برای تقویت حمایت عمومی برای ماندن در قدرت به همه از جمله ترامپ رو آورد.

ترامپ گفت «عملیات ۷ اکتبر هرگز نباید اتفاق می‌افتاد. همه چیز برای متوقف کردن آن وجود داشت. اما اسرائیل در مورد آن نمی‌دانست و من فکر می‌کنم که نتانیاهو به شدت به خاطر این موضوع سرزنش می‌شود.»

ترامپ زمانی بزرگترین متحد نتانیاهو بود، آمریکا را از توافق هسته‌ای برجام خارج کرد، بلندی‌های جولان که بخشی از خاک و قلمرو رسمی سوریه است به عنوان بخشی از اسرائیل به رسمیت شناخت و سفارت آمریکا را از تل آویو به بیت المقدس منتقل کرد.

اما روابط زمانی تیره شد که نتانیاهو پیروزی بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ را تبریک گفت و یک آدرس ویدئویی به مناسبت مراسم تحلیف بایدن منتشر کرد. ترامپ می‌گوید: «از این‌که نتانیاهو وفاداری بیشتری به او نشان نداده ناامید شده است.»

ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کند وقت آن رسیده است که نتانیاهو قدرت را ترک کند و آیا می‌تواند با گانتز کار کند یا خیر، گفت: «فکر می‌کنم بنی گانتز خوب است، اما حاضر نیستم این را بگویم. من در این مورد با او صحبت نکرده‌ام. اما اسرائیل سیاستمداران بهتری دارد که من با آن‌ها آشنا هستم و می‌دانم که می‌توانند بهتر از نتانیاهو عمل کنند.»

منبع : جماران
به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پیام تسلیت مدیرعامل همراه اول به‌مناسبت شهادت رئیس‌جمهور