افزایش فروش پردازنده‌های AMD باعث ناراحتی اینتل شد


افزایش فروش پردازنده‌های AMD باعث ناراحتی اینتل شد

گزارش تهیه شده از سوی موسسه Mercury Research حاکی از پیشرفت AMD در چندین جبهه است. این کمپانی توانسته در فصل اول سال میلادی جاری بخشی از سهم اینتل از بازار پردازنده‌های سرور و دسکتاپ را از آن خود کند که عمدتاً ناشی از تقاضا برای نسل چهارم...

گزارش تهیه شده از سوی موسسه Mercury Research حاکی از پیشرفت AMD در چندین جبهه است. این کمپانی توانسته در فصل اول سال میلادی جاری بخشی از سهم اینتل از بازار پردازنده‌های سرور و دسکتاپ را از آن خود کند که عمدتاً ناشی از تقاضا برای نسل چهارم پردازنده‌های EPYC و همچنین پردازنده‌های دسکتاپ سری Ryzen 8000 بوده است. جزئیات بیشتر را در ادامه خبر بخوانید.

طبق این گزارش، سهم AMD از فروش در بازار پردازنده‌های دسکتاپ به 23.9 درصد رسیده که رشد 4.1 درصدی نسبت به فصل پیش از آن و رشد 4.7 درصدی نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد. هم‌زمان درآمد AMD نیز نسبت به فصل گذشته 3.3 درصد و نسبت به سال گذشته 3.8 درصد افزایش یافته است.

افزایش سهم AMD از فروش پردازنده‌های دسکتاپ و سرور

افزایش سهم AMD از بازار پردازنده‌های دسکتاپ، لپ‌تاپ و سرور روی هم رفته نسبت به فصل پیش 0.4 درصد و نسبت به سال قبل 3.6 درصد بوده است. با این حال وضعیت تیم سرخ در بازار لپ‌تاپ به همین خوبی نیست و در یک فصل 0.1 درصد کاهش سهم از بازار را تجربه کرده است.

افزایش فروش پردازنده‌های AMD باعث ناراحتی اینتل شد

شاید بد نباشد اشاره کنیم آمار استیم هم نشان می‌دهد تقاضا برای پردازنده‌های دسکتاپ AMD، به ویژه سری Ryzen 8000 افزایش یافته است. آمار این کلاینت‌های گیمینگ نشان می‌دهد ماه گذشته تیم سرخ با رشد 2.24 درصدی، جمعاً 33.46 درصد سیستم‌های مورد استفاده گیمرها را به خود اختصاص داده است.

افزایش سهم تیم سرخ از بازار سرور از این هم بهتر است. این کمپانی موفق شده سهم خود از بازار سرور را نسبت به سال گذشته 5.6 درصد افزایش دهد و به 23.6 درصد برساند. درآمد AMD از فروش پردازنده‌های سرور هم رشد بزرگی داشته و 5.2 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

در بخش لپ‌تاپ AMD شاهد کاهش توزیع بوده و سهم این کمپانی با 0.1 درصد افت، به 19.3 درصد رسیده است. البته آنچه که اشاره شد صرفاً مربوط به فروش در فصل اول سال 2024 است و شامل کل بازار نمی‌شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دوربین گوشی ویوو X80 Pro به لطف چیپست دایمنسیتی 9000 قدرت فوق‌العاده‌ای دارد