طبق اعلام آنروا؛ 80 هزار فلسطینی از رفح گریخته‌اند


طبق اعلام آنروا؛ 80 هزار فلسطینی از رفح گریخته‌اند

اقتصادنیوز: آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد اعلام کرد: از زمان تشدید عملیات نظامی نیرو‌های اسرائیلی، حدود ۸۰ هزار نفر از رفح گریخته‌اند و به دنبال پناهگاه در مکان‌های دیگر هستند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای فلسطینیان (آنروا) امروز (پنجشنبه) گزارش کرد که حدود ۸۰ هزار نفر در سه روز گذشته از زمان تشدید حملات رژیم صهیونیستی، از رفح گریخته‌اند.

خبر مرتبط
رفح نام دیگر غزه؛بمباران پناهگاه آوارگان در رفح 20کشته و مجروح بر جای گذاشت

اقتصادنیوز: در ادامه یورش رسمی اشغالگران به رفح و در ادامه بمباران یک منزل مسکونی در غرب رفح که به پناهگاه آوارگان شمال نوار غزه تبدیل شده،۲۰ نفر شهید و مجروح شدند که بیشتر آنان از زنان و کودکان هستند.

آنروا در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) ضمن هشدار درباره این‌که «هیچ‌جایی امن نیست»، نوشت «از زمان تشدید عملیات نظامی نیرو‌های اسرائیلی در ۶ می (۱۷ اردیبهشت ماه)، حدود ۸۰ هزار نفر از رفح گریخته‌اند و به دنبال پناهگاه در مکان‌های دیگر هستند».

این نهاد سازمان ملل سپس هشدار داد «اثرات و آسیب‌های ناشی از این (گریختن از رفح) غیرقابل تحمل است. هیچ جایی امن نیست».

خبر مرتبط
هشدار سازمان همکاری اسلامی نسبت به پیامدهای حمله اسرائیل به رفح

اقتصادنیوز: سازمان همکاری اسلامی نسبت به پیامدهای ناشی از حمله اسرائیل به رفح برای منطقه هشدار داد.

سی ان ان روز گذشته گزارش کرده بود که مردم غزه از روز دوشنبه و به دنبال آغاز عملیات زمینی در حومه رفح و پخش اعلامیه و تهدیدات ارتش اسرائیل برای تخلیه فوری این شهر، شروع به کوچ اجباری مجدد از رفح کرده‌اند.

خبر مرتبط
اسرائیل رفح را ویران کرد/ صحنه‌های دردناک از آوارگی فلسطینیان+ عکس

اقتصادنیوز: تصاویری از کوچ اجباری ساکنان رفح پس از حمله زمینی و هوایی ارتش اسرائیل که توسط رویترز منتشر شده است را مشاهده کنید.

علیرغم هشدار‌های جامعه بین المللی و پذیرش پیشنهاد آتش بس از سوی حماس، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تهاجم به رفح، جاییکه میزبان یک میلیون و ۵۰۰ هزار آواره از جمله ۶۰۰ هزار کودک است را کلید زده است. ناظران سیاسی گزینه ادامه جنگ را هدف نتانیاهو برای بقای سیاسی و رد پیشنهادات آتش بس می‌دانند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

استوری ویژه شهادت آیت الله ابراهیم رئیسی