هشدار صهیونیست‌ها نسبت به تعلیق ارسال مهمات آمریکایی


هشدار صهیونیست‌ها نسبت به تعلیق ارسال مهمات آمریکایی

یک رسانه آمریکایی فاش کرد که صهیونیست‌ها از تعلیق ارسال مهمات جنگی آمریکایی به شدت ناامید شده‌اند.

هشدار صهیونیست‌ها نسبت به تعلیق ارسال مهمات آمریکایی

به گزارش راهبرد معاصر، پایگاه خبری آمریکایی آکسیوس گزارش داد که رژیم صهیونیستی به آمریکا هشدار داده است که تصمیم برای توقف ارسال سلاح می‌تواند مذاکرات تبادل اسرا را به خطر بیندازد.

براساس گزارش آناتولی، این وب‌سایت نشان داد که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریک هفته گذشته یک محموله مهمات ساخت آمریکا به اسرائیل را تعلیق کرد که نگرانی‌های زیادی را در تل‌آویو برانگیخت.

به نقل از دو منبع آگاه با این موضوع، مقامات ارشد صهیونیست از تصمیم دولت بایدن برای توقف ارسال تسلیحات به اسرائیل ناامیدی عمیق خود را از دولت بایدن ابراز کردند.

مقامات همچنین به دولت واشنگتن هشدار دادند که تصمیم برای توقف ارسال تسلیحات می‌تواند مذاکرات مبادله زندانیان را به خطر بیندازد.

این دو منبع گفتند که مقامات صهیونیست به همتایان آمریکایی خود اطلاع دادند که آنها نیز از درز توقف ارسال تسلیحات به رسانه‌ها ناراحت شده اند.

گیلاد اردان، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در اولین اظهارنظر رسمی از تل آویو درباره تصمیم واشنگتن به روزنامه خصوصی «اسرائیل هیوم» گفت: تصمیم دولت آمریکا برای تعلیق انتقال کمک‌های نظامی به اسرائیل بسیار ناامیدکننده است.

در همین حال، الی کوهن، وزیر انرژی رژیم صهیونستی در توضیح این تصمیم آمریکا به همین روزنامه گفت: استقلال در تولید سلاح و مهمات برای امنیت اسرائیل بسیار مهم است.

کوهن که پیش از این به عنوان وزیر امور خارجه خدمت می‌کرد، افزود: نیازی نیست که تا پایان جنگ منتظر بمانیم، باید فوراً برای ایجاد سیستم‌های تولیدی در شرکت‌های موجود و ایجاد شرکت‌های دفاعی جدید برای تولید سلاح و مهمات اقدام کنیم.

پیش از این، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، شامگاه چهارشنبه در جریان جلسه استماع کنگره فاش کرد که این کشور در حال «بازبینی» روند انتقال کمک‌های نظامی فوری به اسرائیل با توجه به درگیری نظامی در شهر رفح در جنوب غزه است./ باشگاه خبرنگاران


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس دهه 50 چریک‌ های چپ در تهران