تعیین تکلیف 200 فقره از املاک مفسدان اقتصادی در سال 1402


تعیین تکلیف 200 فقره از املاک مفسدان اقتصادی در سال 1402

معاون امور حقوقی و فروش اموال غیرمنقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: بیش از ۲۰۰ فقره از املاک مفسدان اقتصادی در سال گذشته تعیین تکلیف شد که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ رشد قابل توجهی داشت.

تعیین تکلیف 200 فقره از املاک مفسدان اقتصادی در سال 1402

علیرضا نورنژاد در گفت‌وگوی اختصاصی با ایران اکونومیست گزارشی از عملکرد سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در سال گذشته ارائه و اظهار داشت: فروش اموال غیرمنقول در سال ۱۴۰۲ نسبت به کل سنوات گذشته (بیش از ۳۰ سال) بیش از ۳۴ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در سال گذشته یک هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان املاک در اختیار سازمان به فروش رفت که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ که ۲۸۳ میلیارد تومان بود رشد را نشان می‌دهد.

معاون امور حقوقی و معاون فروش اموال غیرمنقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۷۳ پرونده در اداره کل امور حقوقی و قراردادها تشکیل شد گفت: از این تعداد ۸۰ پرونده مختوم شد با توجه به دفاع موثر اداره کل امور حقوقی و قراردادها جهت صیانت از اموال دولت و بیت‌المال از تعداد پرونده‌های تشکیل شده علیه سازمان ۸۸ درصد منتج به رای به نفع سازمان (له سازمان) شده است.

وی با اشاره به تعیین تکلیف ۲ هزار و ۸۲۵ پرونده در اداره کل شناسایی و تملیک اموال در سال گذشته گفت: اخذ تعداد ۴۰۶ فقره سند مالکیت در سال ۱۴۰۲ به نام سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، پیگیری در خصوص سامانه سادا نوین از طریق ادارات کل استان‌ها و ثبت اسناد مالکیت در سامانه مذکور توسط ادارات کل سازمان در استان‌ها در سال ۱۴۰۲ از مهم‌ترین اقدام‌های شاخص در حوزه شناسایی و تملیک اموال بود.

نورنژاد خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱، ۲ هزار و ۳۵ پرونده تعیین تکلیف شده بود که در سال ۱۴۰۲ شاهد رشد خوبی در این عرصه بودیم.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پیام تسلیت رئیس سازمان اداری و استخدامی درپی شهادت رئیس‌جمهور