راهنمای سفر از شهرهای مختلف به مشهد


راهنمای سفر از شهرهای مختلف به مشهد

ورود رئیسی به حرم مطهر حضرت معصومه(س) را

شهر مشهد را می‌توان یکی از محبوب‌ترین شهرهای ایران و مقصدی محبوب برای مسافرت دانست. زائران و گردشگران بی‌شماری از تمام شهرهای کشور پهناورمان ایران راهی مشهد می‌شوند؛ برخی از مسافران از مقاصد دور ساعت‌ها در راه هستند تا خودشان را به مشهد و حرم امام رضا(ع) برسانند. راه‌های بسیار مختلفی برای رسیدن به این شهر که در شمال شرقی ایران قرار گرفته است وجود دارد.

اگر شما نیز قصد دارید راهی مشهد شوید ولی مطمئن نیستید بهترین راه برای رسیدن به این شهر مقدس کدام است، در این مقاله با ما همراه باشید. در ادامه‌ی مطلب قصد داریم بهترین راه برای رسیدن به مشهد از شهرهای مختلف ایران را بررسی کنیم.

راهنمای سفر از شهرهای مختلف به مشهد

مسیر تهران – مشهد؛ پرترددترین مسیر ایران

شاید جالب باشد بدانید هم مسیر هوایی و هم مسیر زمینی بین مشهد و تهران در تمام طول سال مملو از مسافر است و هزاران هزار نفر بین این دو شهر رفت‌و‌آمد می‌کنند؛ به همین دلیل راه‌های تردد بین تهران و مشهد به‌طور ویژه طراحی شده‌اند و از کیفیت بالایی برخوردارند.

سفر هوایی بین تهران و مشهد

سفر هوایی بین دو شهر تهران و مشهد محبوبیت بالایی بین مسافران دارد و هواپیماهای این مسیر همواره مملو از مسافر هستند. مسیر هوایی بین این دو شهر تنها یک ساعت و ربع طول می‌کشد؛ به همین دلیل بسیاری از مسافرانی که دوست دارند زود به مقصد برسند یا قادر نیستند به‌طور طولانی در راه باشند، به سراغ خرید بلیط هواپیما می‌روند.

سفر ریلی بین تهران و مشهد

قطارهای مشهد از لوکس‌ترین و باکیفیت‌ترین قطارهای ایران هستند؛ همین مسیله باعث شده سفر به مشهد با قطار بین مسافران بسیار محبوب باشد. حتی شاید بتوان گفت اکثر مسافران مشهد ترجیح می‌دهند با قطار به این شهر سفر کنند. این محبوبیت قطار مشهد باعث شده هم تعداد قطارهای مشهد بیشتر از شهرهای دیگر باشد و هم ظرفیت قطارها زیاد باشد؛ به همین دلیل پیدا کردن بلیط قطار اغلب کار سختی نیست، حتی اگر بسیار دیر و تنها چند ساعت مانده به زمان سفر به یاد خرید بلیط بیفتید، می‌توانید به سایت‌های معتبر فروش بلیط مراجعه کنید و با خرید بلیط قطار فوری راهی سفر بین تهران و مشهد شوید. طی کردن این مسیر با قطار سریع‌السیر در حدود ۷ ساعت و با قطارهای عادی در حدود ۱۲ ساعت زمان می‌برد.

سفر زمینی بین تهران و مشهد

سومین راه سفر بین تهران و مشهد، خودروهای شخصی و اتوبوس‌های مسافربری هستند. اتوبان‌های بین این دو شهر کیفیت خوبی دارند و طی کردن مسیر با خودرو نیز امنیت مناسبی دارد. علاوه‌برآن، سفر با خودروی شخصی به شما امکان می‌دهد با هر سرعتی که خواستید خودتان را به مشهد برسانید و در صورت تمایل با سرعت پایین و با لذت بردن از مسیر به مقصد برسید.

فاصله‌ی تهران و مشهد ۹۰۰ کیلومتر است و بسته به سرعت حرکت شما در مسیر و همچنین ترافیک خودروها، احتمالاً بین ۱۱ تا ۱۳ ساعت طول خواهد کشید.

راهنمای سفر از شهرهای مختلف به مشهد

سفر از تبریز به مشهد

سفر از تبریز به مشهد نیز رواج بالایی دارد و مسافران زیادی روزانه بین این دو شهر تردد می‌کنند. تبریز، پایتخت آذربایجان شرقی، از پرجمعیت‌ترین شهرهای ایران است؛ بنابراین جای تعجب نیست که بسیاری از ساکنان تبریز بخواهند راهی مشهد مقدس بشوند. برای سفر بین تبریز و مشهد نیز راه‌های مختلفی وجود دارد، از جمله:

  • سفر با هواپیما: با توجه به فاصله‌ی 1551 بین این دو شهر، طبیعی است که بسیاری از مسافران تمایل داشته باشند با هواپیما از مشهد به تبریز بروند. پروازهای بین این دو شهر به‌طور روزانه برقرار است و شرکت‌های هوایی مختلفی در این مسیر به مسافران خدمت می‌کنند.
  • سفر با قطار: درست مانند مسیر مشهد تهران، مسیر مشهد تبریز نیز با قطار حال و هوای دیگری دارد. قطارهای بین این دو شهر کیفیت بسیار بالایی دارند؛ در حدی که بعضی از قطارها به هتل‌های سیار معروف‌اند. با توجه به تعداد مسافران بین این دو شهر، بلیط قطار متقاضیان بسیاری دارد؛ پس اگر قصد سفر دارید بهتر است از چند روز زودتر بلیط قطار مشهد تبریز خود را از سایت‌های به‌روز و معتبر تهیه کنید تا به مشکلی برنخورید.
  • مسیر زمینی مشهد تبریز: همان‌طور که گفتیم مشهد و تبریز در حدود ۱۵۰۰ کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند و طی کردن این مسیر با خودروی شخصی یا اتوبوس می‌تواند ۱۷ ساعت زمان ببرد؛ به همین دلیل بسیاری از مسافران ترجیح می دهند با هواپیما یا قطار این مسیر را طی کنند. البته اتوبوس‌های تبریز مشهد نیز بسیار پرطرفدارند.

راهنمای سفر از شهرهای مختلف به مشهد

سفر از یزد به مشهد

شهر یزد که در بخش مرکزی ایران جای گرفته است نیز مبدا بسیاری از سفرهایی است که به مقصد مشهد انجام می‌شوند. فاصله یزد و مشهد شبیه به تهران - مشهد بوده و در حدود ۹۰۰ کیلومتر است. برای سفر بین این دو شهر نیز راه‌های متنوعی پیش پای مسافران هستند:

  • سفر به مشهد با هواپیما: سفر از شهر گرمسیر یزد به مشهد با هواپیما متقاضیان بسیاری دارد؛ بااین‌حال تعداد پروازهای از مبدأ یزد نسبت‌به تهران بسیار کمتر هستند. در سفر با هواپیما می‌تونید در عرض حدوداً یک ساعت به مشهد برسید. البته با در نظر گرفتن تعداد محدود پروازها، بهتر است از چند روز زودر بلیط سفرتان را تهیه کنید.
  • سفر از یزد به مشهد با قطار: اغلب مسافران شهر یزد ترجیح می‌دهند فاصله یزد تا مشهد را با قطارهای راحت و لوکس این مسیر طی کنند. قطارهای ۴ و ۶ تخته، مسافران را در عرض حدود ۱۴ ساعت به مشهد می‌رسانند. با در نظر داشتن کیفیت بسیار بالای این قطارها، عجیب نیست که تعداد متقاضیان خرید بلیط قطار یزد مشهد از سایر روش‌های حمل‌ونقلی بیشتر است.
  • سفر زمینی به مشهد: اگر نتوانستید بلیط قطار و هواپیما مشهد را خریداری کنید نگران نباشید؛ طی کردن فاصله‌ی میان یزد و مشهد در حدود 11 ساعت و نیم طول می‌کشد و شرکت‌های ترابری و مسافربری متعددی مسافران را با اتوبوس‌های VIP به مشهد می‌رسانند. در ضمن می‌توانید این مسیر را با خودروی شخصی طی کنید.

کلام آخر

مسافران بسیاری روزانه بین شهر بزرگ و محبوب مشهد و سایر شهرهای ایران در تردد هستند. در این بین هر مسافری بسته به علایق و ترجیحات خود، یک روش رفت‌وآمد را انتخاب می‌کند. در این مقاله به راه‌های سفر بین مشهد و برخی از بزرگ‌ترین شهرهای ایران پرداختیم؛ امیدواریم در سفر بعدی خود به مشهد بتوانید راه مناسبی را انتخاب کنید و سفری ایده‌آل و فراموش‌نشدنی را تجربه کنید.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شهربازی سرزمین شادی قم چه امکاناتی دارد؟