استفاده از مواد شیمیایی سرطان‌زا در خودروهای تولیدی آمریکا


استفاده از مواد شیمیایی سرطان‌زا در خودروهای تولیدی آمریکا

مطالعات نشان می‌دهد در خودروهای تولید آمریکا از مواد شیمیایی سرطان‌زا استفاده شده است. محققان منبعی از مواد شیمیایی سرطان‌زا را در خودروهای آمریکایی یافته‌اند هرچند شاید این یافته‌ها به عنوان راهی برای کاهش ریسک ابتلا به این بیماری خطرناک بکار...

مطالعات نشان می‌دهد در خودروهای تولید آمریکا از مواد شیمیایی سرطان‌زا استفاده شده است.
استفاده از مواد شیمیایی سرطان‌زا در خودروهای تولیدی آمریکا

محققان منبعی از مواد شیمیایی سرطان‌زا را در خودروهای آمریکایی یافته‌اند هرچند شاید این یافته‌ها به عنوان راهی برای کاهش ریسک ابتلا به این بیماری خطرناک بکار روند. ژورنال علمی محیط‌زیست و تکنولوژی مطالعه‌ای با تمرکز روی مواد آزاد شده از فوم صندلی در دمای بالا منتشر ساخته است. مطالعه موردبحث می‌گوید آمریکایی‌ها مواد شیمیایی موسوم به flame retardants را در خودروها نفس می‌کشند. این مواد شیمیایی به منظور جلوگیری از سوختن وسایل یا جلوگیری از سرایت آتش به سایر بخش‌ها بکار می‌روند و در فوم صندلی خودروها نیز وجود دارند. مواد یاد شده می‌توانند مشکلات زیادی از مسمومیت دستگاه عصبی تا اختلال در تنظیم هورمون تیروئید و حتی سرطان را ایجاد کنند.

استفاده از مواد شیمیایی سرطان‌زا در خودروهای تولیدی آمریکا

استفاده از مواد شیمیایی سرطان‌زا در خودروهای تولیدی آمریکا

در مواد شیمیایی ضد آتش flame retardants می‌توان ترکیبات متنوعی از جمله اتر دی فنیل پلی برومینات ها را تشخیص داد. چنین موادی از اوایل قرن ۲۱ تاکنون در خودروها بکار می‌روند. دولت فدرال آمریکا در زمینه استفاده از چنین موادی استانداردهایی را وضع کرده و NHTSA نیز استفاده از مواد ضد آتش یاد شده را از دهه ۷۰ میلادی الزامی نموده است. در این مقاله می‌خوانیم:

مواد شیمیایی ضد آتش flame retardants به‌صورت گسترده‌ای در وسایل الکترونیکی، لوازم‌خانگی و… بکار می‌روند تا استانداردهای مربوط به جلوگیری از آتش‌سوزی را رعایت کنند. اکثر این مواد به‌صورت افزودنی بکار می‌روند و بسیاری از آن‌ها نیمه فرار هستند. همین امر نشان می‌دهد مواد شیمیایی موردبحث می‌توانند به‌صورت گازی در هوا وجود داشته باشند

استفاده از مواد شیمیایی سرطان‌زا در خودروهای تولیدی آمریکا

افرادی که به‌صورت حرفه‌ای رانندگی می‌کنند یا در طول روز مدت‌زمان زیادی پشت فرمان می‌نشینند شاید با ریسک بیشتری برای تنفس این مواد مواجه باشند. در ادامه این مقاله علمی آمده است:

این یافته‌ها نشان می‌دهد رانندگان حرفه‌ای بیشتر از سایرین در معرض چنین موادی هستند و مخصوصاً آن‌ها که مدت زیادی رانندگی می‌کنند یا به شغل رانندگی مشغول هستند با ریسک تنفس مواد شیمیایی بیشتری روبرو خواهند بود. همچنین کودکانی که هوای بیشتری را نسبت به وزن خود وارد ریه‌ها می‌کنند بیشتر از بزرگ‌سالان در معرض مواد شیمیایی خطرناک قرار خواهند داشت.

گفته‌ شده رانندگان و سرنشینانی که در ایالت‌هایی با هوای گرم‌تر تردد می‌کنند شاید ریسک بالاتری را برای تنفس مواد شیمیایی ضد آتش به جان بخرند. البته باز کردن شیشه‌های خودرو، خاموش کردن کولر و پارک خودرو در گاراژهای دارای سایبان می‌تواند به کاهش ریسک تنفس چنین موادی کمک کند. محققان در این مقاله گفته‌اند:

افزایش تهویه کابین با باز کردن پنجره‌ها و عدم استفاده از کولر شاید ریسک قرار گرفتن در معرض چنین موادی را کاهش دهد. البته بهترین راه برای دوری از چنین مشکلاتی کاهش قابل‌توجه استفاده از مواد شیمیایی ضد آتش در خودروها خواهد بود.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| ویدئویی باورنکردنی از یک سگِ پیانیست!