شناسایی نقاشی‌های جعلی با هوش مصنوعی


شناسایی نقاشی‌های جعلی با هوش مصنوعی

دنیای اقتصاد: یک کارشناس برجسته که در زمینه تشخیص اصالت آثار هنری تخصص دارد،‌ اعلام کرد که با استفاده از یک فناوری نوین هوش مصنوعی، نقاشی‌هایی را که در فروشگاه اینترنتی «ای‌بی» ارائه شده بودند بررسی کرده است و در کمال غافلگیری به این نتیجه رسیده است که بسیاری از این نقاشی‌ها به احتمال بسیار زیاد تقلبی‌اند. دکتر کارینا پاپوویچی تاکنون بیش از ۴۰ تابلوی نقاشی جعلی را شناسایی کرده است و معتقد است تعداد بیشتری از این نقاشی‌ها وجود دارند.

شناسایی نقاشی‌های جعلی با هوش مصنوعی

این محقق بیان کرد: «الگوریتم این فناوری، تمام این نقاشی‌ها را به عنوان آثار جعلی شناسایی کرده است... ما امروز بررسی کردیم و تعدادی عکس دانلود کردیم و هر چیزی که ما تحلیل کردیم در نهایت به عنوان اثر هنری غیرواقعی شناسایی شد. من مطمئن هستم که این فقط نوک کوه یخ است.»

از جمله نقاشی‌هایی که بر اساس بررسی‌های هوش مصنوعی به عنوان آثار جعلی شناسایی شده‌اند، به یک نقاشی از مونه، نقاش نامدار فرانسوی، می‌توان اشاره کرد که با نام «جنگل و جوی» به قیمت ۵۹۹هزار دلار ارائه شده است. همچنین یک نقاشی از رنوآر نیز به قیمت ۱۶۵هزار دلار به فروش گذاشته شده است.

«ای‌بی» در وب‌سایت خود این‌طور نوشته است: «ما اجازه نمی‌دهیم اقلام تقلبی یا کپی‌های غیرمجاز ارائه شوند.» در پی اعتراض و اخطار این کارشناس برخی آثار یادشده از سایت مربوطه حذف شده‌اند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سومین حرم اهل بیت (ع) با برگزاری کنگره ملی از سربازان گمنام امام زمان (عج) تجلیل می کند