روز اول ماراتن 10‌روزه


روز اول ماراتن 10‌روزه

دنیای اقتصاد : صبح دیروز درهای مصلی به روی بازدیدکنندگان از سی و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب باز شد و هم‌زمان سایت اینترنتی نمایشگاه نیز برای بازدید و خرید کتاب در دسترس کتاب‌دوستان قرار گرفت. نمایشگاه مجازی در مدت‌زمان برگزاری نمایشگاه به صورت ۲۴ساعته فعال خواهد بود اما نمایشگاه حضوری هر روز از ساعت ۱۰صبح تا ۸ شب میزبان بازدیدکنندگان است.

روز اول ماراتن 10‌روزه

در روز افتتاح این دوره از نمایشگاه دو تندیس از دو چهره ادبی معاصر، یعنی محمدحسین بهجت تبریزی (شهریار) و حمید سبزواری، رونمایی شد. جالب اینکه در نمایشگاه حضوری، ناشران تنها امکان ارائه کتاب‌هایی را که پس از سال ۹۹ منتشر شده‌‌اند خواهند داشت. این در حالی است که ناشران متقاضیِ فعالیت در بخش مجازی، امکان ارائه کتاب‌هایی را که از سال ۹۳ به بعد منتشر شده‌اند نیز دارند.

چند ناشر در نمایشگاه هستند؟

در این دوره بیش از ۳هزار ناشر در بخش حضوری و مجازی حضور و فعالیت خواهند داشت. این رقم البته نسبت به سال گذشته تغییر چشمگیری نداشته است.

از این ۳هزار ناشر، ۷۰ ناشر خارجی هستند که در مجموع ۵۰هزار کتاب در بخش‌های مختلف نمایشگاه ارائه می‌کنند.

چطور بن کتاب بگیریم؟

نکته قابل توجه در دوره‌های مختلف نمایشگاه بین‌المللی کتاب، تخصیص بن اعتباری خرید کتاب است که در نمایشگاه امسال نیز این روال پابرجاست. در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران، بن اعتباری خرید کتاب به دانشجویان، طلاب و اساتید دانشگاه ارائه می‌شود.

سقف یارانه اعتباری برای دانشجویان و طلاب ۷۰۰هزار تومان است که ۴۲۰هزار تومان از این مبلغ توسط خریدار پرداخت شده و مبلغ ۲۸۰هزار تومانِ باقی‌مانده نیز سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. سقف یارانه اعتباری که برای اساتید هیات علمی در نظر گرفته شده نیز مبلغ ۸۰۰هزار تومان است که ۴۰۰هزار تومان از آن توسط خود اساتید پرداخت می‌شود. برای دریافت بن اعتباری کتاب، می‌توانید از طریق وب‌سایت book. icfi. ir اقدام کنید.

تعرفه‌های پستی نمایشگاه

برای ارسال مرسوله‌های پستی که مبلغی کمتر از ۱۲۵هزار تومان دارند، نیازی به پرداخت هزینه پستی از سمت ناشران نیست. در واقع مرسولات کمتر از ۱۲۵هزار تومان، به صورت رایگان به دست خریداران خواهند رسید.

برای آن دسته از مرسولاتی که وزنی تا سقف ۲ کیلوگرم دارند، ۱۷هزار تومان از هزینه ارسال به عهده ناشر بوده و مابقی آن از محل یارانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت می‌شود. مرسولاتی که وزن بالای ۲ کیلوگرم دارند نیز بر طبق تعرفه مصوب در شرکت پست محاسبه خواهند شد. این هزینه درنهایت از اعتبار پنل پستیِ ناشر کسر می‌شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بنیاد شهید هم کاروان عتبات راه انداخت!