شناسایی 35 تور گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی


شناسایی 35 تور گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: از آذرماه سال گذشته تاکنون بیش از ۳۵ تور گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی شناسایی و ساماندهی شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: از آذرماه سال گذشته تاکنون بیش از ۳۵ تور گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی شناسایی و ساماندهی شده است.

به گزارش «دنیای سفر»، مسعود فرخی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: تورهای غیرمجاز گردشگری دفتر فیزیکی ندارند و فعالیت های آنها به صورت آنلاین و در شبکه های اجتماعی انجام می شود و لازم است پلیس فتا با آنها برخورد کند.

وی افزود: در حوزه تورهای غیرمجاز با دو دیدگاه کلی مواجه هستیم که دیدگاه نخست ساماندهی این تورها و دیدگاه دوم جلوگیری و برخورد با آنهاست.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی تصریح کرد: برخی تورها توسط افرادی برگزار می شوند که آگاهی کامل ندارند اما این عدم آگاهی آسیب و مشکلی برای مسافرین ایجاد نمی کند. ساماندهی این تورها مورد توجه قرار دارد که با ارائه آموزش های لازم و اخذ مجوز این ساماندهی به شکل قانونی و کامل صورت گیرد.

فرخی با اشاره به وجود برخی تورهای غیرقانونی و خارج از شئونات خانوادگی و اسلامی، بر لزوم برخورد با آنها تاکید کرد و ادامه داد: کارگروهی در وزارت میراث فرهنگی و به تبع آن در استان ها تحت عنوان کارگروه ارتقا امنیت گردشگری به صورت متناوب برگزار می شود که بررسی ها و مصوبات کلی ذیل این کارگروه صورت می گیرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: از آذرماه سال گذشته کارگروه مختص برخورد با تورهای غیرمجاز در اداره کل استان برقرار و گزارشات به صورت منظم به کارگروه مربوطه در معاونت استانداری ارسال شده، در این راستا بیش از ۲۵ تور غیرمجاز ساماندهی شده و یا با آنها برخورد لازم صورت گرفته است.

فرخی افزود: از ابتدای سال تا کنون نیز بیش از ۱۰ تور غیرمجاز ساماندهی و با برخی برخورد شده است، این تورها در سراسر استان پراکنده هستند اما به طور کلی ۵۰ درصد تورهای استان مربوط به مرکز استان است.

وی اضافه کرد: تورهای غیرمجاز گردشگری، در استان دفتر فیزیکی ندارند و فعالیت های آن ها به صورت آنلاین و در شبکه های اجتماعی انجام می شود؛ همچنین این نوع تورها هیچ گونه پوشش بیمه ای برای گردشگر قرار نمی دهند و در صورتی که در طول سفر مخاطره ای برای مسافران پیش بیاید و یا صدمه ای ببینند، کسی مسؤلیت آن را به عهده نمی گیرد. این تورها از مسیر تبلیغاتی که در این فضا انجام می دهند، شناسایی شده و به واحد حقوقی معرفی می شوند.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین