کاهش 50 درصدی نقاط حادثه خیز محورهای شهرستان کامیاران


کاهش 50 درصدی نقاط حادثه خیز محورهای شهرستان کامیاران

رئیس دادگستری شهرستان کامیاران با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه خیز محورهای مواصلاتی این شهرستان گفت: در سال گذشته  اقدامات متعددی در حوزه بهسازی و ساخت راه‌ها با هدف کاهش تصادفات انجام گرفته است، اما هنوز ایراداتی در کیفیت راه‌ها و نقاط حادثه‌خیز وجود دارد.  

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان، منصور مهدوی در بازدید سرزده از نقاط حادثه خیز شهرستان، با اشاره به اینکه جاده‌های مواصلاتی مابین کامیاران و مسیر گردشگری پالنگان از استانداردهای مناسب برخوردار نیست و نقاط حادثه خیز فراوانی دارد، اظهار داشت: رفع این مشکل چندین سال است که در دستور کار قرار دارد و توجه خاص مسئولان برای تامین اعتبار دو بانده کردن این مسیر را می‌طلبد تا نقاط حادثه خیر برطرف شده و شاهد حوادث مرگبار نباشیم.

رئیس دادگستری کامیاران افزود : در تصادفات جاده ای بیشترین خسارت وارد آمده قطعاً از دست رفتن سرمایه انسانی خواهد بود که این امر قابل جبران نمی باشد و اثرات معنوی آن سال ها ادامه دارد.

وی به اهمیت ثبت جهانی روستای تاریخی پالنگان اشاره کرد و گفت: در ۳۱ فروردین ماه شاهد برگزاری مراسم عرفانی هزار دف در روستای پالنگان بودیم که بالغ بر ۳۰ هزار نفر از اقصی نقاط کشور در این مراسم حضور داشتند که به دلیل مشکلات زیر ساخت ها و کمبودها، شاهد مشکلات و مشقت ها و حوادث تلخی برای گردشگران و شرکت کنندگان بودیم.

مهدوی خاطرنشان کرد: جاده روستایی یکی از زیرساخت‌های مورد نیاز برای روستاها است و اگر این کار انجام شود، شاهد کاهش مهاجرت و توسعه گردشگری خواهیم بود.

وی تصریح کرد: بسیاری از نقاط گردشگری بکر شهرستان از داشتن راه دسترسی استاندارد محروم هستند، رفع نقاط حادثه خیز و مناسب سازی زیرساخت ها یک فرصت مناسب برای راه‌های روستایی است که باعث جذب سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری می شود.

مهدوی بر حمایت دستگاه قضایی از اقدامات اداره راه و حمل و نقل جاده ای تاکید کرد و بیان داشت : در سال گذشته با همکاری دستگاه قضایی چندین کیلومتر از حریم جاده ی روستایی مسیر گردشگری پالنگان آزادسازی گردید که در این خصوص در سطح استان در رتبه اول قرار داریم که این اقدام به دلیل اهمیت موضوع برای دستگاه قضایی بوده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین