اولین بنچمارک از تراشه M4 اپل؛ هسته‌های بیشتر اما با فرکانس کمتر


اولین بنچمارک از تراشه M4 اپل؛ هسته‌های بیشتر اما با فرکانس کمتر

چند ساعت پس از معرفی آیپدهای پرو شاهد انتشار اولین بنچمارک‌ها از تراشه M4 اپل در بنچمارک Geekbench 6 هستیم. همچنین برخی از مشخصات چیپست جدید اپل نیز در این بنچمارک منتشر شده است. به نظر می‌آید که پردازنده M4 با پیکربندی 4+6 روانه بازار شده و...

چند ساعت پس از معرفی آیپدهای پرو شاهد انتشار اولین بنچمارک‌ها از تراشه M4 اپل در بنچمارک Geekbench 6 هستیم. همچنین برخی از مشخصات چیپست جدید اپل نیز در این بنچمارک منتشر شده است. به نظر می‌آید که پردازنده M4 با پیکربندی 4+6 روانه بازار شده و فرکانس هسته‌های آن نیز کاهش یافته است. جزئیات بیشتر را در شهر سخت افزار بخوانید.

پس از معرفی تراشه M4 اولین بنچمارک‌ها از چیپست جدید اپل منتشر شده است. این تراشه در گیک بنچ 6 ظاهر و پیکربندی آن نیز مشخص شده است. البته این بنچمارک‌ها در زمینه عملکرد هوش مصنوعی M4 بوده و نمی‌توان آنها را با امتیازات تک هسته‌ای و چند هسته‌ای M3 یا M2 مقایسه کرد.

اولین بنچمارک از تراشه M4 اپل؛ هسته‌های بیشتر اما با فرکانس کمتر

اما برخی از مشخصات تراشه در این بنچمارک نیز افشا شده که می‌توان به فرکانس 3.93 گیگاهرتزی M4 اشاره کرد که 3 درصد کندتر از M3 است. آیپد پرو با شناسه iPad16,3 در این بنچمارک ظاهر شده است.

موتور عصبی به‌کاررفته در M4 توان 38 TOPS داشته و تا ۶۰ برابر سریع‌تر از واحد پردازش عصبی تراشه‌ A11 است و در این زمینه می‌تواند با تراشه‌های اینتل و AMD و کوالکام رقابت کند.

بر اساس گزارش wccftech اگر چه هنوز امتیازات تک و چند هسته‌ای آخرین آیپد پرو مشخص نشده اما امتیاز یادگیری ماشینی به‌دست‌آمده توسط تبلت برابر ۹۲۳۴ است. این چیپست با چهار هسته P و شش هسته E در بنچمارک ظاهر شده است. جدیدترین SoC اپل با نسل دوم فناوری 3 نانومتری TSMC تولید شده است.

در همین رابطه بخوانید:

-

به نظر می‌آید که اپل با افزایش تعداد هسته‌ها از فرکانس آنها کاسته است. ممکن این کار با هدف کاهش مصرف انرژی و افزایش شارژدهی دستگاه‌های آیپد پرو انجام شده باشد. انتظار می‌رود در روزهای آینده بنچمارک‌های بیشتری از عملکرد تراشه پرچمدار اپل منتشر شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...