رئیسی: نخستین دلیل ایجاد تورم، «کسری بودجه» است/دولت تلاش کرد کسری بودجه نداشته‌باشد+فیلم


رئیسی: نخستین دلیل ایجاد تورم، «کسری بودجه» است/دولت تلاش کرد کسری بودجه نداشته‌باشد+فیلم

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم گفت: نخستین دلیل ایجاد تورم، «کسری بودجه» است لذا دولت تلاش کرد کسری بودجه نداشته‌باشد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از کانال تلگرامی اخبار ریاست جمهوری، رئیس‌جمهور در گفتگوی زنده تلویزیونی گفت: نخستین دلیل ایجاد تورم، «کسری بودجه» است لذا دولت تلاش کرد کسری بودجه نداشته‌باشد.

خبر مرتبط
رئیس‌جمهور: مسئله حجاب و عفاف هم وظیفه شرعی و هم وظیفه قانونی است+فیلم

اقتصادنیوز: رئیس جمهور در گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم گفت: مسئله حجاب و عفاف هم وظیفه شرعی و هم وظیفه قانونی است.

وی ادامه داد: در شش‌ماهه دوم سال ۱۴۰۰ سعی کردیم ۴۸۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه را نه با استقراض از بانک ملی یا چاپ پول، بلکه با تولید و ایجاد درآمد پشت سر بگذاریم که این هدف، محقق شد.

رئیس دولت سیزدهم اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱، هم منابع و هم مصارف دولت هم‌خوانی داشت، در سال ۱۴۰۲ هم این اتفاق افتاد؛ از مجلس خواستیم که در لوایح بودجه سنواتی، هزینه‌های دولت را افزایش ندهند، چون این افزایش موجب کسری بودجه و سپس تورم می‌شود.

خبر مرتبط
رئیسی: میز مذاکرات را هیچ وقت ترک نکرده‌ایم/آمریکایی‌ها و غربی‌ها بارها عهد شکنی کردند+فیلم

اقتصادنیوز: رئیس جمهور در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم گفت: ما میز مذاکرات را هیچ وقت ترک نکرده‌ایم. آمریکایی‌ها و غربی‌ها بارها عهد شکنی کردند.

رئیسی گفت: وقتی دولت را تحویل گرفتیم هدف‌گذاری کردیم تا رشد نقدینگی را کاهش دهیم. امروز این شاخص بر اساس گزارش بانک مرکزی، در کانال ۲۳ درصد است.

او اظهار داشت: در مسئله ناترازی بانک‌ها، سال گذشته شماری از موسساتی که انضباط مالی نداشتند را منحل کردیم. سایر موسسات هم اگر منضبط نشوند نسبت به انحلال‌شان اقدام خواهد شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شیمیل ها چه افرادی هستند؟