افزایش واگذاری زمین‌ های روستایی در دستور کار دولت


افزایش واگذاری زمین‌ های روستایی در دستور کار دولت

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن و معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه در یک سال گذشته در شهر جیرفت ۸۰۰ هکتار زمین از طریق الحاق به محدوده شهری تامین شده است، گفت: افزایش واگذاری زمین‌ های روستایی در دستور کار دولت قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ ارسلان مالکی، در جلسه شورای مسکن جنوب کرمان، با بیان اینکه در کشور برای حل مشکل مسکن کارهای بزرگی انجام شده، اظهار داشت: با وجود عقب ماندگی که از گذشته در بخش مسکن وجود داشته، دولت اراده کرده است؛ با تمام ظرفیت پای کار بیاید و این دغدغه مردم را با تلاش جهادی و کمک خود مردم برطرف کند.

وی تاکید کرد: امروز در کشور بیش از ۴۵ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق شده و نزدیک به ۶۰ شهرک مسکونی در مراحل مختلف تصویب قرار داردو افزایش واگذاری زمین‌ های روستایی در دستور کار دولت قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم برآمده از اراده مردم است و شعار آن همواره توجه به نیاز مردم بوده است، اضافه کرد: هم‌ افزایی دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی در قانون جهش تولید مسکن تبلور پیدا کرد و در راستای اجرای ماده ۱۰ این قانون در تامین زمین از طریق شناسایی اراضی مازاد دستگاه‌ ها، تاکنون ۲۵۳ هکتار زمین در استان کرمان شناسایی شده است.

مالکی ادامه داد: در اجرای ماده ۱۲ قانون جهش تولید مسکن ۱۵ هکتار زمین در بافت فرسوده هم شناسایی شده است، که می‌ تواند به روند تامین زمین در استان کرمان کمک کند.

وی با اشاره به اینکه ۱۱۰ هزار متقاضی واجد شرایط در شمال استان کرمان و ۳۷ هزار متقاضی در جنوب استان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: در مقابل این افراد وظیفه و تکلیف داریم و باید با کار جهادی و شبانه‌ روزی تلاش کنیم، تا عقب‌ ماندگی گذشته در بخش مسکن جبران شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی برای رفع این دغدغه در کشور خواستار تسریع روند آماده‌سازی و ساخت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در استان شد و تصریح کرد: دولت در آماده سازی پروژه‌ ها با نهایت توان پای کار آمده و این پروژه‌ ها را از منابع دولتی پیش می‌ برد.

مالکی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی پروژه‌ های طرح نهضت ملی مسکن در کرمان باید سرعت گیرد، تا به کمک همه بخش‌ها شاهد خانه‌ دار شدن متقاضیان این طرح باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در اجرای پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن به کار کارشناسی قائلیم، ابراز داشت: میراث فرهنگی برای ما از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار است و کار سلیقه ای و غیرکارشناسی نباید مانع اقدامات مثبت دولت شود، همچنین نباید کاری کنیم که آیندگان ما را سرزنش کنند.

شایان ذکر است؛ تعیین تکلیف زمین‌ هایی که استعداد ساخت مسکن را دارند، در کوتاه‌ ترین زمان ممکن و انجام مطالعات توسعه شهری در اجرای پروژه‌ های طرح نهضت ملی مسکن از دیگر مواردی بود، که مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن بر آنها تاکید کرد.

گفتنی است؛ شورای مسکن جنوب کرمان با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان برگزار شد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

رقص جنجالی سحر دولتشاهی با لباسی زیبا در کنسرت همایون شجریان ! + فیلم عاشقانه همایون ب...